Hunduppdateringstråden del 17

Status
Stängd för vidare inlägg.
För första gången på flera veckor har hundarna fått springa ute lite mer ordentligt! Precis när jag satt hemma och funderade på vart vi skulle ta dagens långpromenad så skrev en bekanting i en hundpromenadsgrupp på facebook och frågade om någon ville göra henne och hunden sällskap i en stor, tom hage nu mitt på dagen. Vi hakade på och det blev halvtimmes promenad till hagen, en timme där och sedan halvtimme hem igen.

Hundarna sprang, sprang och sprang ännu mer. Lite osäker på hur Ebrahs tass mår nu och hon fick vara kopplad på slutet, men Aysu sprang som en galning och bekanting blev förvånad när jag sa att Aysu är äldre än Ebrah :p När vi bestämde oss för att börja dra oss hemåt igen stod Aysu mest stilla, helt slutkörd.

Jag älskar verkligen det där totala lugnet hemma som blir när hundarna fått trötta ut sig ordentligt med det de älskar mest. Det blir ett helt annat lugn jämfört med när jag tex
tar cykeltur och tränar rally. Absolut ingenting kan ersätta lösspringet för mina damer.
29792732_1031901563624890_6939138958022410240_o.jpg

Varit och cyklat en kortare tur, lilla grå var helt spattig hemma och jag orkade inte promenera. Kallt, grått och blåsigt och jätte-jätte-jobbigt då jag varit på gymet och tränat innan och vägen var redigt geggig så det var tungt. Vovvarna är lugna nu iallafall så jag kan kanske inta soffläge snart!

29791969_10214585843674030_3024483773587198674_n.jpg

Men alltså Ale. BLÅA valpar? Nu får jag ju skämmas lite?
29695499_10156197358112456_3197092609109524480_n.webp

(Än så länge 4 blåa tikvalpar och 2 svarta hanar. Alla mår jättebra, helt odramatisk och snabb förlossning och hon gör sitt mammajobb bra. Och egentligen så har ju inte en bra hund nån färg alls, så de blir säkert bra de här med <3 )

Men alltså Ale. BLÅA valpar? Nu får jag ju skämmas lite? Visa bifogad fil 13093

(Än så länge 4 blåa tikvalpar och 2 svarta hanar. Alla mår jättebra, helt odramatisk och snabb förlossning och hon gör sitt mammajobb bra. Och egentligen så har ju inte en bra hund nån färg alls, så de blir säkert bra de här med :heart )
Sa hon som spottat o fräst över att det bara är fluffbollar som kommer i blått :p

Sa hon som spottat o fräst över att det bara är fluffbollar som kommer i blått :p

Nej, det är ee röd som bara finns bland fluffbollarna. Jag har även noga poängterat att det dyker upp piffiga färger i arbetslinjer men att det är betydligt mindre vanligt. Och tänkt lite tacksamma tankar över att det inte är min kull så att jag behöver hantera strömmen av galet färgfixerade valpspekulanter...

Ska lämna hunden på hundpensionat för första gången om ca en månad. Är så klart nervös men stället har bra rykte och jag var där och tittade idag och det verkar bra.
Men kommer nu efterhand på att hon inte nämnde något om ett avtal eller kontrakt. Brukar man skriva något sådant?

Allmäntillståndet är iaf betydligt bättre den här gången, inga sårskador eller blödningar. Jag vet inte hur stort ingrepp det var att "trassla ut" tarmen, men risken för nya sammanväxningar verkar mindre än när han hade stora sårskador. Han var mycket mindre smärtpåverkad även innan ingreppet och var mån om att ha kontakt med mig redan på uppvaket. Min kloka hjälte :heart
HOPPAS för allt i världen att allt går väl nu! :heart Hoppas också det löser sig med hundvakt!

HOPPAS för allt i världen att allt går väl nu! :heart Hoppas också det löser sig med hundvakt!

Som tur är är det de två klokaste, mest samarbetsvilliga och okomplicerade hundarna som ska bo hos hundvakten, så min stackars mamma ska nog klara den plötsliga ansvarsboomen rätt bra. Ja, och så Boss då, han är ju varken klok eller okomplicerad, men han är van att vara hos dem ;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Funderar allvarligt på att köpa regntäcke till hundarna nu! Den här hösten men framför allt vintern tycker jag det regnar mer eller...
Svar
19
· Visningar
819
Senast: TantAgda
·
Övr. Hund Min storpudelhane är 2,5 år och lättstressad. Vi har nyligen flyttat från landet där det mest fanns katter rådjur och harar att nosa...
Svar
1
· Visningar
366
Senast: chimichanga
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 924
Övr. Hund Hundägare nuförtiden ringer veterinären för hunden ätit några tomater, riskakor eller chips och åker raka vägen och kräker hunden om den...
4 5 6
Svar
104
· Visningar
5 494
Senast: monster1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVIII
  • Valet i USA
  • Tips i London