Hundvalp i julklapp till mina föräldrar - Ras?

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare Ängslig
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 93
  • Visningar Visningar 6 649
Sv: Hundvalp i julklapp till mina föräldrar - Ras?

En papillon lr en korsning med papillon för dom blir ofta väldigt söta...

Eller en Shetlands Collie dom e ju oxå otroligt söta...

Jag ser iaf inga problem med att du ger dom en hundvalp i julklapp.. De e ju bara att förklara läget för ägaren å att dina föräldrar vet hur man sköter en hund.. Hoppas du hittar någon till jul bara.. Lycka till!!

Det rödmarkerade är det roliga. haha
Fast om du är född 86 så är det kanske mer pinsamt än roligt. Eller förresten, det är nog pinsamt roligt! :rofl:

Äh, fan vad folk ska hacka jämt.

trevligtjej86 , folk "garvar" för att dom inte anser att man ska köpa en hund efter utseendet, för att du skrev shetlands collie (heter shetland sheepdog) och för att inlägget kan ha tolkats något naivt.
Jag ser dock inte vad som är så hysteriskt kul!

Jag ser inte heller vad som var så himla roligt, men det är typiskt buke :)

Jag menar inte att de missköter hundar, jag menar mer att de oftare verkar förmänskliga hundarna och skämmer bort dom allt för mkt och sen har dom världens problem med hundar som gör utfall, bits och är allmänt odrägliga.

Jojo, tänker man så skulle jag aldrig sälja småhund till tjejer under 25 eftersom de bara vill ha accessoarer. Eller större hund till killar under 25 för de vill bara ha kukförlängare. Och småbarnsmorsor skulle inte få köpa valp alls för det vet man ju - ungen blir alltid allergisk.
Gifta par får inte heller köpa av mig, de skiljer sig och då måste jag ta tillbaka valpen igen.

Nej tacka vet jag utbildade hundinstruktörer som lever som eremiter på en stor gård mitt i skogen och är ekonomiskt oberoende!

;)

Lycka till med uppfödare och att hitta kull som matchar perfekt till julafton.

Jag tror det blir duktigt svårt att hitta en seriös uppfödare som lämnar iväg en valp till någon de inte träffat på årets stökigaste helg. Har för mig att min egen uppfödare drog skräckexempel om just såna förfrågningar. Å andra sidan vet jag ju att TS inte bara överväger renras, och då kanske det går att hitta.

Jag tror det blir duktigt svårt att hitta en seriös uppfödare som lämnar iväg en valp till någon de inte träffat på årets stökigaste helg. Har för mig att min egen uppfödare drog skräckexempel om just såna förfrågningar. Å andra sidan vet jag ju att TS inte bara överväger renras, och då kanske det går att hitta.

Ja, nu köpte vi förvisso mammas katt på det sättet. Men då kände uppfödaren dels mig (dottern) och dels min mammas bästa väninna och hennes vuxna barn.

jätte gullig tanke men som trani sa..
Jag hade aldrig sålt en valp/hund till människor jag inte får träffa.
Spec inte äldre då jag personligen inte tycker de är helt hundra på hur en hund tas om hand på bästa sätt.
Inget personligt mot dina föräldrar utan det är bara så jag tänker när vi har kullar.

Ursäkta men något mer diskriminerande har jag inte läst.:eek:

Hur gammal får man vara som mest för att köpa hund av er?? 30 eller..

Jojo, tänker man så skulle jag aldrig sälja småhund till tjejer under 25 eftersom de bara vill ha accessoarer. Eller större hund till killar under 25 för de vill bara ha kukförlängare. Och småbarnsmorsor skulle inte få köpa valp alls för det vet man ju - ungen blir alltid allergisk.
Gifta par får inte heller köpa av mig, de skiljer sig och då måste jag ta tillbaka valpen igen.

Nej tacka vet jag utbildade hundinstruktörer som lever som eremiter på en stor gård mitt i skogen och är ekonomiskt oberoende!

;)

:rofl::rofl:

Ja, nu köpte vi förvisso mammas katt på det sättet. Men då kände uppfödaren dels mig (dottern) och dels min mammas bästa väninna och hennes vuxna barn.

Vi köpte katt till mamma på detta viset också, fast födelsedagspresent. Jag blev lynchad inne på 'katt-forumet' när jag nämde detta :D Men mamma blev superglad och katten är väl omhändertagen.:love:
Men hund kan jag tänka mig blir svårare - men jag har sett folk göra såhär så nån säljer ju tydligen...

Vi köpte katt till mamma på detta viset också, fast födelsedagspresent. Jag blev lynchad inne på 'katt-forumet' när jag nämde detta :D Men mamma blev superglad och katten är väl omhändertagen.:love:
Men hund kan jag tänka mig blir svårare - men jag har sett folk göra såhär så nån säljer ju tydligen...

Min var också en födelsedagspresent! Glömde skriva det..blev dock inte lynchad..eller ifrågasatt givetvis. Men tillslut "fick" jag;)

när jag läste vad jag skrev märkte jag att det lät som jag drog alla äldre över samma kant vilket jag inte menar.
Äldre för mig är runt pensionsåldern och den erfarenhet jag har är från de jag träffat i den åldern som har hund.
Jag menar inte att de missköter hundar, jag menar mer att de oftare verkar förmänskliga hundarna och skämmer bort dom allt för mkt och sen har dom världens problem med hundar som gör utfall, bits och är allmänt odrägliga.

Jag uttryckte mig klumpigt och menade inte att dra alla över en kant men vanligtvis när man ser äldre som är ute med sin hund(och även de man känner och hälsar på) så är de en hund som hänger i kopplet och gör utfall efter utfall och lilla tanten/gubben klappar och pratar gullgt.

Och en av mina vänner är över 65 år. Han tränar med sin hund nästan varje dag, eller hundar ska det vara. Tävlar i elit lydnad och kvalificerar sig till SM varje år.

Spec inte äldre då jag personligen inte tycker de är helt hundra på hur en hund tas om hand på bästa sätt.
:crazy::crazy:

Mina föäldrar är runt 50-55 så de är inte pensionärer och de vet verkligen hur man tar hand om en hund!
De tog riktigt bra hand om sin westie, med veterinär regelbundet, kloklippning, pälsvård, bra foder och en jäkla massa kärlek.
Tror nog snarare att kanske yngre ska väljas bort i såfall, som inte har erfarenhet. Men jag tycker inte man ska välja bort någon baserat på ålder :crazy:

Jag får väl ordna så de får träffa uppfödaren isåfall på något vis. :D
Eller ge referenser från veterinär, pälstrimmaren m.m.
Det går nog alltid att lösa på något vis.

Jag har svårt att tro att en seriös uppfödare går med på att sälja en valp som present faktiskt, uppriktigt och ärligt.

Men tipset om presentkort så dom får chans att faktiskt själva avgöra vilken ras dom ska ha låter väl inte helt tokigt ?

Har faktiskt redan haft kontakt med ett par duktiga uppfödare varav jag känner 2 av dem och de säger att det går bra, men gärna referenser. :grin:

Nej det blir inget presentkort.

Äldre för mig är runt pensionsåldern och den erfarenhet jag har är från de jag träffat i den åldern som har hund.

Jag uttryckte mig klumpigt och menade inte att dra alla över en kant men vanligtvis när man ser äldre som är ute med sin hund(och även de man känner och hälsar på) så är de en hund som hänger i kopplet och gör utfall efter utfall och lilla tanten/gubben klappar och pratar gullgt.
Tack för den passningen! :d
Tur att inte min "leverantör" har dom förutfattade meningarna.

Till TS!
Jag skulle bli skitsur om jag fick en hund, eller för den delen ett annat djur, utan att första vara tillfrågad och få vara med och välja osv.
Ett presentkort? Ja tack, om jag signalerat intresse för nytt djur.

En kompis har av välmenande släktingar fått hund två gånger då den tidigare dött, och det har varje gång satt dom på pottkanten då dom inte haft planer på ny jycke men inte tycker sig kunna lämna tillbaka presenten.

Djur som present? Nej!

LIA

Och varför behöver du smirka mig för det ?

För mig luktar det iaf oseriöst att sälja valp på dom premisserna. Punkt!

Om du redan har haft kontakt med uppfödare, har du ju redan bestämt ras och då förstår jag inte anledningen till tråden ?

Nej har mest frågat om rasen osv, men inte bestämt mig.
Alltid bra att höra andras synpunkter också, kanske från såna som har en ras att rekommendera!

Behöver inte bli nu till jul heller, planerar hellre noga till nästa jul.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag funderade länge på om jag skulle posta här eller inte. Jag har läst lite i andra trådar och läst på om alla möjliga raser så här...
2 3
Svar
43
· Visningar
2 834
Senast: Sedna
·
Hundavel & Ras Ny på forumet så har inte koll på hur detta funkar men jag ger det ett försök. Jag och sambon planerar att skaffa en till hund framöver...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
5 520
Senast: Kajsalisa
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 861
Senast: Maniac123
·
Hundavel & Ras Hej! Jag funderar på att så småningom skaffa hund och funderar såklart över vilken ras som skulle passa mig. Det jag önskar är en...
2 3
Svar
41
· Visningar
5 255
Senast: Fetaost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka