Hunduppdateringstråden del 17

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fröken Parabolaöra. Vacker men tyvärr kommer öronen alltid vara 2 nummer för stora.

ubHqtfe.jpg

5MYuGEr.jpg

I dag har vi iaf pratat med uppfödaren till de två hanar vi står och väljer mellan inför vårens parning (kullbröder).
Jag är så jäkla nöjd över att äntligen få den här linjen!!!
Nu hoppas jag innerligt att tiken tar sig och att det blir en redig kull, och gärna en tik till mig :angel:

:love::love::love:

Har en förkärlek till schäfrar men kommer nog aldrig skaffa en igen :D

På något mystiskt vis dyker det upp nya leksaker inne på mitt kontor var dag.

Idag plockade kollegan isär lite pemslang och voila.. tuggpinne till Effie..

Utöver det så är det 2 tejprullar, en arbetströja, någon annan plast hon varit och hämtat samt en blå grejelimoj som jag först blev helt förskräckt över och trodde hon hämtat det i lagerhyllan (har en kniv inne i sig för att skarva slang) men kollega hade tagit bort allt stål och tyckte det skulle vara en rolig grej för henne.

Ja Effie blir rejält bortskämd här på jobbet :D

Agilityträning för Otis igår :D
Han tyckte att träningen var sisådär dock - alldeles för lite tunnlar och för mycket detaljpet i kontaktfält och sånt tråkigt :angel: Galenpanna :heart
Min förra som jag tränade agility med älskade a-hindret så när vi detaljpetade så var a-hindret hans belöning. :D

Jag var i hundhallen igår för första gången på flera månader. Alla tre fick träna och var riktigt nöjd med alla tre! :)
Viggo var så glad att han pratade sig igenom halva passet tror jag med sina "rorr rorr vrorr" :rofl:
Vid ett tillfälle när han satt lös vid min vänstra sida och det kom fram en riesen och velade om den skulle fram till oss eller lyssna på matte ca 0,5 m från min högra sida så kollade han på hunden och sen på matte och jag slås vid såna här tillfällen av hur långt vi kommit :love:

Ninja var taggad och rolig. Vi lekte en del och tränade lite fotgående och positionen är liite flytande. Hon flöt längre och längre fram samtidigt som hon skulle kolla på mig så hon fick värsta svanhalsen tokan :laugh: Skrattade ganska gott åt henne.

Och Gripa, vi hade mest bara kul. Lekte, MASSOR och la in lite allt möjligt och bara körde på vad vi kände för. Lite stadga, lite fritt följ, lite allt möjligt :D Och det kändes riktigt bra.

Dom sov riktigt gott när vi kom hem och idag blir det vilodag :)

Ascot har fått återfall :cry::cry::cry:. Han hade 40,1 grader i feber i morse. Blev akut till Albano och han ligger kvar över natten. Frånsett feber och att han var lugnare än vanligt hade han dock inga andra tydliga symptom som smärta i nacke/rygg etc. imorse. Vid genomgång av neurologen ska han dock ha visat på smärta :cry:.

Förhoppningsvis får han komma hem imorgon. Kortisondosen kommer behövas höjas kraftigt ett tag. Vill att han ska bli helt frisk nu! :(

Ascot har fått återfall :cry::cry::cry:. Han hade 40,1 grader i feber i morse. Blev akut till Albano och han ligger kvar över natten. Frånsett feber och att han var lugnare än vanligt hade han dock inga andra tydliga symptom som smärta i nacke/rygg etc. imorse. Vid genomgång av neurologen ska han dock ha visat på smärta :cry:.

Förhoppningsvis får han komma hem imorgon. Kortisondosen kommer behövas höjas kraftigt ett tag. Vill att han ska bli helt frisk nu! :(
Men usch! Krya på stackars Ascot :heart

Skit också! Jag håller tummarna att det är ett litet o milt återfall så han får bli friskförklarad snart!

Nej fy :(
Vad var det han led av? Var det hjärnhinneinflammation?

Krya krya:heart

Stackarn, hoppas han kryar på sig snabbt! <3

Men usch! Krya på stackars Ascot :heart

Skit också! Jag håller tummarna att det är ett litet o milt återfall så han får bli friskförklarad snart!

Nej fy :(
Vad var det han led av? Var det hjärnhinneinflammation?

Krya krya:heart

Stackarn, hoppas han kryar på sig snabbt! :heart

Tack :heart. Känns riktigt tungt då vi var i sluttampen av behandlingen :(.

Ja exakt, han fick hjärnhinneinflammation i somras. Det är en hjärnhinneinflammation där inflammation uppstår i de skyddande membranen som täcker ryggmärgen och hjärnan samt inflammation i kärlväggarna. Kortison är den enda behandlingen och ofta krävs behandling under ett längre tag. Vi var nere på bara en halv tablett (styrka 10 mg per tablett tror jag) varannan dag. Nu ska vi chockhöja dosen ett ”kort tag” och sen är tanken att vi ska börja trappa ner igen. Det är vad som veterinären har sagts idag i alla fall.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Funderar allvarligt på att köpa regntäcke till hundarna nu! Den här hösten men framför allt vintern tycker jag det regnar mer eller...
Svar
19
· Visningar
815
Senast: TantAgda
·
Övr. Hund Min storpudelhane är 2,5 år och lättstressad. Vi har nyligen flyttat från landet där det mest fanns katter rådjur och harar att nosa...
Svar
1
· Visningar
366
Senast: chimichanga
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 924
Övr. Hund Hundägare nuförtiden ringer veterinären för hunden ätit några tomater, riskakor eller chips och åker raka vägen och kräker hunden om den...
4 5 6
Svar
104
· Visningar
5 494
Senast: monster1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18