Hunduppdateringstråden del 17

Status
Stängd för vidare inlägg.
Idag har Svansson hjälpt till i köket och lagat mat. Han hälsar att han tycker det är helfestligt att bo med mig :devil::D:angel:

Visa bifogad fil 13138

Kul att det finns fler som laborerar med grönsaks- och frukthattar. :laugh: På min italienare så passade en halv urgröpt grapefrukt perfekt! Hade kunnat användas som hjälm. Gaia föredrar dock mer eleganta kreationer.

CD7C1727-325B-4CF8-9528-40B4B7ABE9C1.webp

Kul att det finns fler som laborerar med grönsaks- och frukthattar. :laugh: På min italienare så passade en halv urgröpt grapefrukt perfekt! Hade kunnat användas som hjälm. Gaia föredrar dock mer eleganta kreationer.

Visa bifogad fil 13169
Vilket modelejon hon är Gaia! :love:
Riktigt stiligt faktiskt!

Svansson gick ju lite mer för fantasy/sci-fi looken men så har han alltid varit en nörd :angel:

@Migo fick i uppdrag av min uppfödare att fråga dig om din caddy :angel: visst har du jeppe grindar bak? Är de modifierade på något sätt eller är de för caddy? Vilken årsmodell har du? De försökte hitta grindar och jag slängde ur mig att en "bekant" har ju :rofl: så det måste ju finnas..

@Migo fick i uppdrag av min uppfödare att fråga dig om din caddy :angel: visst har du jeppe grindar bak? Är de modifierade på något sätt eller är de för caddy? Vilken årsmodell har du? De försökte hitta grindar och jag slängde ur mig att en "bekant" har ju :rofl: så det måste ju finnas..
Det finns grindar, men jag har inte det ;)

Upp och ner i helgen. Igår var det dags för appellspår. Vi började dagen med ett fint spår som belönades med en nia. Det var lite virrigt i en vinkel, men med tanke på att han inte löst dem alls förut på fält var det jätteskönt. Sen var det lydnad och gissa vem som stack igen? Vi underhåller verkligen publiken i alla fall, blir många goda skratt.

Idag var det dags för MT (2007 års variant) och Breeze klarade det över förväntan med 491 poäng. Så himla skönt att äntligen ha det avklarat. Han får stanna nån vecka till. ;)

Fråga: Var ute och red idag och mötte ett par med två schäfrar. Före vi skulle passera så stannade de och satte på en manick som de kallade munkorg på unghunden. (De var trevliga mot oss och tackade för att vi väntade, så inget otrevligt för vår del). Det verkade dock som att poängen med munkorgen var att hundra hunden att skälla. Kändes spontant inte så trevligt, men tänkte kolla med allvetande buke för får veta mer! Den satt som en ring runt nosen på hunden, rätt hårt vad jag kunde se... :crazy:

En kompis till mig har jeppe grindar i sin caddy, så det finns!

Har ägnat några timmar åt att gå igenom det jag lyckades rädda från min brunna externa hårddisk, och hamnade så klart i nostalgiska gamla bildmappar.

Förutom alla bedårande (och fototekniskt usla :D) valpbilder så dök den här upp
30412083_10155639089228666_3430206988506628096_n.jpg

Frodo, första dagen här, 14 månader gammal. Nyligen buköppnad (kastrerad och en kula låg i magen), totalt muskelfattig och så jävla deprimerad :cry: Han vägde nästan 5 kg mindre än Fridolf, trots att de var jämnstora.
Här ett tag efter inflytt, tanig som en tarm men med lite annan utstrålning.
30264473_10155639120553666_8620636465635786752_n.jpg

Min Strut :heart

Hittade en bild tagen tre månader senare. Hände en del på den tiden! (Och jäklar så barnslig Fridolf! :rofl: )
538050_10151514142833666_693759589_n.jpg

Och så en bild från nu i januari, bara för att ;)
28279368_10155525717233666_2593310378684405823_n.jpg

Senast ändrad:
Frodo, första dagen här, 14 månader gammal. Nyligen buköppnad (kastrerad och en kula låg i magen), totalt muskelfattig och så jävla deprimerad :cry: Han vägde nästan 5 kg mindre än Fridolf, trots att de var jämnstora.
Om jag får fråga, vilket liv levde han innan du tog över honom?

Om jag får fråga, vilket liv levde han innan du tog över honom?
Han var lite för mycket hund för de som köpte honom som valp vilket de kom på ganska tidigt. Han var en handfull att hantera, och flyttade runt mellan ett antal hem och nån tränare, men alla lämnade tillbaka honom av en eller annan anledning. Han kastrerades vid drygt ett års ålder i hopp om att han skulle bli lättare att sälja, och då satte jag ner foten och sa att han fick vara här istället för att sitta i nån bur nånstans i flera veckor. Han kände ju mig sen valptiden och vi hade träffats en del när han mellanlandade hos uppfödaren i väntan på ytterligare ett provhem. Om jag räknat rätt (och fått reda på alla) så flyttade han nånstans runt 10 gånger mellan 5-12 månaders ålder.

En kombination av mycket hund, folk som egentligen inte har tid/ork med valp och "spekulanter" som inte fattar vad det jobb det är med den typen av hund. Och en hel del nonchalans...

Han var lite för mycket hund för de som köpte honom som valp vilket de kom på ganska tidigt. Han var en handfull att hantera, och flyttade runt mellan ett antal hem och nån tränare, men alla lämnade tillbaka honom av en eller annan anledning. Han kastrerades vid drygt ett års ålder i hopp om att han skulle bli lättare att sälja, och då satte jag ner foten och sa att han fick vara här istället för att sitta i nån bur nånstans i flera veckor. Han kände ju mig sen valptiden och vi hade träffats en del när han mellanlandade hos uppfödaren i väntan på ytterligare ett provhem. Om jag räknat rätt (och fått reda på alla) så flyttade han nånstans runt 10 gånger mellan 5-12 månaders ålder.

En kombination av mycket hund, folk som egentligen inte har tid/ork med valp och "spekulanter" som inte fattar vad det jobb det är med den typen av hund. Och en hel del nonchalans...
:cry::heart

Fråga: Var ute och red idag och mötte ett par med två schäfrar. Före vi skulle passera så stannade de och satte på en manick som de kallade munkorg på unghunden. (De var trevliga mot oss och tackade för att vi väntade, så inget otrevligt för vår del). Det verkade dock som att poängen med munkorgen var att hundra hunden att skälla. Kändes spontant inte så trevligt, men tänkte kolla med allvetande buke för får veta mer! Den satt som en ring runt nosen på hunden, rätt hårt vad jag kunde se... :crazy:

Typ en sån här?

images

Har en sån till Nessie-odjuret om/när hon stormskäller på tävling/träning, ingen optimal lösning men bättre än att ha hunden ute i minusgrader i bilen på vintern för att hon skäller. Bästa vore att träna på det men det lite svårt när folk runtomkring blir störda av henne och det är bara i dessa situationer hon skäller. Den är i mjukt tyg och ser ut att sitta tajtare än vad den gör på min hund, hon kan öppna munnen lite och sticka ut tungan. I kortare stunder kan jag inte se att det gör nån skada, Nessie får på sin när hon skäller ihållande och efter en stund så tar vi av den igen.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Funderar allvarligt på att köpa regntäcke till hundarna nu! Den här hösten men framför allt vintern tycker jag det regnar mer eller...
Svar
19
· Visningar
817
Senast: TantAgda
·
Övr. Hund Min storpudelhane är 2,5 år och lättstressad. Vi har nyligen flyttat från landet där det mest fanns katter rådjur och harar att nosa...
Svar
1
· Visningar
366
Senast: chimichanga
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 924
Övr. Hund Hundägare nuförtiden ringer veterinären för hunden ätit några tomater, riskakor eller chips och åker raka vägen och kräker hunden om den...
4 5 6
Svar
104
· Visningar
5 494
Senast: monster1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar