Det är bra att börja elda nu och lära sig hur den fungerar - innan man står där och behöver värmen, det är ofta då misstagen uppstår annars (alltså att man fryser och inte vill följa begränsningarna).
Bra ide, måste köpa mig en våg först bara. Är rätt rädd för att göra fel och elda upp hela huset men om jag tar 1,5 kg ved per timme och börjar med små bitar först för att få igång elden så borde det gå bra. Ska man alltså lägga in lite vartefter i tre timmar så att man fixar 4,5 kg ved innan?
Idag hjälptes pappa och jag åt i trädgården, han klippte gräs och jag räfsade gräset och tvingade skottkärran genom ett litet träsk och en överväxt stig fram till komposten.
Pappa sa flera gånger att det var härligt att jobba i trädgården och jag tyckte det var mysigt att vi hjälptes åt i trädgården. Lite som när mamma och jag brukade hjälpas åt i stallet.
Jag mår så mycket bättre här. Är nästan aldrig inomhus förutom när jag jobbar med något. Jag hittar nya skogsstigar varje dag. Imorgon ska jag ta mig tiden att utforska stigen vi började gå idag,har ingen aning om var någon av alla stigar går så det blir spännande. Har köpt nya gardiner också som ska sättas upp. Ljusa och tunna för att låta det fantastiska ljuset fortfarande ska kunna skina in och mörkläggningsgardiner i sovrummet.
Vi satte upp en liten skylt med min adress uppe vid vägen. Ska flytta skylten lite bara imorgon.
Beställt hem plädar som ska passa i biblioteket och ska kika på några fler plädar till soffan.
Barnlåset till skåpen med hundarnas saker i är på plats, rätt fult tyvärr men ena hunden tar sig in i allt så vågar inte chansa, speciellt inte nu i början.
Är lite kvar att göra i huset men det känns nästan klart, som ett riktigt hem