Hunduppdateringstråden del 17

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vilken otur ni har @Migo :heart Håller alla tummarna för att han blir helt bra!
Allmäntillståndet är iaf betydligt bättre den här gången, inga sårskador eller blödningar. Jag vet inte hur stort ingrepp det var att "trassla ut" tarmen, men risken för nya sammanväxningar verkar mindre än när han hade stora sårskador. Han var mycket mindre smärtpåverkad även innan ingreppet och var mån om att ha kontakt med mig redan på uppvaket. Min kloka hjälte <3

Allmäntillståndet är iaf betydligt bättre den här gången, inga sårskador eller blödningar. Jag vet inte hur stort ingrepp det var att "trassla ut" tarmen, men risken för nya sammanväxningar verkar mindre än när han hade stora sårskador. Han var mycket mindre smärtpåverkad även innan ingreppet och var mån om att ha kontakt med mig redan på uppvaket. Min kloka hjälte :heart
Vad härligt att höra att det ändå finns hopp i den tuffa och hemska situationen! :heart Och så himla uppmärksamt av dig att åka in och ta kontakt med vet så fort!

Alltså, vad är det med folk?
Jag tränar rätt ofta på fotbollsplanen här vid området eftersom den i princip bara används på sommar halvåret (till korpfotboll, lite lacrosse och amerikansk fotboll). Den är alltså typ alltid tom.
Det slår banne mig aldrig fel numera att folk kommer med sina hundar och ska släppa ihop dem. Senast var det en man som girade undan i sista sekunden och bara "Ja, nu ser jag ju att det är en hane du har - så då går det inte" :confused::rage: Som att JAG bjudit in till hundlek?!
Eller så kommer det barnfamiljer som ska spela fotboll OCH STÄLLER SIG PRECIIIIS VID OSS :arghh::arghh::arghh:. Planen är alltså SKITSTOR och målen är undanställda just nu (jag skulle aldrig stå ivägen vid dem såklart) så det finns INGEN anledning att ställa sig precis vid oss.
De ska ju vara glada för att jag är jäkligt uppmärksam och har bra inkallning när det kommer ungar med fotbollar (och senast - glidflygplan)

// Slutrantat.

@Migo Håller alla tummar och tår om att han blir bra supersnabbt och slipper vidare komplikationer :heart

Vi har tränat vallning idag. Tinja var duktig men jag backade in i en stolpe så hårt att hela ladan skakade :rofl:

@Migo Hoppas verkligen allt går bra med Fridolf nu, och alla andra, ni har haft nog med otur! :heart Hoppas att det här inte påverkar jobbet i Norge alltför mycket nu heller, antar att Fridolfs arbetsmöjligheter kommer bli något begränsade?

@Migo Hoppas verkligen allt går bra med Fridolf nu, och alla andra, ni har haft nog med otur! :heart Hoppas att det här inte påverkar jobbet i Norge alltför mycket nu heller, antar att Fridolfs arbetsmöjligheter kommer bli något begränsade?
Fritte kan inte följa med alls i år, så jag har en total meltdown över att antingen behöva lämna honom nyopererad till hundvakt eller inte få in den mycket välbehövliga lönen (som nu blir en god del lägre eftersom jag bara kan vara där i ca 3 veckor).

Fick dock en film av veterinären från kvällspromenaden. Han travar nöjt i koppel och går före henne in på kliniken igen när de kom tillbaka så han är rätt nöjd trots omständigheterna.

Fritte kan inte följa med alls i år, så jag har en total meltdown över att antingen behöva lämna honom nyopererad till hundvakt eller inte få in den mycket välbehövliga lönen (som nu blir en god del lägre eftersom jag bara kan vara där i ca 3 veckor).

Fick dock en film av veterinären från kvällspromenaden. Han travar nöjt i koppel och går före henne in på kliniken igen när de kom tillbaka så han är rätt nöjd trots omständigheterna.
Förstår dig! Kramar :heart

Men nej vad tråkigt! :cry:

Fantastisk veterinär! :love: men verkligen skittråkigt med allt :( Hoppas att han kryar på sig fort och att ni inte råkar ut för något mer :heart

Ja, jag har verkligen haft tur att hitta den här veterinären. Jag skickade sms igår vid 06 med fråga om vi kunde komma in, 07:30 undersöktes han och 09 var han på operation. På hennes lediga förmiddag...

Vilken tur att han är under bästa vård :heart!

Igår var vi hos hundarnas fysioterapeut igen, dom verkligen ÄLSKAR det :love: . Särskilt Pu, vet ingen som blir så mycket som en degklump som hon :D!

Det var även första gången Nuke hamnade under hennes händer, och han tyckte det var SÅ gött :up: Han kändes grundläggande fin i kroppen, utan några ömheter, spänningar eller begränsningar, så vi bara fortsätter på den inslagna vägen med att bygga kroppen ännu starkare och mer musklad :) .

0A359A41-6B8E-4BCD-8ACB-3ACB1381C7D6.webp

Flokis plåtar är hos SKK för bedömning. Håller tummarna stenhårt för att han blir fri på både HD och ED. :nailbiting: Om dom läser av idag, ser man resultat redan idag eller måste jag vänta tills imorgon?

Avläsningen läggs in när de ser att betalningen kommit in, så det kan ju ta nån extra dag (beroende på när man betalade in) från att de fått och sett plåtarna innan man ser resultatet.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Funderar allvarligt på att köpa regntäcke till hundarna nu! Den här hösten men framför allt vintern tycker jag det regnar mer eller...
Svar
19
· Visningar
819
Senast: TantAgda
·
Övr. Hund Min storpudelhane är 2,5 år och lättstressad. Vi har nyligen flyttat från landet där det mest fanns katter rådjur och harar att nosa...
Svar
1
· Visningar
366
Senast: chimichanga
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 924
Övr. Hund Hundägare nuförtiden ringer veterinären för hunden ätit några tomater, riskakor eller chips och åker raka vägen och kräker hunden om den...
4 5 6
Svar
104
· Visningar
5 494
Senast: monster1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar