Hunduppdateringstråden del 19

Status
Stängd för vidare inlägg.
Passar på att utnyttja värmen som hundtork. Nu har Ebrah blivit plågad i duschen samt gått en lugn rastningsrunda istället för att rusa runt och riva hemmet. Ren och fin! Imorgon är det dags för Aysu, jag orkar inte ta båda hundarna på en dag när det inte behövs.

Ja, det återkom på vår hane. Det dröjde tyvärr inte alls lång tid, någon månad kanske, men så verkade det inte heller ge full effekt under tiden chipet var aktivt heller.
Tack! Jag upplever att det ger full effekt på min. Det ska tydligen ha en verkningstid på ungefär 5 månader så det är ca 4 kvar och den i så fall aktuella tiken borde börja löpa inom 6 månader. Jaja, vi får forska lite och se vad vi kommer fram till.

Låter ju som ett toppen hem för Otis :) Lycka till!

En fråga: varför envisas hundar med att nosa andra djurarter i rumpan? Min pappas hund älskar min katt - kärleken är kanske inte helt besvarad men glad unghund och medelålders katt som gärna stryker sig och nospuffar när hunden är lugn är trevligt tycker min katt. Dock! Sticker hunden ständigt sin nos i kattens rumpa vilket föranleder en örfil. De kan inte bekanta sig eftersom de är olika djurarter, eller?

En fråga: varför envisas hundar med att nosa andra djurarter i rumpan? Min pappas hund älskar min katt - kärleken är kanske inte helt besvarad men glad unghund och medelålders katt som gärna stryker sig och nospuffar när hunden är lugn är trevligt tycker min katt. Dock! Sticker hunden ständigt sin nos i kattens rumpa vilket föranleder en örfil. De kan inte bekanta sig eftersom de är olika djurarter, eller?
Det kommer ju mat ur bakändan på andra djur, jättespännande!

Nä, men jag tror att de flesta djur har doftkörtlar nånstans runt svansfästet/anus, och där är individdoften stark. Lite som en legitimation. Sen kanske det krockar med artighetsfraserna som ska föregå stjärtnosande, när det sker mellan olika arter...

Det kommer ju mat ur bakändan på andra djur, jättespännande!

Nä, men jag tror att de flesta djur har doftkörtlar nånstans runt svansfästet/anus, och där är individdoften stark. Lite som en legitimation. Sen kanske det krockar med artighetsfraserna som ska föregå stjärtnosande, när det sker mellan olika arter...

Vilket påminner mig om :yuck: när hunden åt upp min katts bajs i lådan. Vilket är ett annat mysterium.

Den här lilla gulliga tog en pinne och andraplats i hopp1 idag med sin husse :love:

84F4B2B7-0C65-4E68-9902-C7217DBB2A03.webp

Frodo inlämnad för utdragning av sin trasiga tand, och nu sitter jag med Daud på en bänk i en park i Arboga och tittar på beväpnade barn (medeltidsmarknad). Lite hård start kan tyckas för första besöket i en stad, men han är mest fundersam över hur många konstiga former det finns på hundar...

När man vandrar omkring med sin BC i stan och blir stoppad av en herre som börjar mansplaina vallning :grin:

När jag lite fint hintade om att jo, jag har tio stycken och lever på att utbilda såna, och att Daud är en ettåring som precis börjat sin träning. Då förklarade han att i skottland börjar man minsann träna dem bara några dagar efter att de lärt sig gå, då får de fösa in ankor i burar... Så där låg min långt efter redan! Det visste han minsann för han hade varit i skottland för några år sedan och sett en uppvisning med vallhundar.

Tack för den lektionen hörru, farbrorn... :banghead:

När man vandrar omkring med sin BC i stan och blir stoppad av en herre som börjar mansplaina vallning :grin:

När jag lite fint hintade om att jo, jag har tio stycken och lever på att utbilda såna, och att Daud är en ettåring som precis börjat sin träning. Då förklarade han att i skottland börjar man minsann träna dem bara några dagar efter att de lärt sig gå, då får de fösa in ankor i burar... Så där låg min långt efter redan! Det visste han minsann för han hade varit i skottland för några år sedan och sett en uppvisning med vallhundar.

Tack för den lektionen hörru, farbrorn... :banghead:

3-veckors valpar som vallar in ankor i burar? :laugh::laugh:

Hundkärra och bil packad inför SSM IPO i Gävle. Det blir perfekt avslutning på min korta semester med några dagar med massa goa hundfolk, tävlingar, härliga hundar och ekipage :)
Extra tummar ska hållas för Helgas mor och två halvbröder. Hela 7 av 51 två hundar kommer från samma uppfödare som Helga så detta ska blir jättekul :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Det verkar enligt hundstallet som om antalet hemlösa hundar fortsätter att öka: Länk Förra året hade hundstallet en ökning med 50% och...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
5 124
Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
7 112
Senast: Milosari
·
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 017
Senast: Myrten
·
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
730
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Atletix