Hunduppdateringstråden del 17

Status
Stängd för vidare inlägg.
3E9BC0DA-63BB-4489-BB23-FD2B0046553B.webp
Och en som är nöjd efter lydnadsträning med matte :D!

Grävlingsskrället som huserat i skogen utanför oss är tillbaka igen :mad:
För två år sen låg den under hundkärran och tryckte när avelshanen vi hade hemma fick korn på den. Det kostade hanen en tand.

I kväll kom den knallande över gräsmattan precis när sambon gick ut med Jarla. Det hann bli ett varv i trädgården innan sambon fick tag på henne och grävlingen pressade sig ut under staketet.

Detta blir jobbig om vi inte ens kan ha hundarna lösa hemma i trädgården :(

Grävlingsskrället som huserat i skogen utanför oss är tillbaka igen :mad:
För två år sen låg den under hundkärran och tryckte när avelshanen vi hade hemma fick korn på den. Det kostade hanen en tand.

I kväll kom den knallande över gräsmattan precis när sambon gick ut med Jarla. Det hann bli ett varv i trädgården innan sambon fick tag på henne och grävlingen pressade sig ut under staketet.

Detta blir jobbig om vi inte ens kan ha hundarna lösa hemma i trädgården :(
Vänd dig till närmaste jägare o be att få låna en fälla.

Jösses.

Tror Effie saknat jobbet. Far runt som ett jehu här. :D
Tar alla lekasaker och springer runt med. Missade dock kunden som kom in och sprang rakt förbi utan en blick.

Imorses hade jag lite lågt socker och Effie var på och väckte mig. Vet ju att en del hundar reagerar starkare än andra och nu börjar jag fundera på hur man kan ta tillvara på detta? Andra gången med lågt och on har markerat varje gång och vill inte lämna min sida.

Någon som vet u rman kan ta tillvara på detta?

Träffade en fralla igår, som precis kommit hem från sin uppfödare efter att ha haft en valpkull. Ägaren var så glad för att det blivit snitt denna gången och att tiken kastrerats i samband med det, hon ville inte att uppfödaren skulle tagit den sista kullen eftersom tiken har problem med klåda både i tassar, ljumskar och armveck, men uppfödaren hade insisterat... Så jäkla trött man blir då eller? :(
Fin tik i övrigt, lite trång i näsborrarna men ändå skaplig nos.

Trött på hundar, billiga idag :yuck:!
Valp tycker 02.00 är en bra tid att gå ut på toaletten varje natt, Nike var ute och betade gräs nu på morgonen och spydde sen inne på vardagsrumsgolvet. Korven har jag väl inte så mycket ont att säga om mer än att hon drar in det mesta av smutsen och jag har städat de f**bannade golven vareviga dag sen det blev + grader :wtf:.
Borde gå en ordentlig promenad med Nessie + valp, jag och Nike ska iväg och träna agility sen så hon får promenad innan träningen. Dessutom borde jag träna med apportbocken med Nessie = egen promenad. Ikväll ska vi på föreläsning om gambler/snooker på klubben, tar troligen med valp och lämnar de vuxna hemma.
Nä, nu kryper jag ner i soffan och snörvlar och tycker synd om mig en stund (fortfarande småförkyld).

Ny plan. Sitter hos veterinären med ny buköppning på Fridolf. I värsta fall har tarmen vuxit ihop vid gamla såret.

Jag är så galet jävla less på problem.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Funderar allvarligt på att köpa regntäcke till hundarna nu! Den här hösten men framför allt vintern tycker jag det regnar mer eller...
Svar
19
· Visningar
819
Senast: TantAgda
·
Övr. Hund Min storpudelhane är 2,5 år och lättstressad. Vi har nyligen flyttat från landet där det mest fanns katter rådjur och harar att nosa...
Svar
1
· Visningar
366
Senast: chimichanga
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 924
Övr. Hund Hundägare nuförtiden ringer veterinären för hunden ätit några tomater, riskakor eller chips och åker raka vägen och kräker hunden om den...
4 5 6
Svar
104
· Visningar
5 494
Senast: monster1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar