Hunduppdateringstråden del 17

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag låter inte mina hundar hälsa på pitbull-ish hundar. Oavsett hur trevliga.
Vi har en hund i huset de hälsar på, finns 4 till de aldrig hälsat på.
Nej. Nej. Nej.

Och jag hade sagt som det, skaderisken är för stor, hunden har redan kompisar.

Samma här. Har nog blivit lite skadad efter att jag såg en mindre spetshund bli släpad i nacken/halsen av en typ muskelhund :cry: Den verkade klara sig relativt bra ändå, tack och lov.

Gretzky var på sin första träningstävling i weightpull häromdagen, vilken pärla hon var :love: Tösen som inte dragit vagn på mer än ett år var stencool och fick massa beröm bland alla staffar och bullys. 312 kg blev det, supernöjd över min lilla rookie!
8yzgdto

Hunden sover lugnt bredvid mig i soffan. Men hennes mage bubblar och låter en del och det brukar den inte. Kommer det bli en orolig natt?:meh:

Trotsade förkylningen o släpade mig ut i skogen med barn o hund!
Är så glad över min kära hund som äntligen börjar kunna slappna av lite ibland. Förr sjöng hon såfort jag stannade, idag stod hon och studerade barnets kojbygge en lång stund utan klagosång. Belöningen för det blev en snabbis lös så hon fick rusa av sig den värsta energin!
Fler än jag som är löjligt glad över att det äntligen är ljust nästan hela eftermiddagarna? Allt blir så mycket enklare då :D

Bifogade filer

• 734B3E1C-9BBA-4014-92F2-6833AC0F959C.webp
    734B3E1C-9BBA-4014-92F2-6833AC0F959C.webp
    325,5 KB · Visningar: 132
När hunden får för sig att riktigt ylskälla på en barnfamilj på väg från dagiset :o
Barnet: det låter som en varg!

Låt mig presentera vargen Sigge: (ingen blev rädd iaf)

Bifogade filer

• IMG_20180309_134519449.webp
    IMG_20180309_134519449.webp
    170,3 KB · Visningar: 132
Ytterligare en avelsförfrågan på fransosen kom idag och jag känner lite att jisses folket han är bara en plutt som inte åstadkommit mer än några små rådjursdrev än, så hejda er liksom :cautious:

Hans intåg i landet har väckt en del uppmärksamhet kan man alltså säga och då har jag ännu inte ens gått ut speciellt officiellt med att han finns ens :D

Körde lite stadgeträning med Flöjten idag, med apportkastaren. Nyttig träning att hålla sig i stadigt fotgående även om matte skjuter dummies bredvid en :D varvade mellan att göra det stillasittande (där han känns helt stadig under de här formerna) till att göra det under gång (där han gärna smiter fram ett steg eller två). När jag skjutit mig fram längs en väg och han inte fått hämta en enda gång eftersom vi bara gått fot fram och plockat upp dummien och laddat om för en repetition, så fick han gå på en markering. Sköt ytterligare en markering till samma ställe, sedan vände vi och gick typ 100m innan jag vände upp och skickade honom på dummien.
Nemas problemas sa labradåren och flög iväg :D så skönt att han verkligen verkar ha kommit över sin osäkerhet på längre linjer!

Vad stygg man är som hundägare, kvällens snack bestod av en rå kycklingvinge,Boston ansåg att den inte var död + att vi här hemma sjunger ju tanalösa ida för henne :D
Men som den kämpe hon är så tuggade hon på o på o på o på.......det tog henne ca 20 min,frallan o Gissa hade ätit upp sina typ 17 min tidigare.

Körde lite stadgeträning med Flöjten idag, med apportkastaren. Nyttig träning att hålla sig i stadigt fotgående även om matte skjuter dummies bredvid en :D varvade mellan att göra det stillasittande (där han känns helt stadig under de här formerna) till att göra det under gång (där han gärna smiter fram ett steg eller två). När jag skjutit mig fram längs en väg och han inte fått hämta en enda gång eftersom vi bara gått fot fram och plockat upp dummien och laddat om för en repetition, så fick han gå på en markering. Sköt ytterligare en markering till samma ställe, sedan vände vi och gick typ 100m innan jag vände upp och skickade honom på dummien.
Nemas problemas sa labradåren och flög iväg :D så skönt att han verkligen verkar ha kommit över sin osäkerhet på längre linjer!

And off we go :D >>> film

Varit iväg och agilitytränat med vovvarna, det gick rätt okej förutom att-valpen började hålla sån låda att jag fick slänga ut henne i bilen. Hon var lugn första 20-30 minuterna men sen så satte hon igång att hålla ett himla oväsen, hon blev nog uttråkad. Mina äldre hundar verkar ha gett upp inför ligisten, Nike som annars alltid brukar hålla ordning på torpet säger ingenting förrän valpen verkligen promenerar på henne när hon ligger och sover och knappt då ens. Nessie har banditen hängande med vassa valptänder i både öron och svans och försöker bara fly in under sängen istället för att säga till slyngeln. Vet inte vad det tagit åt tjejerna, de brukar ju inte vara såhär dumsnälla. Dessutom går det inte stänga in henne, de stunder vi måste så får hon sitta i badrummet (det väl bara en tidsfråga innan hon kommer på hur man öppnar dörrar också) och hon har brutit sig ut på baksidan under staketet så vi måste laga det så fort det blir bra väder. Vi har liksom haft Nike och Nessie instängda i köket jämt bakom kompostgaller och inte har de nånsin gjort några ansatser att ta sig igenom staketet heller men nu har vi våra fiskar varma med en fullfjädrad ligist-valp. Tror den där tjejn är för smart för sitt eget bästa (och framförallt för vårt bästa) :meh:.

Varit iväg och agilitytränat med vovvarna, det gick rätt okej förutom att-valpen började hålla sån låda att jag fick slänga ut henne i bilen. Hon var lugn första 20-30 minuterna men sen så satte hon igång att hålla ett himla oväsen, hon blev nog uttråkad. Mina äldre hundar verkar ha gett upp inför ligisten, Nike som annars alltid brukar hålla ordning på torpet säger ingenting förrän valpen verkligen promenerar på henne när hon ligger och sover och knappt då ens. Nessie har banditen hängande med vassa valptänder i både öron och svans och försöker bara fly in under sängen istället för att säga till slyngeln. Vet inte vad det tagit åt tjejerna, de brukar ju inte vara såhär dumsnälla. Dessutom går det inte stänga in henne, de stunder vi måste så får hon sitta i badrummet (det väl bara en tidsfråga innan hon kommer på hur man öppnar dörrar också) och hon har brutit sig ut på baksidan under staketet så vi måste laga det så fort det blir bra väder. Vi har liksom haft Nike och Nessie instängda i köket jämt bakom kompostgaller och inte har de nånsin gjort några ansatser att ta sig igenom staketet heller men nu har vi våra fiskar varma med en fullfjädrad ligist-valp. Tror den där tjejn är för smart för sitt eget bästa (och framförallt för vårt bästa) :meh:.
Det ÄR kul med valp.................:idea:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Funderar allvarligt på att köpa regntäcke till hundarna nu! Den här hösten men framför allt vintern tycker jag det regnar mer eller...
Svar
19
· Visningar
815
Senast: TantAgda
·
Övr. Hund Min storpudelhane är 2,5 år och lättstressad. Vi har nyligen flyttat från landet där det mest fanns katter rådjur och harar att nosa...
Svar
1
· Visningar
366
Senast: chimichanga
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 924
Övr. Hund Hundägare nuförtiden ringer veterinären för hunden ätit några tomater, riskakor eller chips och åker raka vägen och kräker hunden om den...
4 5 6
Svar
104
· Visningar
5 494
Senast: monster1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar