Hunduppdateringstråden del 17

Status
Stängd för vidare inlägg.
E79453CA-87AB-492C-8A0C-629FEBE8D3B6.webp

Jag ligger i soffan och är sjuk med det här sällskapet :love:

Usch idag är en känslosam dag. För precis ett år sedan hämtade jag hem min plutt som inte längre finns med oss. :cry: En av dem tre bästa dagarna i mitt liv.:love: Och i veckan kommer M att få somna in, jävla sjukdomar! :cry:

Ville UNDERBAR dag det har varit idag :love:! Strålande sol och blå himmel, trevligt sällskap och hundträning, vad mer kan en begära :up:?

Pu har fått köra sitt första upplet för i år, Nuke har fått köra uppletsövningar och sitt första spår tillsammans med mig, och villen härlig spårhund han var!

Visa bifogad fil 12901

Lyxa och snusrarna har gått en rejäl skogspromenad med maken och sen fick hon fredagsfysa på hundsimmet och mysa på vibben.

Nu har vi 6 trötta och nöjda hundar här hemma och jag har slängt mig i soffan och tänker inte röra mig härifrån på hela kvällen :D!

Blev så sugen på upplet när jag såg på Instagram! Synd att Sigge inte tänker ge sig på nåt sånt :(

Ebrahs tass är klart bättre, och om hon blir distraherad av klappande människa (morsans sambo..) så glömmer hon bort att jag är en mördare när jag tar i tassen. Svullnaden har lagt sig nästan helt också och hon rör sig som vanligt igen. Lite irriterad är hon på tån ändå, för hon slickade på den en stund i morse, men det är nog inte så illa.

Idag gick vi en timmes koppelpromenad och utan min favoritpodd i hörlurarna hade det blivit hemskt irriterande. Båda damerna har ungefär ett ton överskottsenergi nu. De har knappt sprungit senaste veckorna... Väderleksprognosen ser dock trevlig ut och så fort Ebrahs tå är bra igen ska de få springa ordentligt ute någonstans, för då lär all skare vara borta. Jag längtar.

Ush, jag har nästan packat klart bilen nu. 90 kg hundmat, arbetskläder för en månads jobb, ytterkläder för aprilväder, grejer till sju hundar, mat, godis och kaffe till mig... När man ska resa bort i 30 dagar med sju hundar är det tur att man har en Caddy att lasta allt i! :eek:

Här är full rulle nu - Skalmans lillebror Harry är här och ska vara här en vecka eller så :D
Harry är 8 månader nu och är redan nu något större än Skalman. Han kommer bli en rejäl och ståtlig kille. Så trevlig och skitsnygg rent ut sagt :love: (varför sålde jag honom hahaha) :D
Bröderna bus röjer järnet här hemma nu - pjuh :p
Roligast var att Harry blev så glad att se mig - han kommer ihåg mig :heart
29790002_10155616888691775_6203695866368863898_n.jpg

2 timmars promenad, sedan blev det rallylydnadsträning där vi fokuserade på fotposition och att behålla den i vänstersvängar och så avslutade vi med att äta lunch. Nu sover damerna här hemma.

Jag är dock något trött på all is i skogen...
29404189_449077615539184_7490105411522002944_n.jpg

Har suttit i solen och läst en stund i eftermiddag. Hunden fick lite tugg men valde en snöhög i skuggan att ligga i. Måste nog skaffa en liten hund-pool till henne i sommar.

Är det någon här som vet när röntgenbilderna kollas på av SKK? Visst är det typ två dagar o veckan?
Tisdag och torsdag var det när jag röntgade i höstas iaf. Om det var varje tisdag och varannan torsdag, eller tvärt om :p Det minns jag inte riktigt. :) Vet ju inte om det fortfarande är samma dock!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Funderar allvarligt på att köpa regntäcke till hundarna nu! Den här hösten men framför allt vintern tycker jag det regnar mer eller...
Svar
19
· Visningar
820
Senast: TantAgda
·
Övr. Hund Min storpudelhane är 2,5 år och lättstressad. Vi har nyligen flyttat från landet där det mest fanns katter rådjur och harar att nosa...
Svar
1
· Visningar
369
Senast: chimichanga
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 924
Övr. Hund Hundägare nuförtiden ringer veterinären för hunden ätit några tomater, riskakor eller chips och åker raka vägen och kräker hunden om den...
4 5 6
Svar
104
· Visningar
5 494
Senast: monster1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Stor enkel hundras med lagom driv
  • Valp 2025