Hunduppdateringstråden del 17

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag fick en prima födelsedagspresent i går: Kipp besiktades, betalades och är alltså MIN hund. Bästa presenten!

Bifogade filer

• 6A6468C8-0D72-4C63-9CC8-B5FFE813C090.webp
    6A6468C8-0D72-4C63-9CC8-B5FFE813C090.webp
    94,5 KB · Visningar: 196
Jahapp. Så har Ebrah gjort illa en tå. Jag vet inte vad hon gjort, mer än att hon var lös i en rastgård. Det kom lite blod från hennes gamla sår först, så jag trodde att hon bara rivit upp det, men nu är tån svullen och hon vill absolut inte stödja på tassen. När jag bad henne stanna för att titta lite närmare på den för en stund sedan så ställde hon sig och lutade mot bokhyllan :grin:

Hon är dock världens dramaqueen när det gäller tassar, kan skrika(!) om jag försöker ta bort snöklumpar tex (och haltar som en tok om de sitter kvar), har varit skitsvår med kloklippning och allt sådant. Hade det varit Aysu så skulle jag trott att hon brutit tån, men när det är Ebrah så tänker jag faktiskt avvakta över helgen. Blir det inte klart bättre då så får vi väl åka in och röntga någonstans. Vet inte vilket ställe vi skulle ta oss till bara... Blä.
29744894_1027816027366777_8761607157351566516_o.jpg

Jahapp. Så har Ebrah gjort illa en tå. Jag vet inte vad hon gjort, mer än att hon var lös i en rastgård. Det kom lite blod från hennes gamla sår först, så jag trodde att hon bara rivit upp det, men nu är tån svullen och hon vill absolut inte stödja på tassen. När jag bad henne stanna för att titta lite närmare på den för en stund sedan så ställde hon sig och lutade mot bokhyllan :grin:

Hon är dock världens dramaqueen när det gäller tassar, kan skrika(!) om jag försöker ta bort snöklumpar tex (och haltar som en tok om de sitter kvar), har varit skitsvår med kloklippning och allt sådant. Hade det varit Aysu så skulle jag trott att hon brutit tån, men när det är Ebrah så tänker jag faktiskt avvakta över helgen. Blir det inte klart bättre då så får vi väl åka in och röntga någonstans. Vet inte vilket ställe vi skulle ta oss till bara... Blä.

Södertälje har ju gott rykte. Men jag hade haft is i magen och avvaktat, små hältor försvinner ju oftast på 2-3 dagar.

Idag kom vi äntligen igång med träningen att bygga muskler på labbens rygg. 200 gram på vardera sida, sjukgymnasten sa 300 men hade inte så mycket okokta makaroner :angel:.
Om han inte gör sig illa på nåt vis lär vi kunna öka till 400 om två veckor. Kanske 300 om en vecka.
Herrn står dock som en hösäck på bilden :p.

Bifogade filer

• 20180329_162712(0).webp
    20180329_162712(0).webp
    229,4 KB · Visningar: 136

Ska vi skaffa en liten sjukstuga för klantiga vinthundar tillsammans? :angel: Corinne har också en tå som förmodligen behöver kollas noggrannare på, hon envisas dock med att bita ihop. :cautious:

Så galet rolig dag idag!
Vi har haft en sk Bumper boy-kurs idag, för en dansk som vunnit danska mästerskapet flera gånger :) Bumper boys är apportkastare som sitter fast på en ställning typ och som styrs med fjärrdosa. Dagens kastare hade 4-10 dummies/kastare. Instruktören ställde ut dem lite varstans i marken, och sedan körde vi walk up all day long :D riktigt roligt och så verkligt det kan bli med dummies - det flög från alla håll och på alla möjliga avstånd.
Finaste Floyden är så rolig att träna med, han gör verkligen sitt bästa hela tiden :heart älskar denne lille hund.
Han gjorde några SÅ fina markeringar, jag fick typ gåshud :D bl a en där han bara såg dummien vid bågen i luften i ett par sekunder innan den försvann ner bakom enbuskar och kullar på typ 80 m och han bara flyger ut och arbetar sig fram så jäkla fint. Hans uppfödare har också varit med på kursen och hon typ tjöt av lycka när han gjorde sådär superfina jobb :laugh: (sedan skällde hon ut mig för att vi slarvat med fotgåendet och avlämningarna också iofs :angel: hon är en sån perfektionist!)
Så jäkla kul dag, men en hel del nytt tänk. Jag har t ex knappt rört visselpipan idag - ”en markering är en markering och hunden har sett samma sak som du. Låt den göra sitt jobb!”

Nu har jag en väldigt trött labrador här hemma, och två wachtlar som inte är så trötta och som tycker det är djupt orättvist att de bara fått en promenad idag :p
Solen och vinden har tagit rejält idag, det svider i hela fejset på mig. Ligger i soffan med svalkande ansiktsmask nu :angel:

10 kastare körde vi med idag :D
819E273B-30E8-4247-8077-95D5657BFD16.webp

Vilken härlig dag det har varit idag! Först en långpromenad på isen med Bill och Qain på förmiddagen. Skottade sedan ut min cykel och hämtade mina föräldrars understimulerade Laika, lite skakigt blev det när han fick korn på rådjur med alla klarade sig helskinnade. Qain fick spåra och träna lydnad på kvällen och sen fick Bill också träna igenom startklass och lite appellydnad.
6BF043EE-307A-4961-BB18-0AD7CB054BA6.png
02D34757-B07D-4071-905E-0361C14B1589.png

Snart blir odjuret 9 månader, tiden bara rinner iväg.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Funderar allvarligt på att köpa regntäcke till hundarna nu! Den här hösten men framför allt vintern tycker jag det regnar mer eller...
Svar
19
· Visningar
820
Senast: TantAgda
·
Övr. Hund Min storpudelhane är 2,5 år och lättstressad. Vi har nyligen flyttat från landet där det mest fanns katter rådjur och harar att nosa...
Svar
1
· Visningar
369
Senast: chimichanga
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 924
Övr. Hund Hundägare nuförtiden ringer veterinären för hunden ätit några tomater, riskakor eller chips och åker raka vägen och kräker hunden om den...
4 5 6
Svar
104
· Visningar
5 494
Senast: monster1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar