Hur gammal är hon?Ägarna kan inte ta hem henne förrän om 2 veckor Det är en vän som äger henne och jag avrådde honom redan innan de köpte henne.
Jag skulle passa henne medans de ordnade upp en massa saker, och om det funkade här så skulle hon få stanna istället för att åka tillbaka till ett hem där hon inte får den aktivering hon behöver.
Jag tror, och hoppas, att det är en kombination av ålder och understimulans som gör att hon är som hon är.
Annars är hon som sagt supermysig mot oss här hemma. Men ja, på två veckor lär kan knappast se några underverk
Min golden var i spökåldern från hon var ca ett år gammal och det höll i sig i runt 9 månader. Hon är nog en lite osäker individ i botten, men i vardagen märks nu inget längre (hon blir 2 år denna veckan). I går ville hon till och med frivilligt gå fram och nosa på den lite läskiga vägarbets-skylten som vajade i vinden, det hade hon inte gjort för ett halvår sedan, ens om jag lockat på henne.
Med det menar jag att om det är spökåldern kan mycket bli bättre, men kanske inte allt om det är stora problem. Och det märks ju inget på 2 veckor. (Så detta inlägg kanske blev lite meningslöst...)