Hunduppdateringstråden del 17

Status
Stängd för vidare inlägg.
Alltså jag kommer typ vilja bo här ute när det är klart :love: hundarna kommer bo bättre än vi :p

F1EB0FC7-763F-4740-B3C9-E84C506DDB69.webp

Vilken energi man får av all sol eller?
Var och sköt påskskjutning eller sk ”äggaskjutning” i förmiddags på hagelbanan, och lyckades skrapa ihop tillräckligt många träff för en andraplats. Alltid kul att skjuta bättre än gubbarna :D
Tog ut Otis för lite agility i hallen sedan, eller ja ”agility” - vi körde bara tunnlar och A:et :angel: Lite signal- och teckenlydnad för Floyd sedan med ut, back, stopp, närsök och inkallning. Så lydig så, även om jag såg på filmen sedan att jag slarvade med avlämningarna även om jag tyckte att jag var noga :rage:
Nu väntar jag på att min kära moder ska komma bort och så ska vi gå en långrunda med hela flocken.
Älskar sådana här dagar, om jag vinner på lotto vill jag ha det så här jämt :D

I dag fick jag ett ryck o tog äntligen tag i att rensa i 2 stooooooooooora ullaredsbagar,den ena vägde ton,i den fanns en väska full med foton på tidigare hundar,hästar,föl o valpar,uppfödargrupper, IPO träningar mm.
Kul att hitta men oxå vemodigt då flera av dom numera har vingar.

Hon är så jäkla söt :D

Vad har ni för underlag i hundgården? Jag vet typ inga hundar med mjuka, fina trampdynor som står på singel i hundgårdarna.. Inklusive mina egna :p
Mmmm men det räcker inte med att vara söt om man ska vara jakthund :banghead: Hoppas hon mognar lite snart.... hon har ju inte haft sitt första löp än.

Aaa, det har jag inte tänkt på! Visserligen har hon haft torra trampdynor sen valp och det är bara sista månaderna som hon varit i hundgården mer än någon timme. Får kanske fundera på annat underlag till henne.

Inget löp på gång?! :angel:

Veras form börjar bli riktigt bra nu :love:
Så synd att hon är så svår på vilt (tar de inte, kräks av fåglar) för annars har hon så mycket fina kvaliter men tar man inte fågel som jaktgolden så förstör de mycket ;) Men hon är en kul WT-hund, lydnad, rally å agility hund. :)
rUNLLRY.jpg

LR7ckOg.jpg

Fi4Hn0X.jpg

Asta - 9 månader å utvecklas så enormt mycket nu. En fantastiskt arbetsmyra som inte tvekar på vilt över huvudtaget :) :love: (tungan e ofta ute ja)
z0P0XyI.jpg

4LRv9ho.jpg

SN75w6k.jpg

kJlCgWg.jpg

Q2UA2DY.jpg

Mmmm men det räcker inte med att vara söt om man ska vara jakthund :banghead: Hoppas hon mognar lite snart.... hon har ju inte haft sitt första löp än.

Aaa, det har jag inte tänkt på! Visserligen har hon haft torra trampdynor sen valp och det är bara sista månaderna som hon varit i hundgården mer än någon timme. Får kanske fundera på annat underlag till henne.

Inget löp på gång?! :angel:

Det är helt sant :D men det kan verkligen hända massor efter första löpet! Är münstrarna som Wachtlarna, att de kan mogna lite sent?

Mina hundar har inte torra trampdynor, men de är ju inte sådär mjuka och fina som de var när vi bodde i stan direkt :p man ser att de slits en del av singeln. De är ju i mina föräldrars hundgårdar fortfarande, och de har ganska grov sten så jag är rätt säker på att det är det som är boven.

Nej :( :down: hon är fortfarande inte så svullen som hon brukar bli innan löp, så det ser ut att dröja ett par veckor till.
Hon har ingen päls kvar dock, så hon ser för jäklig ut :D

Floki skrek i ca. två minuter på vägen hem från vallning innan han däckade, sov såhär hela vägen hem. Grävde upp alla liggunderlag gjorde han på vägen dit. :laugh:
Lugn och skön hemresa då iaf! :D

Frodo har varit med mig på eftermiddagen och jobbat i några timmar, han är typ lika trött han :D

Helt plötsligt bröt kriget ut :eek::nailbiting: och vi hamnade mitt emellan,:devil: påsksmällare/fyrverkeri,samma patrask som skjuter upp tusenlappar på nyår.:rage:
Gissa är ju van o efter dom inledande salvorna så fann sig även Boston i oljudet ,så nu är 6mån valpen inskjuten.
Nu är vi inne o ska baka tranbärsmuffins inför bukefalist besök imorgon.:up:

Det är helt sant :D men det kan verkligen hända massor efter första löpet! Är münstrarna som Wachtlarna, att de kan mogna lite sent?

Mina hundar har inte torra trampdynor, men de är ju inte sådär mjuka och fina som de var när vi bodde i stan direkt :p man ser att de slits en del av singeln. De är ju i mina föräldrars hundgårdar fortfarande, och de har ganska grov sten så jag är rätt säker på att det är det som är boven.

