Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
En papillon lr en korsning med papillon för dom blir ofta väldigt söta...
Eller en Shetlands Collie dom e ju oxå otroligt söta...
Jag ser iaf inga problem med att du ger dom en hundvalp i julklapp.. De e ju bara att förklara läget för ägaren å att dina föräldrar vet hur man sköter en hund.. Hoppas du hittar någon till jul bara.. Lycka till!!
Jag menar inte att de missköter hundar, jag menar mer att de oftare verkar förmänskliga hundarna och skämmer bort dom allt för mkt och sen har dom världens problem med hundar som gör utfall, bits och är allmänt odrägliga.
Lycka till med uppfödare och att hitta kull som matchar perfekt till julafton.
Jag tror det blir duktigt svårt att hitta en seriös uppfödare som lämnar iväg en valp till någon de inte träffat på årets stökigaste helg. Har för mig att min egen uppfödare drog skräckexempel om just såna förfrågningar. Å andra sidan vet jag ju att TS inte bara överväger renras, och då kanske det går att hitta.
jätte gullig tanke men som trani sa..
Jag hade aldrig sålt en valp/hund till människor jag inte får träffa.
Spec inte äldre då jag personligen inte tycker de är helt hundra på hur en hund tas om hand på bästa sätt.
Inget personligt mot dina föräldrar utan det är bara så jag tänker när vi har kullar.
Jojo, tänker man så skulle jag aldrig sälja småhund till tjejer under 25 eftersom de bara vill ha accessoarer. Eller större hund till killar under 25 för de vill bara ha kukförlängare. Och småbarnsmorsor skulle inte få köpa valp alls för det vet man ju - ungen blir alltid allergisk.
Gifta par får inte heller köpa av mig, de skiljer sig och då måste jag ta tillbaka valpen igen.
Nej tacka vet jag utbildade hundinstruktörer som lever som eremiter på en stor gård mitt i skogen och är ekonomiskt oberoende!
![]()
Ja, nu köpte vi förvisso mammas katt på det sättet. Men då kände uppfödaren dels mig (dottern) och dels min mammas bästa väninna och hennes vuxna barn.
Vi köpte katt till mamma på detta viset också, fast födelsedagspresent. Jag blev lynchad inne på 'katt-forumet' när jag nämde dettaMen mamma blev superglad och katten är väl omhändertagen.
![]()
Men hund kan jag tänka mig blir svårare - men jag har sett folk göra såhär så nån säljer ju tydligen...
när jag läste vad jag skrev märkte jag att det lät som jag drog alla äldre över samma kant vilket jag inte menar.
Äldre för mig är runt pensionsåldern och den erfarenhet jag har är från de jag träffat i den åldern som har hund.
Jag menar inte att de missköter hundar, jag menar mer att de oftare verkar förmänskliga hundarna och skämmer bort dom allt för mkt och sen har dom världens problem med hundar som gör utfall, bits och är allmänt odrägliga.
Jag uttryckte mig klumpigt och menade inte att dra alla över en kant men vanligtvis när man ser äldre som är ute med sin hund(och även de man känner och hälsar på) så är de en hund som hänger i kopplet och gör utfall efter utfall och lilla tanten/gubben klappar och pratar gullgt.
Spec inte äldre då jag personligen inte tycker de är helt hundra på hur en hund tas om hand på bästa sätt.
Tack för den passningen!Äldre för mig är runt pensionsåldern och den erfarenhet jag har är från de jag träffat i den åldern som har hund.
Jag uttryckte mig klumpigt och menade inte att dra alla över en kant men vanligtvis när man ser äldre som är ute med sin hund(och även de man känner och hälsar på) så är de en hund som hänger i kopplet och gör utfall efter utfall och lilla tanten/gubben klappar och pratar gullgt.