Hunduppdateringstråden del 17

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ska komma ihåg det där till sommarn, har varit spännande att följa det du skrivit ang Tonto och värme! Lille Falkor :D
Vår herre låg mest bara stilla på svalaste fläcken på golvet i somras när han flyttade hem till oss. Svårt att säga vad det var då; byte av hem/familj, allmänt kass i sin allergi och till det varmt väder. Håller tummarna för mindre påverkan i år men är det lika illa ska vi nog prova följa ert exempel.
Vi får röda merle-fläckar! ;)

Han blir så jäkla glad när han blir klippt! Mycket mer energi och mindre sur. Igår låg han och flåsade hela natten och då är det dags för klippning igen! Det är så sorgligt när dom blir så påverkade av sin päls.

Såhär fluffig blev han på typ 3,5 månader.

Bifogade filer

• IMG_5175.webp
    IMG_5175.webp
    156,4 KB · Visningar: 172
Fröken Parabolaöra. Vacker men tyvärr kommer öronen alltid vara 2 nummer för stora.

ubHqtfe.jpg

5MYuGEr.jpg

I dag har vi iaf pratat med uppfödaren till de två hanar vi står och väljer mellan inför vårens parning (kullbröder).
Jag är så jäkla nöjd över att äntligen få den här linjen!!!
Nu hoppas jag innerligt att tiken tar sig och att det blir en redig kull, och gärna en tik till mig :angel:

Han blir så jäkla glad när han blir klippt! Mycket mer energi och mindre sur. Igår låg han och flåsade hela natten och då är det dags för klippning igen! Det är så sorgligt när dom blir så påverkade av sin päls.

Såhär fluffig blev han på typ 3,5 månader.
Fan, det där flåsandet på kvällar och nätter känner jag igen :( Säkert åtminstone en delförklaring till att han vandrar rätt mycket på nätterna.
Fint ändå att ni hittar något som underlättar livet för Tonto så pass mycket! Men sorgligt att det ska behövas. Tyckte jag läste mycket om Aussie innan vi hittade Skrället, men den här delen hittade jag aldrig något om.

Fan, det där flåsandet på kvällar och nätter känner jag igen :( Säkert åtminstone en delförklaring till att han vandrar rätt mycket på nätterna.
Fint ändå att ni hittar något som underlättar livet för Tonto så pass mycket! Men sorgligt att det ska behövas. Tyckte jag läste mycket om Aussie innan vi hittade Skrället, men den här delen hittade jag aldrig något om.

Ja, han kan inte sova på nätterna, sitter och flåsar och vandrar runt när han har päls. Ligger tryckt mot dörren eller på golvet så att han får liggsår på armbågarna.

När han är klippt så sover han under täcket i sängen. :love: Armbågarna har snart läkt ihop för nu har pälsen växt ut där det var hårlöst innan.

Folk gillar att ursäkta det med att rasen är sådan. :meh:

Tråkigt att eran också nattvandrar och flåsar. Det är så himla jobbigt för dom. Tonto är liksom naturligt varm av sig, han behöver inget täcke på promenader även som nyklippt. Har på om det blir mycket liggande i bilen osv dock.

Fröken Parabolaöra. Vacker men tyvärr kommer öronen alltid vara 2 nummer för stora.

I dag har vi iaf pratat med uppfödaren till de två hanar vi står och väljer mellan inför vårens parning (kullbröder).
Nu hoppas jag innerligt att tiken tar sig och att det blir en redig kull, och gärna en tik till mig :angel:
Så snygg hon är!

ubHqtfe.jpg

5MYuGEr.jpg

Kan öron bli för stora?

Här har en hel del snö smält bort, så pass mycket att alla hundar fick varsitt spår. Gråhundstiken tycker att konstgjorda viltspår är hittepå :p så hon fick ett ”ipospår” med korv och nötlunga. Det däremot var så gott så hon kunde vara entusiastisk i 100 m drygt :up: Ergo, gråhundshanen fick ett spår med dragen älgklöv, fast med tvisten att jag körde fyrhjuling när jag la det. Funkade riktigt fint att gå det nu i mörkret med husse :)

Pästos och Lyran fick såklart också varsitt och när man går där bakom Pästos så kan man bara le - tvärsäker hund som verkligen visar hur kul hon tycker det är att hitta träpinnar på marken :D nu vill vi ha vår på riktigt!

