Japp! Inte riktigt längst ner, men nästan.Körsbärsträd och valnötsträd Södra Sverige gissar jag? Valnötter som är så gott, och körsbär med för den delen
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Japp! Inte riktigt längst ner, men nästan.Körsbärsträd och valnötsträd Södra Sverige gissar jag? Valnötter som är så gott, och körsbär med för den delen
Då måste jag ta mig neråt landet framöver, aldrig vart längre än till Dalarna. Men finns det såna träd måste jag ju längre nerJapp! Inte riktigt längst ner, men nästan.
För den här skåningen gäller precis samma sak - fast på andra hålletDå måste jag ta mig neråt landet framöver, aldrig vart längre än till Dalarna. Men finns det såna träd måste jag ju längre ner
Kör du neråt i maj ett år så är du så välkommen på en kaffe!Då måste jag ta mig neråt landet framöver, aldrig vart längre än till Dalarna. Men finns det såna träd måste jag ju längre ner
Då behöver du definitivt ta dig uppåt nästa gång du är här i sverigeFör den här skåningen gäller precis samma sak - fast på andra hållet
Tack, det tar jag upp dig på nån gång Låter himla trevligtKör du neråt i maj ett år så är du så välkommen på en kaffe!
Då kan vi sitta och titta på körsbärsträden och gulla med lamm.
Herregud så stort alla bor! Är ni väldigt många eller lyckas ni ändå använda allt utrymme?
Jag tycker att min 2:a är jätterymlig . Här bor jag med 5-åring och 2 hundar. Bild från där jag just nu sitter och slappar på uteplatsen på framsidan (större insynsskyddad trädgård på baksidan). I rabatten samsas div örter med blommor och ogräs i fullständig oordning. Husen är byggda tidigt 70-tal och är i all sin fulhet väldigt gemytliga.
Nackdelen är ju att det blåser hiskeligt dåÅh, blir så avundsjuk på alla som har åkrar alldeles utanför huset, ÄLSKAR verkligen en öppen vy sådär! Är uppväxt ”mitt på en åker” och jag saknar det sååå mycket.
Nu bor jag på en gata med hus radade på varje sida, tack och lov en lite inbyggd gård så känns inte allt för packat och har inte så mycket insyn, men jag kommer nog alltid drömma mig bort till att kliva ut genom dörren och ha massa åkrar runt mig, och där man bara ser närmaste grannhuset om man kikar ordentligt. Visa bifogad fil 71191
Det här möter jag när jag kliver ut från dörren, har grannar rakt fram bakom uthuset, och bakom uthuset till höger också. Men tack vare detta så ser man dom inte iallafall, men jag hade gärna velat längre ut på landet, trots att jag absolut ser tjusningen att ha 5 min promenadavstånd ner till affären.
Visa bifogad fil 71209
Här bor vi
Åh 17-1800-tal?Visa bifogad fil 71209
Här bor vi
Där vi bor är det tyvärr inga röda knutar....Polackerna som skulle måla tyckte det var en skitbra ide att måla i blåst och regn .Men det var ju själva fan vad mycket röda hus med vita knutar det skulle vara då!
Snälla säg att du har visat bilderna i tråden för din sambo?Men det var ju själva fan vad mycket röda hus med vita knutar det skulle vara då!
Vilken sambo? Vilken tråd? Vilka hus? Nää hörru, nu tror jag att du fått något om bakfoten här. Jag har naturligtvis ingen aning om vad du pratar om.Snälla säg att du har visat bilderna i tråden för din sambo?
Vad heter rött hus med vita knutar på engelska?
Tänkte gissa på det, schlätta!Östergötland, mellan Linköping och Mjölby.
Nu är det väl en gång så att Bukes befolkning lär vara överrepresenterad vad gäller att bo på landet och i gårdsmiljöer.Men det var ju själva fan vad mycket röda hus med vita knutar det skulle vara då!