Hunduppdateringstråden del 19

Status
Stängd för vidare inlägg.
När man får hämta två valpar på framsidan av huset, en som kravlat sig under väggen och in garaget, tre stycken läängst bort i trädgården samtidigt som det hänger en i skosnörena på högerfoten och den sista hänger i byxbenet på samma sida.
Nu tar de sig med lätthet runt i alla vrår på vår typ 5000kvm stora tomt :cautious:
Huliganer :D

Ladda har fått en fästing som bitit sig fast, troligtvis under natten. När jag vaknade såg det ut så här? :confused: så himla rött, och hon har kliat bort pälsen runtom.
Någon som haft något liknande? Borde jag vara orolig?
Visa bifogad fil 18099

Sorry för jättedålig bild :p
Min ena hund blir oftast galet irriterav av fästingar som sätter sig på vissa delar av kroppen och naggar så hon blir alldeles sjöblöt. Bara tvätta rent, så läker det :)

Min ena hund blir oftast galet irriterav av fästingar som sätter sig på vissa delar av kroppen och naggar så hon blir alldeles sjöblöt. Bara tvätta rent, så läker det :)

Jag tvättade nu på lunchen och hon verkade inte irriterad längre :) Det mesta av det röda hade försvunnit, men det var som en röd ring runt nu. Får kika på det igen när jag kommer hem, men jag känner mig lugnad av era inlägg :D

20180810_113500.webp

Idag fyller jag två år. Jag önskar mig svalare väder och matte säger att jag nog kan få det!

När man får hämta två valpar på framsidan av huset, en som kravlat sig under väggen och in garaget, tre stycken läängst bort i trädgården samtidigt som det hänger en i skosnörena på högerfoten och den sista hänger i byxbenet på samma sida.
Nu tar de sig med lätthet runt i alla vrår på vår typ 5000kvm stora tomt :cautious:
Huliganer :D
Jag tar gärna den som hänger i byxbenet, då vet man åtminstone var den är! :D

Är tillbaka på jobbet idag efter lite ledighet och jäklar vad jag saknar min valp. Vill bara hem till henne, men hinner knappt träffa henne den här helgen. Trodde det skulle bli skönt att vara utan henne ett tag men känner mest saknad. :angel:

Blir tokig på SKKs hemsida. Ska ordna ett medlemskap. Så fort jag fyller i personnummer så dyker det upp saker i adressfälten som inte alls stämmer, och som jag inte kan ändra :banghead: :banghead: :banghead: :banghead:

Ok, att lägga en hjortskank ute i skogen i 25-30 grader i ett dygn mitt i rötmånaden var ett stort misstag... De bodde fler invånare i den klöven än vad det gör i hela Stockholm, det var bland det vidrigaste jag sett :yuck:

Fick precis inbjudan att följa med till en uppfödares landställe för en helg fylld av salukiprat, långa salukibuspromenader och massor av fotografering :D Åh vad jag hoppas att det verkligen blir av! Har sett lite bilder därifrån och det verkar vara otroligt fina fotomiljöer där, och uppfödarens hundar är så tjusiga att jag vill kidnappa hela bunten (och jo, uppfödaren är trevlig och väldigt kunnig också, så vi lär kunna ha många långa och intressanta samtal).

Är de någon vänlig själ som kan hjälpa mig? Jag ska gå bph i morgon med min labrador och ser nu på pm:et att jag ska ha med mig medlemskapsbevis för skk eller en rasklubb, är medlem i Ssrk men har ingen aning över något bevis, räcker de med att visa betalningen eller kan man hitta medlemsbeviset över datorn eller på något annat sätt?

Är de någon vänlig själ som kan hjälpa mig? Jag ska gå bph i morgon med min labrador och ser nu på pm:et att jag ska ha med mig medlemskapsbevis för skk eller en rasklubb, är medlem i Ssrk men har ingen aning över något bevis, räcker de med att visa betalningen eller kan man hitta medlemsbeviset över datorn eller på något annat sätt?
Mitt medlemskort sitter på fakturan, du råkar inte ha den kvar? Vet inte om det fungerar på samma sätt för ssrk som för min rasklubb.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Det verkar enligt hundstallet som om antalet hemlösa hundar fortsätter att öka: Länk Förra året hade hundstallet en ökning med 50% och...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
5 124
Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
7 112
Senast: Milosari
·
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 017
Senast: Myrten
·
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
730
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Atletix