Hunduppdateringstråden del 17

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har snart sett alla grupperna den crufts, och läst ikapp här. Och jag säger som förra året- jag tycker faktiskt att det går framåt för en hel del av raserna. Nu Hr jag bara sett gruppfinalerna och har så gjort under ett antal år och det går framåt. Det är inte alls lika mycket överflödig hud, rynkor och hängande ögonkanter som för några år sedan.

Och så länge det faktiskt går framåt så är jag nöjd.

Mvh den där hundlösa jäkeln som har usla tävlingsnerver men som gillar att titta på både utställningar och sport.

Fast det är skillnad på förarvek o förig,Boston är förig,gör hon fel o jag säger till och sen kvittrar eller bjuder på godis så tar hon det för precis det det är,sluta med det du gör o gör så här istället.
Allie drar o kvittrar jag då så tror hon det är ugglor i mossen,dock funkar hon bättre ute än inne.
Absolut skillnad - kanske skulle sagt att Skalman är både förig och förarvek :) Dock inte så vek att han hukar sig för minsta lilla :)

Alltså, hur kan någon kalla detta för en sund hund!? Bulldog från Crufts.

DSC01399.JPG

Eller detta? Också från Crufts
DSC01396.JPG

Hundarna har ju börjat få laxolja i fodret sen ett par veckor, för pälsens och klornas skull. Men fyyfaaaaan vad Bobber har börjat fisa räligt igen, det slutade han med när vi gick över på Magnusson, men nu är det ju värre än nånsin. Kan det försvinna igen eller kommer han fortsätta med det så länge han får oljan??

Fröken galen bostonterrier vaknade vid 5 imorses, bara klä på sig och gå upp och ut och rasta. Kunde inte somna om efter det (bostonterriern väckte sambon också när hon ko in igen genom att hoppa hoppa på ansiktet :rofl: ) så jag och sambon har varit vakna sen 5 medans fröken bäddade ner sig för att sova vidare.

Nu har hon fått ett ben och ligger här på jobbet och smaskar glatt i sig. Hon har redan sprungit runt och busat med mina kollegor och jag tänkte att jag skulle försöka komma till skott och jobba lite

Årsmöte hela dagen igår och efter det tävlingslydnadskurs. Rätt mör på kvällen :D
Årsmötet gick fint och kursen likaså, vi hade sånt himla fint flyt igår :love: Vi fokuserade på energin och engagemanget hos hundarna igår, det var enorm skillnad på när vi började och när vi slutade. Så roligt!

Listorna för Årets Aussie har kommit, och Tinja lyckades klättra upp för listorna trots att vi inte tävlat jättemycket. 11 agilitytävlingar, 5 lydnadstävlingar och 4 rallylydnadstävlingar blev det förra året. Det räckte otroligt nog till;
Allround Aussie 46:e plats
12:e plats i Agility
5:e plats i Lydnad
36:e plats i Rally

Så himla stolt över min fina pilsvans, min älskade lilla blåräv :love: Och över mig själv! Jag som aldrig tävlat i mitt liv innan Tinja har ändå lyckats rätt bra :eek:

Jag är förkyld igen... som snor i hela huvudet, feber o helt matt. Hundtackaren har fått vila i två dagar och jag hoppas orka släpa mig till rastgården idag så hon får springa av sig lite. Imorgon ska barnet till läkaren så måste lämna hund själv ett par timmar och har redan ångest pga vill inte lämna henne om hon inte är typ helt slut.
När jag köpte henne i september led hon av rätt grov separationsångest men nu kan hon lämnas själv nån timme utan problem. Dock bör hon va välmotionerad annars kan hon gnälla.
Slut på gnäll, tack för att du läste!

Svårt med aritmetiken? Det krävs minst 480 poäng för att bli uppflyttad från högre till elit i rapport, spår och sök. Summan av koefficienterna är 60, alltså måste man ha minst en åtta i snitt. I specialen kan man aldrig ha lägre än en åtta om man vill bli uppflyttad, men det går att kompensera ett lydnadssnitt på minst 6, genom att ha det utmärkta snittbetyget 9,33 på specialen.

Jag tycker därför inte att du är elitistisk utan lite fånig när du skriver "..men jag tycker inte att det allas "rätt" att komma till elit bara för att man kliver ut på tävlingsplanen." eftersom ingen har hävdat det. Om det är någon som har gjort detta helt befängda påstående, och jag har missat det kan du ju citera det. Är det möjligen så att dina hundar har högre snitt på lydnaden än på det viktigaste, specialen?

Du får gärna tycka att jag är precis hur fånig som helst eller hur korkad som helst eftersom du undrar om jag har "svårt med aritmetiken". Nu pratade jag även bruksvärlden utanför Buke, så jag kan inte citera någonting, och snittpoäng i lydnaden vilket jag inte tycker borde räcka med vare sig 6 eller 7 i snitt för uppflytt till elit, oavsett hur bra special man har.

För din fråga om jag "möjligen har högre snitt på lydnaden än på det viktigaste, specialen" så vet jag inte vad det har med saken att göra, men för att svara på frågan så har min äldsta hund överlag haft en grym lydnad och mellan bra till riktigt bra specialer på sina tävlingar, min yngsta har haft mellan bra till rätt dålig lydnad och bra till riktigt bra specialer.

Listorna för Årets Aussie har kommit, och Tinja lyckades klättra upp för listorna trots att vi inte tävlat jättemycket. 11 agilitytävlingar, 5 lydnadstävlingar och 4 rallylydnadstävlingar blev det förra året. Det räckte otroligt nog till;
Allround Aussie 46:e plats
12:e plats i Agility
5:e plats i Lydnad
36:e plats i Rally

Så himla stolt över min fina pilsvans, min älskade lilla blåräv :love: Och över mig själv! Jag som aldrig tävlat i mitt liv innan Tinja har ändå lyckats rätt bra :eek:
Stort grattis!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Funderar allvarligt på att köpa regntäcke till hundarna nu! Den här hösten men framför allt vintern tycker jag det regnar mer eller...
Svar
19
· Visningar
815
Senast: TantAgda
·
Övr. Hund Min storpudelhane är 2,5 år och lättstressad. Vi har nyligen flyttat från landet där det mest fanns katter rådjur och harar att nosa...
Svar
1
· Visningar
366
Senast: chimichanga
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 922
Övr. Hund Hundägare nuförtiden ringer veterinären för hunden ätit några tomater, riskakor eller chips och åker raka vägen och kräker hunden om den...
4 5 6
Svar
104
· Visningar
5 494
Senast: monster1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar