Hunduppdateringstråden del 17

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ush, jag har resfeber. Nu är alla passen klara till valparna, och tyvärr verkar det som att jag får ställa in mig på att Daud ska bo hos hundvakt (:arghh::arghh::arghh::arghh::arghh::arghh::arghh::arghh::nailbiting::cry::cry::() pga operationen.

Drömde mardrömmar inatt om att jag aldrig bokade tiden utan bara kollade så den fanns, så var tvungen att ringa idag och dubbelkolla. De tyckte säkert inte alls att jag verkar vimsig :rofl: Ikväll har jag dammat och sorterat om i alla bokhyllor - bara för att slippa stanna upp och tänka...

Ush, jag har resfeber. Nu är alla passen klara till valparna, och tyvärr verkar det som att jag får ställa in mig på att Daud ska bo hos hundvakt (:arghh::arghh::arghh::arghh::arghh::arghh::arghh::arghh::nailbiting::cry::cry::() pga operationen.

Drömde mardrömmar inatt om att jag aldrig bokade tiden utan bara kollade så den fanns, så var tvungen att ringa idag och dubbelkolla. De tyckte säkert inte alls att jag verkar vimsig :rofl: Ikväll har jag dammat och sorterat om i alla bokhyllor - bara för att slippa stanna upp och tänka...
Vi håller alla tassar och tår för att det ska hå bra med Dauds op. :heart

Har kommit på att jag nog kan träna lydnad med hundarna nere i morsans källare... Jag har inte tänkt på det förut, men det är faktiskt inget hundförbud där eller så. Om det går att träna där, då kan vi vara inomhus, slipper is och lera och allt elände ute, får lite ny miljö och framförallt bättre utrymme. Det är ändå ganska begränsat vad som går att göra i ett vardagsrum :grin: I källaren finns låånga, breda korridorer och några lite halvstora öppna ytor. Det ska jag kolla närmare på imorgon!

Har kommit på att jag nog kan träna lydnad med hundarna nere i morsans källare... Jag har inte tänkt på det förut, men det är faktiskt inget hundförbud där eller så. Om det går att träna där, då kan vi vara inomhus, slipper is och lera och allt elände ute, får lite ny miljö och framförallt bättre utrymme. Det är ändå ganska begränsat vad som går att göra i ett vardagsrum :grin: I källaren finns låånga, breda korridorer och några lite halvstora öppna ytor. Det ska jag kolla närmare på imorgon!
När jag bodde i Sthlm så både tränade vi lydnad o cyklade i parkeringsgaraget.

har aldrig(!) lämnat bort en hund till hundvakt mer än några timmar! :eek:
Samma här,höll på att bryta ihop i sommras när Gissa inte kunde följa med över dagen till Tyskland,hon var drygt 4 år o har aldrig passats av någon annan.
I 3 timmar hade hon stått vid deras grind o vägrat göra något annat än att följa med på promenad,då bar dom in henne,när jag kom sov hon gott i yngsta dotterns säng.

Samma här,höll på att bryta ihop i sommras när Gissa inte kunde följa med över dagen till Tyskland,hon var drygt 4 år o har aldrig passats av någon annan.
I 3 timmar hade hon stått vid deras grind o vägrat göra något annat än att följa med på promenad,då bar dom in henne,när jag kom sov hon gott i yngsta dotterns säng.

Fridolf var skitnöjd hos veterinären på sin vecka där. Och Ale är jättenöjd hos uppfödarna nu. Otrogna skitdjur.

(Uppenbarligen bara jag som lider av separationsångest...)

Ibland undrar jag om Corinne är född till att ha konstant otur. Min fader trampade henne på framtassen för två veckor sedan och hon har sedan dess varit sporadiskt halt på den tassen. Försöker känna igenom henne men hundfan säger inget som vanligt så nu blir det boka in röntgen för att kunna utesluta sprickor eller likande annars blir det fysion som gäller. :meh:

Jag skulle ju ha sovmorgon.. Vet någon vad det kan vara när man får en skarp sugande smärta innanför bröstbenet, revbenen och ryggraden som kommer i vågor? Den blir mer konstant om jag lägger mig på sidan.

F1BE7B13-F6F6-4C1B-91D5-B5ABEC13E124.webp
Igår blev det ett första upplet med Nuke, nu vet jag var han står i kunskapsnivå och vad vi måste jobba vidare på :)! Underbart med lite barmark!

(Kommer spamma tråden med 3 inlägg då man bara kan lägga upp en bild per inlägg :D)

Kommit hem från jobbet nu, snart i säng för att sova lite för få timmar för att hinna med agility-träning i eftermiddag (bara en natt kvar att jobba nu) :D. Igår när jag vaknade så tog jag faktiskt en sväng på cykeln med vovvarna (valp fick vara hemma), jätte-fint väder!

29541853_10214526251024251_990296501286405048_n.jpg

Jag skulle ju ha sovmorgon.. Vet någon vad det kan vara när man får en skarp sugande smärta innanför bröstbenet, revbenen och ryggraden som kommer i vågor? Den blir mer konstant om jag lägger mig på sidan.
Hum du kan ha fått magsår, just kombinationen sug och smärta får jag när jag har magsår. Brukar hjälpa att ta omeprazol eller liknande i ett par dagar (tror det är receptfritt). Är det återkommande bör man ju dock hitta orsaken till det (tex stress påverkar).

Smärta från ryggraden har jag dock inte haft vid magsår men det kanske varierar?

Hum du kan ha fått magsår, just kombinationen sug och smärta får jag när jag har magsår. Brukar hjälpa att ta omeprazol eller liknande i ett par dagar (tror det är receptfritt). Är det återkommande bör man ju dock hitta orsaken till det (tex stress påverkar).

Smärta från ryggraden har jag dock inte haft vid magsår men det kanske varierar?
Det håller fortfarande i sig, när en våg kommer håller den i sig i typ 10 sekunder och jag håller automatiskt andan och lyfter ryggen för att det gör så ont. Sedan försvinner det lika fort som det kom. Låter det som magsår? Jag kan inget om såna

Det håller fortfarande i sig, när en våg kommer håller den i sig i typ 10 sekunder och jag håller automatiskt andan och lyfter ryggen för att det gör så ont. Sedan försvinner det lika fort som det kom. Låter det som magsår? Jag kan inget om såna
Tycker de låter som typ gallsten eller nått

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Funderar allvarligt på att köpa regntäcke till hundarna nu! Den här hösten men framför allt vintern tycker jag det regnar mer eller...
Svar
19
· Visningar
825
Senast: TantAgda
·
Övr. Hund Min storpudelhane är 2,5 år och lättstressad. Vi har nyligen flyttat från landet där det mest fanns katter rådjur och harar att nosa...
Svar
1
· Visningar
370
Senast: chimichanga
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 924
Övr. Hund Hundägare nuförtiden ringer veterinären för hunden ätit några tomater, riskakor eller chips och åker raka vägen och kräker hunden om den...
4 5 6
Svar
104
· Visningar
5 494
Senast: monster1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar