Hunduppdateringstråden del 17

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare Migo
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 000
  • Visningar Visningar 143 049
Status
Stängd för vidare inlägg.
Ascot har fått återfall :cry::cry::cry:. Han hade 40,1 grader i feber i morse. Blev akut till Albano och han ligger kvar över natten. Frånsett feber och att han var lugnare än vanligt hade han dock inga andra tydliga symptom som smärta i nacke/rygg etc. imorse. Vid genomgång av neurologen ska han dock ha visat på smärta :cry:.

Förhoppningsvis får han komma hem imorgon. Kortisondosen kommer behövas höjas kraftigt ett tag. Vill att han ska bli helt frisk nu! :(

Nej, usch då! Krya lilla Ascot :heart

Jag har helt normala kvällshobbies, jag har helt normala kvällshobbies..
29197049_10210553828270001_1394155543484266549_n.jpg

... Eller kanske inte :o

Ascot har fått återfall :cry::cry::cry:. Han hade 40,1 grader i feber i morse. Blev akut till Albano och han ligger kvar över natten. Frånsett feber och att han var lugnare än vanligt hade han dock inga andra tydliga symptom som smärta i nacke/rygg etc. imorse. Vid genomgång av neurologen ska han dock ha visat på smärta :cry:.

Förhoppningsvis får han komma hem imorgon. Kortisondosen kommer behövas höjas kraftigt ett tag. Vill att han ska bli helt frisk nu! :(

Åh nej, Ascot :( Stor kram!

Effie gillar att vara på jobbet. Hon är högt och lågt just nu.

Jag har 6st leksaker som egentligen inte ÄR hundlekaser men har blivit det. Kollegan finner nya saker att hitta på. Hon springer in till honom (vi har en vägg emellan) han kastar/aktiverar henna och så tar hon med sig leksaken till mig.

tur att någon mer än jag gillar jobbet :D

Alltså det är så läskigt - den amerikanska frallan som dog på flyget, för att personalen tvingade ägaren att stoppa in hunden i bagagehyllan ovanför sätet.

I det här Al Jazira-klippet säger man att hundar och katter med platt nos (bulldog, mops, perser) är överrepresenterade bland djur som dör av syrebrist eller värmeslag under en flygning. :down:

Jag har tydligen fått en hund som bestämt sig för att mogna till sig plötsligt, hundmötena går toppen nu sista veckorna! Kanske skvallerträningen som äntligen trillat in i skallen, men framför allt har han gått och blitt kontaktbar och LYSSNAR!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Låt oss snacka lite hundburar till bilen! Vad för typ av bil, hund och bur har ni? Jag har i nuläget en stor kombi som mina föräldrar... 2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 505
Senast: attheedge
·
Övr. Hund Det känns som.om det dags för en ny presentations tråd av våra bukehundar då det känns som om det var ett tag sen sist! Bild... 2 3 4
Svar
67
· Visningar
6 219
Senast: fryckan
·
Övr. Hund Hej! Först och främst vill jag vara tydlig med att jag ALDRIG skulle skaffa en hund om jag inte är absolut 100% säker på att jag har... 2 3
Svar
43
· Visningar
2 371
Senast: __sofia__
·
Övr. Hund Funderar allvarligt på att köpa regntäcke till hundarna nu! Den här hösten men framför allt vintern tycker jag det regnar mer eller...
Svar
19
· Visningar
974
Senast: TantAgda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka