Hunduppdateringstråden del 17

Status
Stängd för vidare inlägg.
Störningsträning modell avancerat idag. Ett tvåårigt barn med spring i benen och Breeze som i stort sett aldrig ens fått hälsa på ett barn. Men det gick! Efter 5-10 minuter kunde vi köra linförighet och sen till och med framförgående. Pass två kunde han till och med vara lös, delvis för att barnet var trött och satt stilla. Nu snarkar han som om han jobbat en åttatimmarsdag. Inte lätt när man är översocial boxer.

Vi har massor med roligt på G just nu. På torsdag ska vi åka och valla, sen så ska vi resa tre timmars enkel väg till Ludvika BK på lördag, sen hem såklart. På Söndag blir det vallkurs, sen veckan efter så hoppas jag att det finns lite tid för vallningslektioner så att jag kan lära mig att stå i fårhagen och inte utanför. Sen så blir det en till vallkurs den 27:e. :up:

Längtar dock tills det blir barmark så att Tönten kan få köra igång sin träning. Det har varit en lång vila för honom nu.

Jag åkte iväg och körde klätterträning med Gripa idag. I blöt tung lera :D Hon sov ganska nöjt när vi kom hem.

29136275_1636373933115229_6432400406994747392_n.jpg

29133828_1636373929781896_6798436572434792448_n.jpg

29178205_1636373989781890_1663334056558854144_n.jpg

29178949_1636373996448556_6381784084267401216_n.jpg

29133335_1636374076448548_1473981408178339840_n.jpg

29132914_1636374156448540_5648282341026562048_n.jpg

29136329_1636374163115206_2901932341880422400_n.jpg

Idag träffade jag äntligen (!) ett par som verkligen hade funderat över sitt rasval inför sitt framtida hund. Jag träffar allt för många som endast är intresserade av Kooikerns vackra yttre men som har noll förståelse till att det är en aktiv ras, som behöver jobba annars är det lätt att oönskade och väliga jobbiga beteenden dyker upp.
Blir nästan varm i hjärtat när folk, speciellt förstahundsägare som verkligen har läst på och verkligen tagit sin tid till att fråga sig själva vad dom vill göra med sin hund, vad för krav och önskemål dom har på rasen och att dom verkligen tar till sig allt man har att säga. :love:
Fenna var hur duktig som helst och gav ett gott intryck av rasen så stor eloge till henne som är en sådan god ambassadör för rasen. :up:

Hemma från rallyträning. Ikväll körde vi på en helt ny plats med mycket mer störning än tidigare. Nyttigt! Och tillslut så gick det ju riktigt bra att koncentrera sig! :love: Nu är jag kall (det var bara -3 men det blåste) och hunden trött. :up:

"H*n är jättesnäll"
Det är inte min!

"H*n låter värre än det är"
Min är mer förbannad än det hörs!

Det kanske är såhär man ska hälsa på vissa hundägare?

Ändrad av moderatorn: Bild raderad.

Senast ändrad av en moderator:
Det ÄR kul med valp.................:idea:

Jodå, jätte-kul för det mesta. 05.00 imorse mindre kul, efter en snabbkiss så var det valp-tornado i sängen med fluff och sylvassa tänder. Nessie och Nike ignorerade demonstrativt valpen och lät matte få ta valp-attacken. Vid sju gav jag upp tanken på sömn och gick upp :arghh: (jag är inte den morgonpigga typen).

Banditen bär mask också passande nog:
29196165_10214399787862751_1912954283323562634_n.jpg

Läkningskoll hos veterinären idag. Allt såg jättebra ut, inga tecken på inflammation osv och läker fint. Får sista medicinen ikväll. Inget provsvar på tandköttet än men kan dröja 1-2 veckor. Jag hoppas för övrigt på att smaskandet är just pga stygnen och försvinner sen. Känns ju elakt att irritera sig men blir galen på ljudet.

Hade tänkt en långpromenad sen men kroppen protesterar och snorhalt ute. Han får nöja sig med soffmys.

Åh så surt. Först blev spårtävlingen i Varberg förra helgen inställd, nu blev spårtävlingen i Ullared denna helg inställd. Fan också, skulle ha satsa på rapport eller sök, för de skulle de köra. ;P

Så typiskt när vi hade hoppats få bruksmeriter till ATIBOX.

Åh så surt. Först blev spårtävlingen i Varberg förra helgen inställd, nu blev spårtävlingen i Ullared denna helg inställd. Fan också, skulle ha satsa på rapport eller sök, för de skulle de köra. ;P

Så typiskt när vi hade hoppats få bruksmeriter till ATIBOX.

Så segt!
Vi startar vårt första WT nästa helg och jag hoppas att snön är borta då... :p

Vi har även en dansk som kommer hit och håller kurs på skärtorsdagen och det blir inget om det inte är barmark då :arghh:

Så segt!
Vi startar vårt första WT nästa helg och jag hoppas att snön är borta då... :p

Vi har även en dansk som kommer hit och håller kurs på skärtorsdagen och det blir inget om det inte är barmark då :arghh:

Ja, nu får det allt ta och bli vår. Det är roligt med snö här på västkusten, men den kunde ha kommit i december och februari. Nu hoppas jag i alla fall hinna ut och spåra en del innan nästa start som inte blir förrän 7-8 april. Då kanske jycken kan ha lärt sig svänga på fält.

Dags att klippa pälsdjuren igen. Blir så vackert med bluemerle fläckarna!
Ska komma ihåg det där till sommarn, har varit spännande att följa det du skrivit ang Tonto och värme! Lille Falkor :D
Vår herre låg mest bara stilla på svalaste fläcken på golvet i somras när han flyttade hem till oss. Svårt att säga vad det var då; byte av hem/familj, allmänt kass i sin allergi och till det varmt väder. Håller tummarna för mindre påverkan i år men är det lika illa ska vi nog prova följa ert exempel.
Vi får röda merle-fläckar! ;)

Håller på att packa ihop Ammos saker då han ska sova borta 2 nätter när jag arbetar (:cry:) men har även hunnit att köra lite fysträning. I brist på backar så körde vi lite bollkastning bland tuvor och sankmark.

Har även invigt den ena nya apporten, så nu ska vi bli av med glappkäften - för det kan man inte vara med en snorhal apport ;)
Bästa lillgrisen (som inte ser så pyttig ut på bild ibland!):love:
YVzaOZB.png

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Funderar allvarligt på att köpa regntäcke till hundarna nu! Den här hösten men framför allt vintern tycker jag det regnar mer eller...
Svar
19
· Visningar
815
Senast: TantAgda
·
Övr. Hund Min storpudelhane är 2,5 år och lättstressad. Vi har nyligen flyttat från landet där det mest fanns katter rådjur och harar att nosa...
Svar
1
· Visningar
366
Senast: chimichanga
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 924
Övr. Hund Hundägare nuförtiden ringer veterinären för hunden ätit några tomater, riskakor eller chips och åker raka vägen och kräker hunden om den...
4 5 6
Svar
104
· Visningar
5 494
Senast: monster1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar