Fast vissa ser det nog som en bra träning. 400 är en försumbar summa då.
Att det är en rimlig summa är en helt annan sak än att det är en billig summa
Jag är student och får inte ens fullt CSN så nog påverkar 400kr för att ganska rejält
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
A höfter och fria armbågar för den här!
Obs att jag ser det som träning, och delvis som en försumbar summa.Ja, det finns säkert dom som gör det. Jag själv, bland annat
I registreringsreglerna står:
Livmoderimport
Vid registrering av livmoderimport kan utländskt undersökningsresultat åberopas för föräldradjuren i enligt med vad som ovan sägs om utländskt icke svenskägt avelsdjur. Observera dock att moderdjuret före nästa parning ska uppfylla SKKs krav för avel med importerad hund.
Men om tiken är svenskägd borde det ju krävas?
Hittade detta också:
https://kundo.se/org/svenska-kennelklubben/d/parat-med-dansk-hane-registrering-valpar/
Verkar som att man får bifoga de utländska hälsopappren i samband med registreringen av valparna.
Grattis!! Så skönt!
Var tiken från tjekien eller bara född där o köpt från tex Ungern?Det jag tycker är konstigt är att röntgen inte står med när det är krav även utomlands för avel på Schäfer.
Vi har parat med två importer och de har fått med sina röntgenresultat från utlandet på avelsdata.
Vet en import där SKK krävde svensk röntgen pga hemlandets avläsningsystem. Tiken var parad vid införseln och fick efter valpningen röntgas för att valparna skulle få reggas. Tiken fick C och kullen avelsspärr.
Det där med att tiken skulle vara avelskorad förstår jag inte heller hur det har gått till, om det är sant.
Var tiken från tjekien eller bara född där o köpt från tex Ungern?
Dom har ett speciellt test där nere som måste utföras på bla bruksraser.
Det finns korningar på kontinenten också, efter tyskt mönster (Körung) med mentaltest och exteriörbedömning. Kan det inte vara en sådan som tiken har klarat?Det där med att tiken skulle vara avelskorad förstår jag inte heller hur det har gått till, om det är sant.
A höfter och fria armbågar för den här!
Kan vara denna test dom hänvisar i frisserar lite så det låter braFödd i Tjeckien. Enbart Tjeckiskt i flera led. Har mina misstankar om att hon kommer från en stor schäferhandlare där pga hanen hon är parad med. Han har ju en kull tidigare i Sverige hos en kennel som köper in många Tjeckiska tikar. Det mesta rent skräp.
Det finns korningar på kontinenten också, efter tyskt mönster (Körung) med mentaltest och exteriörbedömning. Kan det inte vara en sådan som tiken har klarat?
Kan vara denna test dom hänvisar i frisserar lite så det låter bra
http://hamann-khaled.blogspot.se/2013/03/official-breeding-abilitytest-hungary.html
Imorgon är det mental- och exteriördag genom Sask på min hemmaklubb, ska bli väldigt intressant! Tinja ska även göra sin exteriörbeskrivning, så det är inte mer än rätt att hon tappat typ 50% av sin päls sen förra veckan
Grattis! ”Fan vad gött” tänkte jag för mig själv så får väl även bidra med de orden.
Nä antagligen inte, men hon har ju ingen underull kvar att bedömaÄh dom bryr sig väl inte om pälsen så länge den är av rätt kvalité osv?