Hur bor vi?

Åh, blir så avundsjuk på alla som har åkrar alldeles utanför huset, ÄLSKAR verkligen en öppen vy sådär! 🥰 Är uppväxt ”mitt på en åker” och jag saknar det sååå mycket.

Nu bor jag på en gata med hus radade på varje sida, tack och lov en lite inbyggd gård så känns inte allt för packat och har inte så mycket insyn, men jag kommer nog alltid drömma mig bort till att kliva ut genom dörren och ha massa åkrar runt mig, och där man bara ser närmaste grannhuset om man kikar ordentligt.
C734D5BB-D5CD-418B-9D47-BC5484216990.webp

Det här möter jag när jag kliver ut från dörren, har grannar rakt fram bakom uthuset, och bakom uthuset till höger också. Men tack vare detta så ser man dom inte iallafall, men jag hade gärna velat längre ut på landet, trots att jag absolut ser tjusningen att ha 5 min promenadavstånd ner till affären.

Vad jag också tänkte. Tänkte lägga in egen bild men efter att ha sett alla andras så nä, skippar nog det 🙈 😅.

Men kul att se hur alla bor!

Men nej, så ska ni ju absolut inte känna!

Det är absolut ingen ”skryttråd” jag var ute efter, utan jag var/är bara nyfiken på hur vi alla bor. Många trådar där man ser hur alla ser ut, och även hur dom har det på insidan där dom bor, men har aldrig sett utsidan, och tyckte det hade varit mysigt att se hur alla bor. ❤️

Okej. Ska väga upp de lite mer estetiskt tilltalande husen i tråden med ett miljonprogramhus. Typ.
Här är grannhuset, mitt ser likadant ut men är några våningar lägre. Det röda är inte rött längre, utan någon märklig dassig färg. Ligger granne med en fabrik, så inte ens utsikten är något att hurra för.

Men ja, är min första lägenhet i denna stad som inte är studentlägenhet. Så jag är ändå riktigt nöjd.
Ramberget-1024x768.webp

Justja, det skjuts heller inte folk i området. Vad mer kan man önska sig? 😅

Okej. Ska väga upp de lite mer estetiskt tilltalande husen i tråden med ett miljonprogramhus. Typ.

Här är grannhuset, mitt ser likadant ut men är några våningar lägre. Det röda är inte rött längre, utan någon märklig dassig färg. Ligger granne med en fabrik, så inte ens utsikten är något att hurra för.

Men ja, är min första lägenhet i denna stad som inte är studentlägenhet. Så jag är ändå riktigt nöjd.

Justja, det skjuts heller inte folk i området. Vad mer kan man önska sig? 😅
alltså lyckan med eget kontrakt till slut på denna bostadsmarknad! Gud vad härligt. :love:

Jag vill gärna se. För mångfalden och variationen.
Inte intresserad att enbart se dem som kan visa upp ett boende med mer status/ideal/skönhet i.

Jag ska ta kort på mitt ruckel imorgon... det är i desperat behov av renovering (men jag har inte råd med allt som behövs helt ärligt) så det är definitivt inget polerat med det :D Jag älskar dock mitt opraktiska ruckel, det är som bekväma ingådda kläder :love:

Jag ska ta kort på mitt ruckel imorgon... det är i desperat behov av renovering (men jag har inte råd med allt som behövs helt ärligt) så det är definitivt inget polerat med det :D Jag älskar dock mitt opraktiska ruckel, det är som bekväma ingådda kläder :love:
Jag tror att det mesta ser idylliskt ut när man är på landet, tittar man på vårt hur så ser det ju rätt trevligt ut, och det är det absolut. Men jag vet inte om det kändes riktigt så idylliskt i dag när maken sprang runt på vinden för att få syn på alla takdropp och jag och barnen stod med handdukar och torkade vatten som rann in genom fönsterna i ösregnet. Eller det faktum att de tidigare ägarna har såga av dörrarna så att vatten rinner in den vägen. ;)
Det finns för och nackdelar med alla boenden, ibland önskar jag mig en hyreslägenhet där jag bara kan ringa någon när det strular. Men jag älskar att bo på landet och närheten av skogen. :heart

Herregud så stort alla bor! Är ni väldigt många eller lyckas ni ändå använda allt utrymme?

Jag tycker att min 2:a är jätterymlig :laugh:. Här bor jag med 5-åring och 2 hundar. Bild från där jag just nu sitter och slappar på uteplatsen på framsidan (större insynsskyddad trädgård på baksidan). I rabatten samsas div örter med blommor och ogräs i fullständig oordning. Husen är byggda tidigt 70-tal och är i all sin fulhet väldigt gemytliga.

Bifogade filer

• 20210607_213115.webp
    20210607_213115.webp
    438,6 KB · Visningar: 203
Jag tror att det mesta ser idylliskt ut när man är på landet, tittar man på vårt hur så ser det ju rätt trevligt ut, och det är det absolut. Men jag vet inte om det kändes riktigt så idylliskt i dag när maken sprang runt på vinden för att få syn på alla takdropp och jag och barnen stod med handdukar och torkade vatten som rann in genom fönsterna i ösregnet. Eller det faktum att de tidigare ägarna har såga av dörrarna så att vatten rinner in den vägen. ;)
Det finns för och nackdelar med alla boenden, ibland önskar jag mig en hyreslägenhet där jag bara kan ringa någon när det strular. Men jag älskar att bo på landet och närheten av skogen. :heart

Vårt är vackert på utsidan om man bortser från ett par missar men insidan i boningshuset är en smärre renoveringskatastrof! Det har blandats hejvilt mellan sekelskifte fram till 90-tal och kommer ta mycket tid att återställa (huset är från 1857). Tills dess njuter jag av den inte lika katastrofala utsidan. :D

Man ska ju inte heller glömma att det är mycket jobb. Vår gård sköter inte sig självt, liksom. Jag har bott i lägenhet också och båda har sin charm och för/nackdelar.

Liknande trådar

Hemmet Jag är på väg att köpa hus,imorgon kommer mäklaren hit och värderar min lägenhet och på fredag ska jag på förhandsvisning av en liten...
28 29 30
Svar
597
· Visningar
53 262
Senast: Nepenthe
·
Samhälle I vårt kvarter löper gatan så att den slingrar sig fram, detta för att sänka hastigheten förstås. Inget konstigt där. Det är relativt...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
5 808
Senast: LadySara
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 418
Senast: Thaliaste
·
Hemmet Har äntligen fått ett rum ledigt som ska byggas om till enbart klädkammare. Först ville jag ha en lyxig walk in closet som var öppen där...
Svar
0
· Visningar
158
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka