Hunduppdateringstråden del 17

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sådär ja. Då var 17 m2 valphage/valphundgård utbyggd till lite över 40 m2.
I morgon ska den krattas och kojan flyttas. Mer vågar vi inte göra för då jingxar vi väl parningen :nailbiting:
Men sen är planen att lite olika nivåer och en vindskyddsvägg ska byggas till. Nu fick vi med ett gäng träd och annat kul för framtida kullar att leka bland :)
Hundarna har njutit i vårsolen med att slappa i solen och leta godis medans vi byggde.

Idag har Svansson hjälpt till i köket och lagat mat. Han hälsar att han tycker det är helfestligt att bo med mig :devil: :D :angel:

AB4927BD-724D-4DBA-8BFB-BAF8A614ED87.webp

Man vet att man är hundägare när man blir skit(!)lycklig av en sån här, tar kort på den och skickar till sin veterinär för att dela med sig av lyckan! :D

(färgen avslöjar att det är maten han har fått av mig, dvs den här har gått igenom hela systemet sen igår eftermiddag. Dvs systemet fungerar <3 )

Bifogade filer

• 30127459_10155636297138666_1199796219329642496_n.webp
    30127459_10155636297138666_1199796219329642496_n.webp
    294,6 KB · Visningar: 161
:rofl:

Det enda jag VET är att hon kommer få neddrag på sina elefantöron :cautious:
Man vet att man är hundägare när man blir skit(!)lycklig av en sån här, tar kort på den och skickar till sin veterinär för att dela med sig av lyckan! :D

(färgen avslöjar att det är maten han har fått av mig, dvs den här har gått igenom hela systemet sen igår eftermiddag. Dvs systemet fungerar :heart )

Fan vad skönt! Heja Fridolf!

Jag ska inte ha hund.
Morgonens långpromenad avslutades med en åktur till veterinären... Aysu har skadat ögat. En rejäl reva på hornhinnan och nu blir det en triljard ögondroppar och mediciner och allt vad det nu var. Återbesök på tisdag för att se att det läker som det ska :(

Ikväll åker Skalmans lillebror hem. Det har varit helmysigt att ha honom här, men det har varit stökigare på promenader helt klart :p grabben är lite brötig vid hundmöten, men hammavid har dom haft så himla mysigt bröderna :love:
Det ska dock bli skönt med bara mina två ett tag igen, så Skalman kan få vara lös mycket mer igen - för en småbusig lös Skalman och en busig unghund i koppel är ingen bra kombo...:o

Jag ska inte ha hund.
Morgonens långpromenad avslutades med en åktur till veterinären... Aysu har skadat ögat. En rejäl reva på hornhinnan och nu blir det en triljard ögondroppar och mediciner och allt vad det nu var. Återbesök på tisdag för att se att det läker som det ska :(
Nej, vad tråkigt :( Bill fick också en reva på hornhinnan när han var runt 8 månader. Var ett jäkla pysslande med alla ögondroppar och tratten, men det läkte bra och snabbt! Hoppas det går lika bra för Aysu, hon verkar ha haft nog med otur i sitt liv.

Jag ska inte ha hund.
Tradigt! Tur i otur är att smärtstillande brukar funka rätt bra och att det läker snabbt. /Mina katter har haft en triljard revor på hornhinnorna.

Jag klippte Gripas långa päls på magen för att minska gruset inne nu när snön smält bort :D

Annars har hon precis löpt. Så vi har inte kunnat träna på klubben. Men på onsdag blir det hundhallen igen. Då kan förhoppningsvis en kompis följa med och filma och ta lite kort :)

Tur Gripa är snäll och tolerant mot andra hundar.. Var ute på innergården och tränade och där satt en tjej med en liten hund som skällde på oss. Så la henne plats och frågade henne samtidigt om hon ville att hon skulle ligga där en stund så hunden vande sig. Vet inte om svenskan var dålig men hon verkade missförstå och släppte kopplet så hunden sprang fram till Gripas röv när hon låg ner :cautious:
Ropade på Gripa som kom direkt och fick bollen, varpå lilla hunden springer efter och skäller. Tur jag har en snäll hund..
Hon tog iaf den lilla hunden, som verkade mer uppspelt än arg och jag la sen Gripa plats 1 m ifrån samtidigt som jag gullade lite med den lilla hunden och visade Gripa att matte har iaf lite koll. Vilket gick skitbra :love: Hon kollade inte ens på det lilla fluffet.

30442690_1662451140507508_5124073761414316032_n.jpg

30127558_1662451153840840_5576119150922694656_n.jpg

Här har hela dagen gått åt till att fortsätta på vårt staketbygge. Önskar att vi inte satte ribban så högt med att hålla hundar inne och vilt ute och samtidigt få det snyggt. Vi lär bli klara år 2033 :cautious:
Jag gick ut i ottan och preppade hela tomten med diverse kluriga godisgömmor mm. Så hundarna har pysslat hela dagen i vårsolen medans vi snickrat och målat:)
Här jobbar Criga på att komma åt lite gotta i ungarnas klätterträd.
KaXtYmy.jpg

Jarla...
eX7VTti.jpg

o9zFdmx.jpg

FB8urED.jpg

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Funderar allvarligt på att köpa regntäcke till hundarna nu! Den här hösten men framför allt vintern tycker jag det regnar mer eller...
Svar
19
· Visningar
817
Senast: TantAgda
·
Övr. Hund Min storpudelhane är 2,5 år och lättstressad. Vi har nyligen flyttat från landet där det mest fanns katter rådjur och harar att nosa...
Svar
1
· Visningar
366
Senast: chimichanga
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 924
Övr. Hund Hundägare nuförtiden ringer veterinären för hunden ätit några tomater, riskakor eller chips och åker raka vägen och kräker hunden om den...
4 5 6
Svar
104
· Visningar
5 494
Senast: monster1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Flytta med utekatt
  • Akvarietråden V