Sv: Hundvalp i julklapp till mina föräldrar - Ras?
Hej!
Jag tycker att tanken är god, alltså att du vill köpa en hund till din föräldrar i julklapp.
Men, varför inte ta och kontakta någon uppfödare av den rasen du tror dina föräldrar vill ha.
Ge dem ett kort som julklapp och åk tillsammans och besök hunden/valparna.
Det blir ju en överraskning i alla fall till dina föräldrar att du tänkt så fint.
Jag tycker att de skall bestämma själva vad de vill ha för hund.
Själv tillhör jag pensionärsgänget som INTE skall ha någon eller några hundar enligt vissa skribenter.
Men, vilken tur jag har haft så fått köpa hundar av erfarna uppfödare.
Jag har pälskrävande, halv stora terrier och ändå så klarar jag av dem.
Vi tränar agility, viltspår och lite bruks.
Ställer även ut en hund på utställningar.
Umgås med 20-åringar, och kan nog säga att många av dem har inte samma tid att träna sina hundar som jag har.
Jag är hemma på dagarna och har stor inhängnad tomt.
Så du som skriver att du inte säljer hundar till pensionärer, lär dig av de uppfödare som hållt på i många år och kan sålla sina valpköpare.
Kanske vi pensionärer kan betydligt mera om hundar än vad du kan.
Har man haft hundar i 40-år och tränat o tävlat......ja då vet jag inte vad som krävs för att få köpa av dig.
Kram/rufsrufs
Hej!
Jag tycker att tanken är god, alltså att du vill köpa en hund till din föräldrar i julklapp.
Men, varför inte ta och kontakta någon uppfödare av den rasen du tror dina föräldrar vill ha.
Ge dem ett kort som julklapp och åk tillsammans och besök hunden/valparna.
Det blir ju en överraskning i alla fall till dina föräldrar att du tänkt så fint.
Jag tycker att de skall bestämma själva vad de vill ha för hund.
Själv tillhör jag pensionärsgänget som INTE skall ha någon eller några hundar enligt vissa skribenter.
Men, vilken tur jag har haft så fått köpa hundar av erfarna uppfödare.
Jag har pälskrävande, halv stora terrier och ändå så klarar jag av dem.
Vi tränar agility, viltspår och lite bruks.
Ställer även ut en hund på utställningar.
Umgås med 20-åringar, och kan nog säga att många av dem har inte samma tid att träna sina hundar som jag har.
Jag är hemma på dagarna och har stor inhängnad tomt.
Så du som skriver att du inte säljer hundar till pensionärer, lär dig av de uppfödare som hållt på i många år och kan sålla sina valpköpare.
Kanske vi pensionärer kan betydligt mera om hundar än vad du kan.
Har man haft hundar i 40-år och tränat o tävlat......ja då vet jag inte vad som krävs för att få köpa av dig.
Kram/rufsrufs