LouiseN
Trådstartare
Min älskade vän Tigern, som jag har skrivit om innan och som jag då bestämde mig för att låna ut på foder ist för att ta bort.. Nu vill dom inte ha honom längre.. Dom har haft honom på prov nu i 4 mån, jag fick ett mail igår där dom skrev att han är lite för "hingstig" för dom. Vilket jag vet att han är och jag hade förklarat det för dom också. För er som inte har läst förra tråden, så är Tigern utdömd pga återkomande hältor och kommer aldrig gå att rida som vanligt igen, men går att rida lungt i skogen osv. Han är inte den ideala sällskaps/promenad hästen för han ÄR busig och glad i livet. Men är det en ruttinerad person som har honom så funkar det ju.
Frågan är nu skall jag låna ut honom igen? Eller ska han få avsluta sitt liv nu? På ett sätt vill jag inte låna ut honom igen, nu har han ju redan fått flytta till en fodervärd och kommer ju då få flytta nu igen. Och vem vet om nästa fodervärd klarar av honom? Gör den inte det så får han ju flytta igen, vilket jag inte vill att han skall.
På ett sätt så vill jag såklart att han skall få leva kvar, han är ju så himla livsglad och jag vet att kommer han bara till rätt hem så kommer han att älska livet.
Hur klarar jag av att besluta en sån här svår sak?
Han betyder så otroligt mycket för mig.
Frågan är nu skall jag låna ut honom igen? Eller ska han få avsluta sitt liv nu? På ett sätt vill jag inte låna ut honom igen, nu har han ju redan fått flytta till en fodervärd och kommer ju då få flytta nu igen. Och vem vet om nästa fodervärd klarar av honom? Gör den inte det så får han ju flytta igen, vilket jag inte vill att han skall.
På ett sätt så vill jag såklart att han skall få leva kvar, han är ju så himla livsglad och jag vet att kommer han bara till rätt hem så kommer han att älska livet.
Hur klarar jag av att besluta en sån här svår sak?
Han betyder så otroligt mycket för mig.