Ok. Igår när jag var på anställningsintervju passade Aysu på att bryta sig genom en dörr för att komma in i köket och stjäla ätbara ting. En skål med våffelsmet hade hon varit i, vispen låg i hundbädden, Ebrah hade hittat lite allt möjligt skräp och lagt det under vardagsrumsbordet och tja... Aysu hävdade att det var Ebrah som hittat på precis allt. Aysu är faktiskt världens mest oskyldiga hund! (notera våffelsmetsfläcken uppe på nosen)
Nu ikväll så lämnade jag hundarna hos min mor för att själv ge mig ut och springa lite.
Tydligen tog det ungefär 2 minuter innan morsan hörde "mystiska ljud". Jodå. Det var Aysu som öppnade en dörr igen. Morsan hade bakat bröd idag och Aysu ville smaka. Aysu hittades dock inte i köket, utan i vardagsrummet. Där stod hon vid en bokhylla, stilla som en staty och såg åter igen mycket oskyldig ut. Oskyldigast i hela världen.
Dörren stängdes och några sekunder senare hördes mystiska ljud på nytt... Morsan noterade att Aysu tagit sig in i arbetsrummet (man kan gå genom arbetsrummet in i köket). Då stängde morsan dörren dit, så Aysu blev fast där inne
När hon försäkrat sig om att Ebrah var i vardagsrummet utan Aysu så väntade hon några sekunder, sedan öppnade hon dörren till arbetsrummet igen. Ut trippade Aysu, långsamt och smygande. Hon var fortfarande oskyldig.
Det slutade med att morsan satt i soffan med hundarna tills jag kom tillbaka, för hon orkade inte jaga dem genom halva lägenheten hela tiden
Jag måste fan komma på något sätt att få Aysu att sluta med de där dumheterna.