Hur bor vi?

Herregud så stort alla bor! Är ni väldigt många eller lyckas ni ändå använda allt utrymme?

Jag tycker att min 2:a är jätterymlig :laugh:. Här bor jag med 5-åring och 2 hundar. Bild från där jag just nu sitter och slappar på uteplatsen på framsidan (större insynsskyddad trädgård på baksidan). I rabatten samsas div örter med blommor och ogräs i fullständig oordning. Husen är byggda tidigt 70-tal och är i all sin fulhet väldigt gemytliga.
Mitt hus är inte så stort. Vi har två användbara rum på övervåningen och 3 rum nere. Helt lagom för 2 :)

Okej. Ska väga upp de lite mer estetiskt tilltalande husen i tråden med ett miljonprogramhus. Typ.
Här är grannhuset, mitt ser likadant ut men är några våningar lägre. Det röda är inte rött längre, utan någon märklig dassig färg. Ligger granne med en fabrik, så inte ens utsikten är något att hurra för.

Men ja, är min första lägenhet i denna stad som inte är studentlägenhet. Så jag är ändå riktigt nöjd.Visa bifogad fil 71195
Justja, det skjuts heller inte folk i området. Vad mer kan man önska sig? 😅
Åhh men vänta, jag känner igen det! (Tror jag 😅)
Kan det vara så att det byggs nya lägenhetshus en bit bakom (nordostlig riktning om man går efter bilden)?

Jag kanske är helt ute och cyklar men jag tycker att det känns bekant 😅

Så många fina gamla hus med snickarglädje och historia :love:

Det är min stora dröm att bo så, på en höjd med utsikt över vatten. Nog för att man ser Vättern från övre terassen men det ger inte riktigt samma känsla :cautious:

D43C562E-8720-49B5-B31A-F81900C5371C.webp

Det är svårt att få till en vinkel där utbyggnaden inte ser helt galen ut 😅

Nackdel? En klar fördel med blåst är att mygg och knott lyser med sin frånvaro.
marti - bor på en kulle i utkanten av Östgötaslätten
Jo på så vis är det en fördel! Men det är mindre roligt när man bor mitt i ett blåshål med dörren är på sidan där lixom vinden kommer åt så när det blåser hos övriga är dte halv storm hos oss och man får mordhålla dörren när man ska gå ut eller in... 😅

Vi har nyligen flyttat 30 mil uppåt i landet till ett litet timmerhus i Hälsingland. Så nöjd över det beslutet. :love:

QMKDKWM.jpg

Bild från innan våren kom och innan hundarnas hage byggdes upp. Nu är det fullt med växtlighet här med vinbärsbuskar på gräsmattan, lupiner som tar över framsidan och humle som klättrar på husväggen. Trädgården har skötts om väldigt sparsamt senaste åren.
Mw7D4Qu.jpg

Huset sett snett framifrån, från skogen.
mNescKl.jpg

Utsikt från altanen.
i40yenJ.jpg

Bild från ängen nedanför vår tomtgräns! :)

Tack! Jag älskar detta läge - det är rakt söderut ner mot Mälaren - det man ser på andra sidan är Salem/Rönninge så jag bor precis i Bockholmssundet. Och vid kökssidan är det skogen upp mot fornborgen. Jag vill aldrig nånsin flytta.

(själva huset är asfult rött tegelhus :D )

Förra huset var helt fantastiskt häftigt, men läget var ... inte bra.
Förra huset var verkligen galet fint men utsikten från ditt nya är ju makalös <3

Liknande trådar

Hemmet Jag är på väg att köpa hus,imorgon kommer mäklaren hit och värderar min lägenhet och på fredag ska jag på förhandsvisning av en liten...
28 29 30
Svar
597
· Visningar
53 263
Senast: Nepenthe
·
Samhälle I vårt kvarter löper gatan så att den slingrar sig fram, detta för att sänka hastigheten förstås. Inget konstigt där. Det är relativt...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
5 808
Senast: LadySara
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 419
Senast: Thaliaste
·
Hemmet Har äntligen fått ett rum ledigt som ska byggas om till enbart klädkammare. Först ville jag ha en lyxig walk in closet som var öppen där...
Svar
0
· Visningar
158
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Valet i USA
  • Autistisk bror
  • Träning och hälsa del 12

Hund, Katt, Andra Djur