R
Raderad medlem 120709
Inte den bästa bilden (en del pågående projekt som synes), men här är en till som inte bor i ett rött hus.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Kan tänka mig det!Plus att gavellägenheterna är hopplösa att möblera i och med de skarpa hörnen
Visa bifogad fil 71253
Nu funkade det. Ingen bild på inregården eftersom vi håller på och byter ut gamla brädor och det ligger verktyg och plankor överallt.
Vi har ungefär en hektar varav största delen är inhägnad åker. Har bod, uthus, utebastu. Älskar!
Vad är värre än fasaden?
Ja, när jag bodde på Siriusgatan hade jag persiennerna neddragna hela tiden eftersom jag inte stod ut med de skabbiga pastellfärgade fasarderna...https://images.app.goo.gl/8Eez2X62FzybDmo87Äsch, de var inte så farliga tycker jag. "Vackert" är väl kanske inte direkt det första ordet jag kommer att tänka på, men jag har helt klart sett värre!
Tycker de är skitcoola! Banbrytande designVill bara påpeka att det är få människor som har rätt att gnälla på sin fasad innan man bott i de här husen
Visa bifogad fil 71248
Påminner mig om mitt barndomshem. Kedjehus som alla var i ROSA sån knögglig puts med gröna trädetaljerJag har scrollat och scrollat bland mina bilder för att kunna visa en bild på ett rött hus med GRÖNA knutar, men tydligen så tar jag aldrig bilder på mitt barndomshem/fjällhuset
Ja alltså jag är så less på grått förstår inte att alla fortfarande målar grått och vitt på sina hus. Vårt hus är 2/3 grått och resten flagnande faluröd plastfärg, under den är det ljusgult. Tror att husen på gatan från början varit ljusgula, milt gröna osv det är byggt på 40-talet.Påminner mig om mitt barndomshem. Kedjehus som alla var i ROSA sån knögglig puts med gröna trädetaljerVisa bifogad fil 71264
Hittade googlebild. Nuförtiden är de flesta hus gråa..
Du får väl förklara att det bara är "norr om landsvägen" som de röda stugorna är vanliga, och vem bryr sig om hur det ser ut så långt norrut.Jo, det är ju så. Och det är i just två sådana villaområden i större stad som jag är uppväxt - där samt på sydligaste sydkusten där dylika hus är mycket sällsynta. Det gör ju att min bild av läget är lite annorlunda än om jag vuxit upp mer lantligt/längre norrut, men jag tänker ändå aldrig erkänna för sambon att de där röda trähusen är hyfsat vanliga ändå!
gipsväggar överallt och slängt ut den fungerande kakelugnen.
Spöstraff torde utdelas.
Ditt hus är supermysigtVisa bifogad fil 71231
Så, helt nytagen bild på det hela. Att huset ser "snett" ut är för att delen där ytterdörren är byggdes ut 1973. Det fanns ingen toalett innan, det var dass som gällde... men när jag var på väg tyckte de att det var dags Fönstret närmast i bild bredvid bron är matlagningsköket sedan ligger hallen, toaletten och badrummet i rad i den nya delen.
Ditt hus är supermysigt
Älskar såna gamla med historia bakom allt
Jag säger ju det, inför skampåle igen.
@Lillgrådis: Nog borde väl det gå att få in i straffskalan för de som målar gamla sekelskiftesmöbler och slänger ut kakelugnar?!