Hunduppdateringstråden del 17

Status
Stängd för vidare inlägg.
Blir så ledsen när jag läser om alla problembeteenden som personer klagar på att deras jaktcockrar har samtidigt som de påstår att en promenad om dagen och massvis med bollkastning räcker för att hålla dem nöjda. Gud förbjude om du faktiskt tränar jakt eller använder den praktiskt, det ger tydligen stressade och strykrädda hundar :banghead:

Ja det är väl det eller ta nya tag som gäller,grämer mig fortfarande över fralla damen,saknar henne men inte hennes förarvekhet,dock hade hon rykt i vilket falla som helst för jag hittade en stora helsyster till henne o den hade haft demodex (juvenil) .
Och sen bondar jag inte med Boston,hon är bara en hund :o och det är på inget vis hennes fel.hon är gudomligt snäll,söt,genom trevlig,lätt att ha,läraktig mm.

Kanske ska göra som @Wingates sa o köpa mig en dräperman o bli en normal hundägare igen.:idea::love:

Ja det är väl det eller ta nya tag som gäller,grämer mig fortfarande över fralla damen,saknar henne men inte hennes förarvekhet,dock hade hon rykt i vilket falla som helst för jag hittade en stora helsyster till henne o den hade haft demodex (juvenil) .
Och sen bondar jag inte med Boston,hon är bara en hund :o och det är på inget vis hennes fel.hon är gudomligt snäll,söt,genom trevlig,lätt att ha,läraktig mm.

Kanske ska göra som @Wingates sa o köpa mig en dräperman o bli en normal hundägare igen.:idea::love:
Jag tror en dräperman löser problemet;)

Sicka vakthundar jag har:meh::angel: Gav dom vars ett fruset köttben innan, så när ett par gamla vänner till mig körde in på gården, folk de aldrig träffat, så tittade dom bara snett på bilen och fortsatte med sitt :D

Men är sjukt imponerad över hur snabbt Bobber lyckas tugga i sig en frusen nackota från vildsvin. :eek: Tar ju ingen tid alls.

Gått tävlingsledarutbildning idag, är sååå mör i skallen nu. Men intressant var det, många bra diskussioner :up:

Den här helgen har varit så jäkla skön alltså, vet inte när jag var ledig såhär mycket senast.
Mitt nyårslöfte var att ta det lite lugnare i år och säga nej till mer saker, ändå står jag här med alla helger fram till typ juli uppbokade :cautious:

I påsk har jag tränat Fred fullt ut för första gången på 5 månader. Först var han ju skadad sedan kom 80 cm snö :arghh: För en gång skull var jag glad för kylan för den innebar superskare på förmiddagen som man kunde valla på. :) Men nu så har det varit full fart, men vad olydig han var i början :devil: Bromsen sitter inte fullt ut än men man kan väl inte få allt på några dagar :p Och det bästa av allt var ju att han verkar hålla för träning :)

Första passet:

Tredje passet:

IMG_20180402_233615_837.webp
Så här lycklig blir man av att få jobba ordentligt igen :heart

Blir så ledsen när jag läser om alla problembeteenden som personer klagar på att deras jaktcockrar har samtidigt som de påstår att en promenad om dagen och massvis med bollkastning räcker för att hålla dem nöjda. Gud förbjude om du faktiskt tränar jakt eller använder den praktiskt, det ger tydligen stressade och strykrädda hundar :banghead:

Var läser du om dessa? Jag vill också läsa :angel:

Min 11 månaders är sjukskriven med koppeltvång, det pyser ur öronen på henne och jag gör mitt bästa för att försöka hålla henne nöjd i huvudet med diverse apportträning.
IMG_20180401_142717_998.webp

Här är full rulle nu - Skalmans lillebror Harry är här och ska vara här en vecka eller så :D
Harry är 8 månader nu och är redan nu något större än Skalman. Han kommer bli en rejäl och ståtlig kille. Så trevlig och skitsnygg rent ut sagt :love: (varför sålde jag honom hahaha) :D
Bröderna bus röjer järnet här hemma nu - pjuh :p
Roligast var att Harry blev så glad att se mig - han kommer ihåg mig :heart
29790002_10155616888691775_6203695866368863898_n.jpg

Vad härligt att se två heelers i så bra hull! Har nästintill bara träffat feta korvar på ben :cautious:

Vilken underbar påskhelg det har varit!! Vi har kört både spår, sök, skydd, upplet i strålande sol, med duktiga hundar och roliga träningskompisar. Kan man inte få vara långledig varje vecka :D?!

Är så himla glad över mina träningsvänner och mina roliga hundar :love: !

Har haft så himla ont i ryggen + förkyld så har sjukskrivit mig. Knappt kunnat resa mig upp eller röra mig normalt men har börjat släppa nu (ätit frikostigt med värktabletter också). Vi hade agilityträning igår men det var mest maken som sprang och jag tog det lugnt. Nike den lilla snigeln är som förbytt, är som en oljad blixt på träningarna nu! Hon är helsnaggad också (kort kort men fått behålla på öron och svans) så hon har en helt annan energi hemma också, t.o.m. lekt med valpen :p. Varit på en lugn promenad i solen idag och alla vovvar fick springa lösa en stund, tror ni inte korven och valpeländet passade på att göra kullerbyttor på leråkern :rage:. Jätte-kul att stå och duscha dem sen, ryggen känns ju sisådär nu.. Förkylningen börjar ge med sig så imorgon hoppas jag kunna träna.

Nessie & Nike
29572805_10214542536671382_2288260206981835933_n.jpg

Nano:
29790107_10214542537151394_1339196310428735647_n.jpg

Känns som man måste börja fundera på fästingmedel snart också för de där små odjuren börjar väl dyka upp snart om vädret håller i sig..

Underbart väder, kojbygge i skogen och släppte hund en snabbis så hon skulle få rusa av sig det värsta. Hon sprang in i ett träd :cry: hon reste sig direkt och har bara skrapat upp lite skinn ovanför framtänderna.
Hon såg så rädd och ledsen ut och jag försöker hålla mig från att grina pga vill inte skrämma ungen.
Jag ska ringa vet nu för är orolig att hon fått hjärnskakning eller nått annat. Hon är dock precis som vanligt men man vet ju aldrig.

Bild på nerbäddad hund som förhoppningsvis inte fått nån allvarligare skada.

Bifogade filer

• FFA28A17-CD3F-432A-A02B-679BC5458BF9.webp
    FFA28A17-CD3F-432A-A02B-679BC5458BF9.webp
    232,6 KB · Visningar: 110
Nu bestämde vi att det är vår (trots yrande snö på utsidan :o :angel: ) så idag rök Svanssons päls. Han är mycket missnöjd med mig, mest för att jag hade den dåliga smaken att trimma svansen när jag ändå var igång :grin: Men annars verkar han nöjd med frisyren nu när allt det jobbiga är klart!

Jag kan också konstatera att hundtrim inte är ett karriärsval under den här livstiden :angel:

Vad härligt att se två heelers i så bra hull! Har nästintill bara träffat feta korvar på ben :cautious:
Tack :love:
Kan faktiskt hålla med - finns många fetkorvar. Skalman är rätt slimmad då han rör sig så otroligt mycket och bygger muskler istället för fett. Harry har ju inte fått samma muskler än då han är ung, men då han var rätt fet som liten valp är han jämförelsevis i fin hull :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Funderar allvarligt på att köpa regntäcke till hundarna nu! Den här hösten men framför allt vintern tycker jag det regnar mer eller...
Svar
19
· Visningar
819
Senast: TantAgda
·
Övr. Hund Min storpudelhane är 2,5 år och lättstressad. Vi har nyligen flyttat från landet där det mest fanns katter rådjur och harar att nosa...
Svar
1
· Visningar
369
Senast: chimichanga
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 924
Övr. Hund Hundägare nuförtiden ringer veterinären för hunden ätit några tomater, riskakor eller chips och åker raka vägen och kräker hunden om den...
4 5 6
Svar
104
· Visningar
5 494
Senast: monster1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Utbilda själv