Bifogade filer

• F4AC79DF-8DE7-4FD4-8BE2-64187F7DF29A.webp
    F4AC79DF-8DE7-4FD4-8BE2-64187F7DF29A.webp
    393,1 KB · Visningar: 85
Ok. Igår när jag var på anställningsintervju passade Aysu på att bryta sig genom en dörr för att komma in i köket och stjäla ätbara ting. En skål med våffelsmet hade hon varit i, vispen låg i hundbädden, Ebrah hade hittat lite allt möjligt skräp och lagt det under vardagsrumsbordet och tja... Aysu hävdade att det var Ebrah som hittat på precis allt. Aysu är faktiskt världens mest oskyldiga hund! (notera våffelsmetsfläcken uppe på nosen)
29136206_1017668501714863_6676917636799922176_n.jpg

Nu ikväll så lämnade jag hundarna hos min mor för att själv ge mig ut och springa lite.
Tydligen tog det ungefär 2 minuter innan morsan hörde "mystiska ljud". Jodå. Det var Aysu som öppnade en dörr igen. Morsan hade bakat bröd idag och Aysu ville smaka. Aysu hittades dock inte i köket, utan i vardagsrummet. Där stod hon vid en bokhylla, stilla som en staty och såg åter igen mycket oskyldig ut. Oskyldigast i hela världen.

Dörren stängdes och några sekunder senare hördes mystiska ljud på nytt... Morsan noterade att Aysu tagit sig in i arbetsrummet (man kan gå genom arbetsrummet in i köket). Då stängde morsan dörren dit, så Aysu blev fast där inne :rofl: När hon försäkrat sig om att Ebrah var i vardagsrummet utan Aysu så väntade hon några sekunder, sedan öppnade hon dörren till arbetsrummet igen. Ut trippade Aysu, långsamt och smygande. Hon var fortfarande oskyldig.

Det slutade med att morsan satt i soffan med hundarna tills jag kom tillbaka, för hon orkade inte jaga dem genom halva lägenheten hela tiden :angel: Jag måste fan komma på något sätt att få Aysu att sluta med de där dumheterna.

Ok. Igår när jag var på anställningsintervju passade Aysu på att bryta sig genom en dörr för att komma in i köket och stjäla ätbara ting. En skål med våffelsmet hade hon varit i, vispen låg i hundbädden, Ebrah hade hittat lite allt möjligt skräp och lagt det under vardagsrumsbordet och tja... Aysu hävdade att det var Ebrah som hittat på precis allt. Aysu är faktiskt världens mest oskyldiga hund! (notera våffelsmetsfläcken uppe på nosen)

Nu ikväll så lämnade jag hundarna hos min mor för att själv ge mig ut och springa lite.
Tydligen tog det ungefär 2 minuter innan morsan hörde "mystiska ljud". Jodå. Det var Aysu som öppnade en dörr igen. Morsan hade bakat bröd idag och Aysu ville smaka. Aysu hittades dock inte i köket, utan i vardagsrummet. Där stod hon vid en bokhylla, stilla som en staty och såg åter igen mycket oskyldig ut. Oskyldigast i hela världen.

Dörren stängdes och några sekunder senare hördes mystiska ljud på nytt... Morsan noterade att Aysu tagit sig in i arbetsrummet (man kan gå genom arbetsrummet in i köket). Då stängde morsan dörren dit, så Aysu blev fast där inne :rofl: När hon försäkrat sig om att Ebrah var i vardagsrummet utan Aysu så väntade hon några sekunder, sedan öppnade hon dörren till arbetsrummet igen. Ut trippade Aysu, långsamt och smygande. Hon var fortfarande oskyldig.

Det slutade med att morsan satt i soffan med hundarna tills jag kom tillbaka, för hon orkade inte jaga dem genom halva lägenheten hela tiden :angel: Jag måste fan komma på något sätt att få Aysu att sluta med de där dumheterna.
Men hon har inte gjort något juuuuu, det ser man väl! :rofl: Det var säkert Mollgan! :angel:

Vänd dörrhantaget så hon inte kan öppna så tröttnar hon kanske :)

ubHqtfe.jpg

5MYuGEr.jpg

Lite OT men var är det halsbandet köpt?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Funderar allvarligt på att köpa regntäcke till hundarna nu! Den här hösten men framför allt vintern tycker jag det regnar mer eller...
Svar
19
· Visningar
815
Senast: TantAgda
·
Övr. Hund Min storpudelhane är 2,5 år och lättstressad. Vi har nyligen flyttat från landet där det mest fanns katter rådjur och harar att nosa...
Svar
1
· Visningar
366
Senast: chimichanga
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 924
Övr. Hund Hundägare nuförtiden ringer veterinären för hunden ätit några tomater, riskakor eller chips och åker raka vägen och kräker hunden om den...
4 5 6
Svar
104
· Visningar
5 494
Senast: monster1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18