Hunduppdateringstråden del 17

Status
Stängd för vidare inlägg.
Köper ni ny kloklippare när det behövs eller går den att slipa? En Millers, om modellen har betydelse.

Jag köper ny :o

Är det bara jag som tyckte hela landet hade snö häromdagen och sen blev det varmt helt plötsligt?? :eek:

Vi blev av med snön så gott som helt redan förra veckan :bump: Sedan ligger det smååå högar här och var där det är riktigt skuggigt, men på vår 4km-runda igår var det kanske totalt 40m av vägen som det låg kvar is på :)

Jag köper ny :o

Vi blev av med snön så gott som helt redan förra veckan :bump: Sedan ligger det smååå högar här och var där det är riktigt skuggigt, men på vår 4km-runda igår var det kanske totalt 40m av vägen som det låg kvar is på :)

Vi har knappt haft snö alls här, men inte heller 21 grader. Vi har väl haft runt 12-15 grader senaste dagarna:cool:

Så var hundarna avmaskade - igen. Plötsligt bara 6 st som ska med... Stackars min snälla mamma som ska hundvakta nyopererade Fridolf, fixa ned allt runt Daud och dessutom ha Boss... universum säger åt mig att stanna hemma i år, bankkontot håller inte med :cautious:

försök 3

Se om det här fungerar.

Gårdagen med sittt fina väder gjorde Effie på lekhumör så hon fick igång tant Lilly (10 år) och Fille 8 (år) i lek. Härlig lång skogspromenad där de kunde röja runt som hejsan. Effie har kommit in i tonåren nu och har börjat höra lite dåligt :rofl: Vaddå ska jag göra allt ordentligt hela vägen? Nope mycket roligare att bara springa halva vägen.

Bara att fullfölja så släpper det.

Filmsnutt Effie kör med basenjisarna
Du måste lägga filmen offentlig

Så... tanken var att gå långpromenad. Jag mådde illa och kände mig inte riktigt pepp, men ja, hundar behöver ju ut oavsett. Väl ute insåg jag att det regnade. Hundarna blev skitsura båda två och ville INTE gå någon promenad.

Nu har vi därför tagit en rastningsrunda, kört ett lite utmanande rallylydnadspass i vardagsrummet och ätit lunch. Ebrah var så fokuserad och pepp på träningen att hon somnade direkt efter lunchen :D Aysu sprattlade mest runt som vanligt, men hon var duktig hon med. Filmade båda, så nu ska jag sätta mig och kolla på hur det faktiskt såg ut.

Appropå barmark och varma härliga grader..
nobarmarkhere.webp

:angel:

Varit halvambitiös idag, gick en kortare promenad med vovvarna på förmiddagen och de fick springa av sig lite lösa allihopa. Hemma så tränade jag lite lydnad med Nessie och sen lite slalom i trädgården med alla hundarna. Satt upp provisoriskt staket och ryckt upp de där buskarna på framsidan som mest sett lessna ut, beskurit buskarna på baksidan och även hunnit torka av golven inomhus *känner mig duktig* :D, dessutom åkt iväg med lilla Nano och inhandlat ny neonrosa sele (hon har växt ur den gamla).
Nu ska jag försöka leka med Nessie och liten apportbock och sen hoppas jag på soffläge en stund innan jag ska åka och träna (på gymet utan hundar :cool:).

Nano i nya selen :love::
30441429_10214612927471108_2873092258345388694_n.jpg

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Funderar allvarligt på att köpa regntäcke till hundarna nu! Den här hösten men framför allt vintern tycker jag det regnar mer eller...
Svar
19
· Visningar
817
Senast: TantAgda
·
Övr. Hund Min storpudelhane är 2,5 år och lättstressad. Vi har nyligen flyttat från landet där det mest fanns katter rådjur och harar att nosa...
Svar
1
· Visningar
366
Senast: chimichanga
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 924
Övr. Hund Hundägare nuförtiden ringer veterinären för hunden ätit några tomater, riskakor eller chips och åker raka vägen och kräker hunden om den...
4 5 6
Svar
104
· Visningar
5 494
Senast: monster1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar