Så galet rolig dag idag!
Vi har haft en sk Bumper boy-kurs idag, för en dansk som vunnit danska mästerskapet flera gånger
Bumper boys är apportkastare som sitter fast på en ställning typ och som styrs med fjärrdosa. Dagens kastare hade 4-10 dummies/kastare. Instruktören ställde ut dem lite varstans i marken, och sedan körde vi walk up all day long
riktigt roligt och så verkligt det kan bli med dummies - det flög från alla håll och på alla möjliga avstånd.
Finaste Floyden är så rolig att träna med, han gör verkligen sitt bästa hela tiden
älskar denne lille hund.
Han gjorde några SÅ fina markeringar, jag fick typ gåshud
bl a en där han bara såg dummien vid bågen i luften i ett par sekunder innan den försvann ner bakom enbuskar och kullar på typ 80 m och han bara flyger ut och arbetar sig fram så jäkla fint. Hans uppfödare har också varit med på kursen och hon typ tjöt av lycka när han gjorde sådär superfina jobb
(sedan skällde hon ut mig för att vi slarvat med fotgåendet och avlämningarna också iofs
hon är en sån perfektionist!)
Så jäkla kul dag, men en hel del nytt tänk. Jag har t ex knappt rört visselpipan idag - ”en markering är en markering och hunden har sett samma sak som du. Låt den göra sitt jobb!”
Nu har jag en väldigt trött labrador här hemma, och två wachtlar som inte är så trötta och som tycker det är djupt orättvist att de bara fått en promenad idag
Solen och vinden har tagit rejält idag, det svider i hela fejset på mig. Ligger i soffan med svalkande ansiktsmask nu
10 kastare körde vi med idag