Hunduppdateringstråden del 17

Status
Stängd för vidare inlägg.
Var läser du om dessa? Jag vill också läsa :angel:

Min 11 månaders är sjukskriven med koppeltvång, det pyser ur öronen på henne och jag gör mitt bästa för att försöka hålla henne nöjd i huvudet med diverse apportträning.
Visa bifogad fil 13028
På fb, gruppen heter "working cocker spaniels are the best dogs". Kommer inte ihåg vad inlägget hette, men någonstans där finns det!

Vilken fin! Vilken kennel kommer hon ifrån?

Vad gör ni åt torra trampdynor? Flokis ser jättetorra ut, så jag behöver göra något åt saken.

Jag har nån kukelimuk salva som är med kokosolja, lanolin, ringblomms nånting och nått mer. Den funkar fint, men oftast smörjer jag med bara Lanolin.
Det som gjort störst skillnad här är dock att ge en skvätt olja på maten en gång om dagen.

På fb, gruppen heter "working cocker spaniels are the best dogs". Kommer inte ihåg vad inlägget hette, men någonstans där finns det!

Vilken fin! Vilken kennel kommer hon ifrån?

Jaha, ja i dom där utländska grupperna är det mycket sånt. Dom klarar jag inte ens av att läsa, då det är så långt bortom hjälp.

Tack! Jag skickar ett Pm

Varit helt utslagen hela påskhelgen. Tur sambon aktiverat hunden.

Mycket nya hundmöten i helgen som gått kanon. Till och med brorsans lilla galna blandis kom igång och lekte med fröken även om man fick vara med och styra lite.

Idag fick jag otrolig respons från Effie. Basenjisarna drar med sig Effie i skogen och i full fräs efter gör jag en inkallning och Effie vänder nästan i luften och full fräs tillbaks. :banana: så otroligt kul att se. Basenjisarna rörde inte en min även om vi jobbat (och vi har verkligen jobbat) i 7 år på kontakt. Tog en stund innan de vände ja jag säga.

Dock har Effie lite rinnande ögon. De är inte irriterade och rinner inte hela tiden dock har hon ett veck under höger öga där det samlas och börjar bli lite missfärgat. Har torkat med koksalt och bara hållt det rent. Någon som har tips? Vill inte att det ska utvecklas till något

Varit helt utslagen hela påskhelgen. Tur sambon aktiverat hunden.

Mycket nya hundmöten i helgen som gått kanon. Till och med brorsans lilla galna blandis kom igång och lekte med fröken även om man fick vara med och styra lite.

Idag fick jag otrolig respons från Effie. Basenjisarna drar med sig Effie i skogen och i full fräs efter gör jag en inkallning och Effie vänder nästan i luften och full fräs tillbaks. :banana: så otroligt kul att se. Basenjisarna rörde inte en min även om vi jobbat (och vi har verkligen jobbat) i 7 år på kontakt. Tog en stund innan de vände ja jag säga.

Dock har Effie lite rinnande ögon. De är inte irriterade och rinner inte hela tiden dock har hon ett veck under höger öga där det samlas och börjar bli lite missfärgat. Har torkat med koksalt och bara hållt det rent. Någon som har tips? Vill inte att det ska utvecklas till något
Pevaryl eller zinksalva.Det är tårvätskan som missfärgar och det kan bildas svamp.Så är det med stora runda ögon o blåst.

Ni vet känslan kvällen före en längre resa? När man har bockat av allt på de oändliga att göra-listorna, städat huset, tömt kylen och packat bilen så noga att man knappt kommer få loss sakerna igen? När hundarna är avmaskade, passen stämplade, lunchlådan förberedd...

Den känslan.

Och så det mycket nervösa beskedet att fjällvägen jag ska över imorgon, är avstängd tills vidare pga oväder. Enligt väderleksrapporterna ska det bli bättre mellan 12-19, ungefär när jag passerar. Men jag måste åka hemifrån 8 (!) timmar tidigare. Vågar man chansa och åka även om tunneln fortfarande är stängd på morgonen? I värsta fall blir vi stående på högfjället i okänt antal timmar.

En annan grej är att hundarnas avmaskning är gjord med sån marginal att jag måste ha passerat gränsen kl 12 imorgon. Eftersom det var långhelg när jag borde ha avmaskat :banghead:

Ni vet känslan kvällen före en längre resa? När man har bockat av allt på de oändliga att göra-listorna, städat huset, tömt kylen och packat bilen så noga att man knappt kommer få loss sakerna igen? När hundarna är avmaskade, passen stämplade, lunchlådan förberedd...

Den känslan.

Och så det mycket nervösa beskedet att fjällvägen jag ska över imorgon, är avstängd tills vidare pga oväder. Enligt väderleksrapporterna ska det bli bättre mellan 12-19, ungefär när jag passerar. Men jag måste åka hemifrån 8 (!) timmar tidigare. Vågar man chansa och åka även om tunneln fortfarande är stängd på morgonen? I värsta fall blir vi stående på högfjället i okänt antal timmar.

En annan grej är att hundarnas avmaskning är gjord med sån marginal att jag måste ha passerat gränsen kl 12 imorgon. Eftersom det var långhelg när jag borde ha avmaskat :banghead:

Jag började bita på naglarna när jag läste :nailbiting:
Men du verkar ha nerver av stål samt bra koll på det mesta så det där grejar sig tror jag!
Ser fram emot bilder och rapporter från era äventyr snart :D

Den känslan.

Fy!! Hoppas vädret går te sig, inte kul med norska fjäll och snöstorm...

Min ena minigris har samma problem (:laugh:) och hennes ögon tvättar jag lite då och då med Admyrins ögonservetter :D

01F8882C-DB59-49D0-AF3C-62AAFFE0CF62.webp
Två som är väldigt nöjda efter att ha tränat agility med husse :love:

Äntligen börjar valparna att bli stora och kloka nog att börja göra bordercolliesaker. :love:

Här har Daud stulit Boss råtta. Och han vet att Boss lätt tar tillbaks den, men han vet också att Boss aldrig tar från bordet. Så han la råttan på bordet :rofl:

Bifogade filer

• IMG_20180403_104230_738.webp
    IMG_20180403_104230_738.webp
    258,6 KB · Visningar: 137
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Funderar allvarligt på att köpa regntäcke till hundarna nu! Den här hösten men framför allt vintern tycker jag det regnar mer eller...
Svar
19
· Visningar
819
Senast: TantAgda
·
Övr. Hund Min storpudelhane är 2,5 år och lättstressad. Vi har nyligen flyttat från landet där det mest fanns katter rådjur och harar att nosa...
Svar
1
· Visningar
366
Senast: chimichanga
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 924
Övr. Hund Hundägare nuförtiden ringer veterinären för hunden ätit några tomater, riskakor eller chips och åker raka vägen och kräker hunden om den...
4 5 6
Svar
104
· Visningar
5 494
Senast: monster1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Tips i London
  • Valet i USA
  • Träning och hälsa del 12