Nej :( :down: hon är fortfarande inte så svullen som hon brukar bli innan löp, så det ser ut att dröja ett par veckor till.
Hon har ingen päls kvar dock, så hon ser för jäklig ut :D
Det får vi verkligen hoppas :p
Jag har förstått det som att de mognar sent, så än finns det hopp! Vi bad om den värsta valpen och uppfödaren sa när vi hämtade ”den här kommer ni få jobba med”. Hon har inte tuggat sönder något inne, i princip aldrig ett ljud som valp när hon blev lämnad, tror inte hon försökt hoppa upp mot en bänk någon gång, än mindre försökt ta något från bordet.... hon har tuggat liiite, lite på hundkojan men annars ingenting. Lättaste valpen vi haft :confused: så hon får gärna visa lite mer attityd.

Får kanske ha skor på henne i hundgården :idea::laugh: men vet inte om det hjälper, hon ligger bara i sin koja eller på bänken hela dagarna. :grin:

Ja snart tycker vi att hon måste börja :D fällperioden är verkligen fantastisk - det ligger en gråhund kvar på golvet varje gång tussarna kommer in :meh:

Kan hundarnas inre ögonlock typ fastna på ögat? Jag kom precis hem efter att ha hämtat mat, och när jag kom in stod Ladda och kisade lite, med inre ögonlocket typ över halva ögat :crazy: ingen svullnad eller så.
Sköljde ur ögat med koksaltlösning och då var det normalt typ 5 minuter, sedan är det som att det glider tillbaka upp över ögat igen?

Det får vi verkligen hoppas :p
Jag har förstått det som att de mognar sent, så än finns det hopp! Vi bad om den värsta valpen och uppfödaren sa när vi hämtade ”den här kommer ni få jobba med”. Hon har inte tuggat sönder något inne, i princip aldrig ett ljud som valp när hon blev lämnad, tror inte hon försökt hoppa upp mot en bänk någon gång, än mindre försökt ta något från bordet.... hon har tuggat liiite, lite på hundkojan men annars ingenting. Lättaste valpen vi haft :confused: så hon får gärna visa lite mer attityd.

Får kanske ha skor på henne i hundgården :idea::laugh: men vet inte om det hjälper, hon ligger bara i sin koja eller på bänken hela dagarna. :grin:

Ja snart tycker vi att hon måste börja :D fällperioden är verkligen fantastisk - det ligger en gråhund kvar på golvet varje gång tussarna kommer in :meh:

Haha :laugh:
Floyds uppfödare sa likadant... han är ju också sjukt okomplicerad :D

Haha, frågan är om det hjälper :D det kanske inte är det, men det verkar vanligt :)

Jag håller med, ju förr desto bättre :D vet inte om det påverkar, men hon kanske inväntar våren?

Haha :laugh:
Floyds uppfödare sa likadant... han är ju också sjukt okomplicerad :D

Haha, frågan är om det hjälper :D det kanske inte är det, men det verkar vanligt :)

Jag håller med, ju förr desto bättre :D vet inte om det påverkar, men hon kanske inväntar våren?
Det ligger nog säkert något i att hon väntar på våren, det gör vi alla nu :)

Kan hundarnas inre ögonlock typ fastna på ögat? Jag kom precis hem efter att ha hämtat mat, och när jag kom in stod Ladda och kisade lite, med inre ögonlocket typ över halva ögat :crazy: ingen svullnad eller så.
Sköljde ur ögat med koksaltlösning och då var det normalt typ 5 minuter, sedan är det som att det glider tillbaka upp över ögat igen?

Älskar FirstVet-appen! Hade precis ett videosamtal med en veterinär som tyckte att ögat såg ok ut för att avvakta tills i morgon bitti. Hon kisar lite, men håller ögat öppet utan problem om jag håller en godisbit framför.
Ska skölja ett par gånger till innan vi går och lägger oss.

Älskar FirstVet-appen! Hade precis ett videosamtal med en veterinär som tyckte att ögat såg ok ut för att avvakta tills i morgon bitti. Hon kisar lite, men håller ögat öppet utan problem om jag håller en godisbit framför.
Ska skölja ett par gånger till innan vi går och lägger oss.

FirstVet är så himla, himla bra! :bow:

Skalman var ca halvåret när han bestämde sig för att inte vilja sova i sängen mer. Han ligger där en stund, men när jag släcker och ska sova så glider han ner och lägger sig i en bädd eller en bur. Han vill helt enkelt inte bli störd när han sover :)
Det tog ett bra tag innan jag vande mig, men jag försöker se det positivt att jag har mer plats själv då Mini trängs bakom nacken på mig :D

Där har vi svaret - jag behöver en hund till :up::D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Funderar allvarligt på att köpa regntäcke till hundarna nu! Den här hösten men framför allt vintern tycker jag det regnar mer eller...
Svar
19
· Visningar
820
Senast: TantAgda
·
Övr. Hund Min storpudelhane är 2,5 år och lättstressad. Vi har nyligen flyttat från landet där det mest fanns katter rådjur och harar att nosa...
Svar
1
· Visningar
369
Senast: chimichanga
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 924
Övr. Hund Hundägare nuförtiden ringer veterinären för hunden ätit några tomater, riskakor eller chips och åker raka vägen och kräker hunden om den...
4 5 6
Svar
104
· Visningar
5 494
Senast: monster1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Stor enkel hundras med lagom driv
  • Valp 2025