Det är SÅ himla kul! Och praktiskt. Sen när drömmen slår in och jag ska bygga hus så har jag en färdig idé och ritningSketchup är skitkul, jag ritade upp vårt hundhus i det
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det är SÅ himla kul! Och praktiskt. Sen när drömmen slår in och jag ska bygga hus så har jag en färdig idé och ritningSketchup är skitkul, jag ritade upp vårt hundhus i det
Det är SÅ himla kul! Och praktiskt. Sen när drömmen slår in och jag ska bygga hus så har jag en färdig idé och ritning
Haha ja jag kör allt måttenligt och enligt standard Gör det lite extra pilligt.Ja Vårt hundhus blir nästan på pricken som vi ritade upp det
Men det var iofs inte så avancerat som ett hus, så vi behövde ju inte tänka på konstruktionen på det viset
Jag skummade anvisningarna nu, det vore väl jättesynd om de tog bort apporteringstestet?
Det tycker jag verkligen!
Men några i styrelsen och någon jaktprovsdomare anser att den inte är riktigt anpassad efter rasen och daterad. Intresset har väl varit lite svalt för det också, men det kan ju bero på att klubben varit så dålig att marknadsföra testet. Den kom väl till innan rasen hade sitt eget prov och folk menar att det inte går att jämföra med en jaktprovsmerit, och att funktionsbeskrivningarna och apporteringstesten skulle fylla samma funktion.
Jag gillar att det inte bara är änder med, för apporteringstesten har visat ganska bra på vilka hundar som faktiskt är viltspontana och vilka som kanske bara är tränade på änder. Men vissa vill ändra testet så det bara är änder med, eller typ and/gås. Då blir det istället ett ”tollingjaktprov light” som en av mina favorituppfödare uttryckte det.
Fördelen med testet är ju också att vissa uppfödare arrangerar det i samband med kennelträffar/liknande och då får man ju ett ganska bra undelag även om de som inte startar på prov!
Vad långt det blev, jag som tänkte att jag skulle svara kortfattat
Tack . Känns riktigt tungt då vi var i sluttampen av behandlingen .
Ja exakt, han fick hjärnhinneinflammation i somras. Det är en hjärnhinneinflammation där inflammation uppstår i de skyddande membranen som täcker ryggmärgen och hjärnan samt inflammation i kärlväggarna. Kortison är den enda behandlingen och ofta krävs behandling under ett längre tag. Vi var nere på bara en halv tablett (styrka 10 mg per tablett tror jag) varannan dag. Nu ska vi chockhöja dosen ett ”kort tag” och sen är tanken att vi ska börja trappa ner igen. Det är vad som veterinären har sagts idag i alla fall.
Nej, usch då! Krya lilla Ascot
Hoppas att Ascot kryar på sig fort @Acto
Åh nej, Ascot Stor kram!
heart
Vi fick uppdatering imorse att Ascot var pigg när dom var ute, åt med god aptit och vilade lugnt i buren, samt att vi kunde hämta honom nu på eftermiddagen. Nu är Ascot med min mamma på jobbet så att hon kan ha koll på honom och även se till att han tar det lungt.
Han ska ta det lungt fram till återbesöket den 29 mars och får då inte träna någonting åtminstone tills dess . Förutom att detta känns riktig tråkigt då vi precis börjat vår dragkurs, så kommer det bli knepigt att hålla honom helt stilla . Men bara han blir frisk så .
Bild från i natt från nattsköterskan på Albano. En mkt ynklig Ascot
Visa bifogad fil 12388
Alltså. Jag älskar det här programmet. Kan dock förlora många timmar väldigt snabbt i det..
Jag är inte alls avundsjuk på att du är så duktig .Alltså. Jag älskar det här programmet. Kan dock förlora många timmar väldigt snabbt i det..
I och för sig - för en ras som tollaren som har så få startande kan det ju vara både en fördel och en nackdel med den typen av test En del kanske nöjer sig med att göra apporteringstestet och struntar i proven sen, de har ju "meriterat" sin hund jaktligt. Hos andra kanske det väcker nyfikenhet att starta på prov.
Allmänt tips: Per Jensen har en ny podd nu som heter Etologinytt. Ska visst vara en hel del prat om hundar där (och lite andra djur). Jag har aldrig lyssnat på poddar innan, men bestämt mig för att testa nu Per Jensen brukar ju vara mycket intressant att lyssna på!
Finns det fler bra hundpoddar? Jag hittade någon där det tydligen ska pratas om hundkapplöpning i ett avsnitt, så det sparade jagJag lyssnade direkt igår när jag fick nys om detta. Är ju en riktig nörd. De pratade bland annat om höns vilket jag tycker är ett otroligt intressant djur. Men en hel del hund också, såklart. Det är ju Per Jensen
Finns det fler bra hundpoddar? Jag hittade någon där det tydligen ska pratas om hundkapplöpning i ett avsnitt, så det sparade jag
Leran har kommit. Det betyder att Boss får byta om till vårkostymen!
Visst klipper jag snyggt?
Han sa att det var hemskt att få tassarna maskinklippta, så det blir handsaxen sen.
Klart det pratas hönsJag lyssnade direkt igår när jag fick nys om detta. Är ju en riktig nörd. De pratade bland annat om höns vilket jag tycker är ett otroligt intressant djur. Men en hel del hund också, såklart. Det är ju Per Jensen