Hur bor vi?

Herregud så stort alla bor! Är ni väldigt många eller lyckas ni ändå använda allt utrymme?

Jag tycker att min 2:a är jätterymlig :laugh:. Här bor jag med 5-åring och 2 hundar. Bild från där jag just nu sitter och slappar på uteplatsen på framsidan (större insynsskyddad trädgård på baksidan). I rabatten samsas div örter med blommor och ogräs i fullständig oordning. Husen är byggda tidigt 70-tal och är i all sin fulhet väldigt gemytliga.

Jag önskar jag bodde mindre! Huset är alldeles för stort för mig… Har sonen varannan vecka, annars så bor jag och vovven själva här. Har inte så många rum, men rummen är stora, och planlösningen är kass… Nere är det hall, kök, vardagsrum, ett litet genomgångsrum, dusch, toa och pannrum. På övervåningen är det tre sovrum och en toalett. Mängden rum är perfekt, jag och sonen har ett varsitt, samt att jag har ett gästrum, men till ytan sett så är det alldeles för stort, och alldeles för mycket att städa/hålla ordning på.

Drömmen hade varit ett mindre enplanshus/stuga, hade räckt med ett litet litet kök, vardagsrum så soffa och tv får plats, ett badrum plus liten gästtoalett, samt tre små sovrum. (Nu när man har gästrum är man bortskämd med det, och bor som sagt i en liten håla så oftast blir vänner kvar efter tex en vinkväll då möjligheterna att ta sig härifrån efter 21 på kvällen = 0.)

Samtidigt så har jag bott in mig så bra och älskar mitt hus så jag vill inte sälja det heller. Men jag hade mer än gärna haft ca hälften i boyta… Jag gillade inte ens huset när jag flyttade hit, köptes enbart för att det var jättebilligt. Nu efter 7 års (!!!!) renoverande så har huset nästlat sig in i mitt hjärta. ❤️

2B459DC1-8498-477F-A4B4-C6CE566E8AEA.webp
Här bor vi☀️

Åh, blir så avundsjuk på alla som har åkrar alldeles utanför huset, ÄLSKAR verkligen en öppen vy sådär! 🥰 Är uppväxt ”mitt på en åker” och jag saknar det sååå mycket.

Nu bor jag på en gata med hus radade på varje sida, tack och lov en lite inbyggd gård så känns inte allt för packat och har inte så mycket insyn, men jag kommer nog alltid drömma mig bort till att kliva ut genom dörren och ha massa åkrar runt mig, och där man bara ser närmaste grannhuset om man kikar ordentligt. Visa bifogad fil 71191
Det här möter jag när jag kliver ut från dörren, har grannar rakt fram bakom uthuset, och bakom uthuset till höger också. Men tack vare detta så ser man dom inte iallafall, men jag hade gärna velat längre ut på landet, trots att jag absolut ser tjusningen att ha 5 min promenadavstånd ner till affären.
Nackdelen är ju att det blåser hiskeligt då 😆😅

Huset på mammas gård som jag haft lyckan att växa upp på :love:. Gammalt hus från slutet av 1800-talet (dock tillbyggt en del på 50-talet). Älskar att syrenerna "bildar mur" runt om huset och så det gamla kastanjeträdet som morfars far bar som planta i fickan och planterade samma år som morfar föddes; 1935 :love: (även två vackra lönnar på varsin sida om backen upp till alla ekonomibyggnader utom den "nya" ladugården :love:).

Bifogade filer

• 20210530_215539.webp
    20210530_215539.webp
    613,7 KB · Visningar: 171
Här bor jag och sambon idag sedan 1.5 år; typ 3 km från mitt barndomshem och 1.2 km från lilla huset vi bode i tidigare; ett par åkrar bort :D. Ett två-familjshus på större gård med gammal ladugård och flera hus; från 1915 som också har bevarat en del gammalt; gamla handtag och kakelugn i sovrummet och spröjsade fönster :love:.

Bifogade filer

• FB_IMG_1616183082000.webp
    FB_IMG_1616183082000.webp
    104,2 KB · Visningar: 164

Liknande trådar

Hemmet Jag är på väg att köpa hus,imorgon kommer mäklaren hit och värderar min lägenhet och på fredag ska jag på förhandsvisning av en liten...
28 29 30
Svar
597
· Visningar
53 262
Senast: Nepenthe
·
Samhälle I vårt kvarter löper gatan så att den slingrar sig fram, detta för att sänka hastigheten förstås. Inget konstigt där. Det är relativt...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
5 808
Senast: LadySara
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 419
Senast: Thaliaste
·
Hemmet Har äntligen fått ett rum ledigt som ska byggas om till enbart klädkammare. Först ville jag ha en lyxig walk in closet som var öppen där...
Svar
0
· Visningar
158
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka