Hunduppdateringstråden del 17

Status
Stängd för vidare inlägg.
F6135F2D-643B-4664-9843-EBF21C196ABC.webp

Vill man träna i den här snön så får man skotta sig en bana :D i morgon ska vi träna linjer! Den längsta är nästan 200m. Bra med stora åkrar :angel:
Herregud så tjock skaren är nu! Den bär nästan mig och oftast hundarna, men den är ju så jäkla hal också :rage:

Visa bifogad fil 12396
Vill man träna i den här snön så får man skotta sig en bana :D i morgon ska vi träna linjer! Den längsta är nästan 200m. Bra med stora åkrar :angel:
Herregud så tjock skaren är nu! Den bär nästan mig och oftast hundarna, men den är ju så jäkla hal också :rage:

Jäkla skare!! Min jycke kan precis gå på skaren här, den sluga lilla herrn förstår hur man kan gå "försiktigt" så han inte sjunker igenom.. Jag däremot måste klampa på och får det skitmycket jobbigare!! :D

Fluffvargen fick sig en omgång med kökssaxen under magen och över bakbenen bak mot svansen idag. Det ser förjävligt ut :rofl: Men vad gör man inte för att hunden ska må bättre och jag slippa torka 5 cm lera från honom nästan varje dag. Måste nog investera i en ordentlig klippmaskin tror jag. Några rekommendationer?? @Migo du som frisserar Boss så fint:D vad har du för nån??

Fluffvargen fick sig en omgång med kökssaxen under magen och över bakbenen bak mot svansen idag. Det ser förjävligt ut :rofl: Men vad gör man inte för att hunden ska må bättre och jag slippa torka 5 cm lera från honom nästan varje dag. Måste nog investera i en ordentlig klippmaskin tror jag. Några rekommendationer?? @Migo du som frisserar Boss så fint:D vad har du för nån??
Hästklippmaskin från Jula *låtsas inte märka sarkasmen* :angel:

Jäkla skare!! Min jycke kan precis gå på skaren här, den sluga lilla herrn förstår hur man kan gå "försiktigt" så han inte sjunker igenom.. Jag däremot måste klampa på och får det skitmycket jobbigare!! :D

Här bär skaren mig :D
Men där emellan är så hård is att inte ens broddarna fäster.

Är det någon som har erfarenhet av magnussons meat & biscuit junior? Stod att det även var för valp så jag tänkte om det skulle kunna vara något för kommande valpis då jag hört bra om varianten för vuxna hundar. Priset känns lite suspekt dock :confused: Tar gärna emot tankar!

Jag har en Oster klippmaskin för hund som är tyst och klipper jättefint. :)

Bifogade filer

• IMG_5204.webp
    IMG_5204.webp
    189,1 KB · Visningar: 82
Är det någon som har erfarenhet av magnussons meat & biscuit junior? Stod att det även var för valp så jag tänkte om det skulle kunna vara något för kommande valpis då jag hört bra om varianten för vuxna hundar. Priset känns lite suspekt dock :confused: Tar gärna emot tankar!
Jag ger mina färskfoder, men har Magnussons som lite extra ibland när jag fattas foder nån dag. Nu får ju inte mina direkt vänja sig, men jag tycker bajset blir för poröst och för stor mängd för att jag ska vilja ge det fodret nån längre tid (poröst = för mycket spannmål för mig).

Jag har, tyckte hunden fick gigantiska högar samt lite lätt lös. Har kollat runt bland de svenska, men av olika anledningar (framförallt att det sällan är så att ALLT är svenskt, utan inköpt från andra länder i slutändan). Jag läste på av Acana som jag har som belöning, hon får lite extra av och har bara gott att säga om det. :up:

Förra kullen min tik hade föddes upp på deras juniorvariant och grain-free. Väldigt bra då
fodret går jättesnabbt att blötlägga.
Valpen som jag hade kvar hemma åt Magnusson tills hon blev cirka 1 år och fick flytta Tycker att det fungerar bra.
Gillar att det är svenskt och att det tillverkas bara en dryg timme från mig. Har fått jättebra bemötande från deras representanter också :)

Åh, den här träningen kommer jag leva länge på :love: jag hoppas verkligen att våra linjeproblem är ett minne blott! Nu när han funkar så här bra på långa linjer på samma underlag ska vi börja träna korta linjer med terrängskiften :) han har verkligen aldrig känts så trygg på långa och dessutom ospårade linjer som idag. Så himla kul! :heart

Jag ska bara lära mig att inte ta emot honom med hela kroppen vid avlämningarna också, så kommer det nog bli bra det här :D
93146029-B648-4158-A4C4-C4A0C34A813A.webp

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Funderar allvarligt på att köpa regntäcke till hundarna nu! Den här hösten men framför allt vintern tycker jag det regnar mer eller...
Svar
19
· Visningar
817
Senast: TantAgda
·
Övr. Hund Min storpudelhane är 2,5 år och lättstressad. Vi har nyligen flyttat från landet där det mest fanns katter rådjur och harar att nosa...
Svar
1
· Visningar
366
Senast: chimichanga
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 924
Övr. Hund Hundägare nuförtiden ringer veterinären för hunden ätit några tomater, riskakor eller chips och åker raka vägen och kräker hunden om den...
4 5 6
Svar
104
· Visningar
5 494
Senast: monster1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar