Hunduppdateringstråden del 17

Status
Stängd för vidare inlägg.
Man ska inte klaga på hundar som kommer hem från en markering lika fort som de går ut på den men... :D

Hanen jag vill ha valp ifrån har en avkomma som jag fått träna lite med. Hon kommer in nästan snabbare än på ut och jag kan säga att det inte går långsamt. Hon är ivrig att få visa upp sin pippi. Hon stannar dock inte ens en millisekund för att greppa så greppen varierar... :angel:

Årsmöte idag på klubben.
Tinja fick pris :D Inte illa att bli årets agilityhund på debutåret!
29365532_10210565757488224_6911503196465419925_n.jpg

(Och dessutom slå alla de tidigare vinnarna :angel:)

Jag glömde nog säga grattis mitt uppe i allt annat så jag säger det nu. Grattis :D

Hanen jag vill ha valp ifrån har en avkomma som jag fått träna lite med. Hon kommer in nästan snabbare än på ut och jag kan säga att det inte går långsamt. Hon är ivrig att få visa upp sin pippi. Hon stannar dock inte ens en millisekund för att greppa så greppen varierar... :angel:

Hahaha, älskar sådana hundar! :love:

Hahaha, älskar sådana hundar! :love:

Visst då, hon är ju helt underbar. :love:
Tagit två raka 1or i öppenklass (tolling) och innan dess 2 raka 1or i nybörjarkl. Debuten på jaktprov blev en 2:a retrieverjaktprov och efter det har hon fått en etta retrieverprov. Man blir liksom lite imponerad av en sån hund som bara kör. 2,5 år och helt underbar på alla dess sätt. Var bara tvungen att skryta å hennes sida, vill ju ha ett halvsyskon :D

Visst då, hon är ju helt underbar. :love:
Tagit två raka 1or i öppenklass (tolling) och innan dess 2 raka 1or i nybörjarkl. Debuten på jaktprov blev en 2:a retrieverjaktprov och efter det har hon fått en etta retrieverprov. Man blir liksom lite imponerad av en sån hund som bara kör. 2,5 år och helt underbar på alla dess sätt. Var bara tvungen att skryta å hennes sida, vill ju ha ett halvsyskon :D

Det låter som en mycket bra representant för rasen :D
Är det kak-tiken som ska paras med den hanen?

Här har allt rullat på som vanligt men vissa saker runt hundarna gnager i bakhuvudet så jag har inte uppdaterat på ett tag om oss.
Om operationer mm går som det ska så åker förhoppningsvis Criga hem till sin ägare på prov i början av Maj. Det finns hopp och vi statsar på det hoppet först innan vi drar igång omplaceringshjulet.
Criga fungerar otroligt fint i flocken. Tom Mamma Mu gillar henne :o
Mamma Mu accepterar sina avkommor men håller dem kort och jag skulle inte lita helt på henne med de övriga.

Däremot är jag lite orolig för Mamma Mu. Jag har märkt att hon av och till har svårt att bajsa. Hon kan krysta många gånger på en promenad utan resultat. Det som kommer ut är dock helt normalt. I övrigt är hon precis som vanligt.
Men i dag var hon och jag ute ensamma en stund och busade och jag kastade ut en boll i snön som hon fick springa ut och leta efter. Då såg jag att hon sprang med raggen uppe :confused:
Med tanke på det här med att hon har fått lite svårt att hoppa upp på lite höjd samt resa sig på bakbenen så blir jag orolig för att hon har ont i rygg eller bakdel :(

Jag har klämt och känt och inget märks öht på henne, hon är bara glad att man klämmer på henne.
Jag får ringa fysion på måndag.

Här har allt rullat på som vanligt men vissa saker runt hundarna gnager i bakhuvudet så jag har inte uppdaterat på ett tag om oss.
Om operationer mm går som det ska så åker förhoppningsvis Criga hem till sin ägare på prov i början av Maj. Det finns hopp och vi statsar på det hoppet först innan vi drar igång omplaceringshjulet.
Criga fungerar otroligt fint i flocken. Tom Mamma Mu gillar henne :o
Mamma Mu accepterar sina avkommor men håller dem kort och jag skulle inte lita helt på henne med de övriga.

Däremot är jag lite orolig för Mamma Mu. Jag har märkt att hon av och till har svårt att bajsa. Hon kan krysta många gånger på en promenad utan resultat. Det som kommer ut är dock helt normalt. I övrigt är hon precis som vanligt.
Men i dag var hon och jag ute ensamma en stund och busade och jag kastade ut en boll i snön som hon fick springa ut och leta efter. Då såg jag att hon sprang med raggen uppe :confused:
Med tanke på det här med att hon har fått lite svårt att hoppa upp på lite höjd samt resa sig på bakbenen så blir jag orolig för att hon har ont i rygg eller bakdel :(

Jag har klämt och känt och inget märks öht på henne, hon är bara glad att man klämmer på henne.
Jag får ringa fysion på måndag.

Hoppas det inte är nån fara med mamma mu. Bra att kolla upp såklart, men även magproblem bör ju kunna ge smärta? TesstT att ändra kosten?

Firar födelsedag lite i förskott och hundarna har haft fullt upp av sina favoritmänniskor både igår och idag. Och det fortsätter imorgon :up: De låg och stensov när besöket hade åkt :rofl:

Hoppas det inte är nån fara med mamma mu. Bra att kolla upp såklart, men även magproblem bör ju kunna ge smärta? TesstT att ändra kosten?

Jag fick för mig att detta uppstod efter att vi drog ut tanden hon hade av och vi ökade på med färskfoder till henne. Så nu har jag dragit ner på färskfodret men märker ingen skillnad. Hon har alltid haft en fantastisk mage men sånt här kanske kommer med äldre hundar?

Det kan variera i dagar men nu är sambin utomlands så jag har alla promenader och nu ser jag ju allt sas och det var värre än jag trodde.

Hon kan försöka bajsa 10 ggr på en promenad. Hon som alltid vrängt ner aschlet, lagt sin korv och skuttat iväg.

Jag fick för mig att detta uppstod efter att vi drog ut tanden hon hade av och vi ökade på med färskfoder till henne. Så nu har jag dragit ner på färskfodret men märker ingen skillnad. Hon har alltid haft en fantastisk mage men sånt här kanske kommer med äldre hundar?

Det kan variera i dagar men nu är sambin utomlands så jag har alla promenader och nu ser jag ju allt sas och det var värre än jag trodde.

Hon kan försöka bajsa 10 ggr på en promenad. Hon som alltid vrängt ner aschlet, lagt sin korv och skuttat iväg.
Ni saknar inte något hemma? Typ en halv boll,nappar,benbit, ja du förstår.....

Ni saknar inte något hemma? Typ en halv boll,nappar,benbit, ja du förstår.....

Nä. Detta har pågått av och till ett litet tag. Men vi är ju tre i hushållet som rastar och sköter hundarna så det är först nu när jag tagit rubbet som det blev tydligt. Det har också ökat sista två dagarna.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Funderar allvarligt på att köpa regntäcke till hundarna nu! Den här hösten men framför allt vintern tycker jag det regnar mer eller...
Svar
19
· Visningar
817
Senast: TantAgda
·
Övr. Hund Min storpudelhane är 2,5 år och lättstressad. Vi har nyligen flyttat från landet där det mest fanns katter rådjur och harar att nosa...
Svar
1
· Visningar
366
Senast: chimichanga
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 924
Övr. Hund Hundägare nuförtiden ringer veterinären för hunden ätit några tomater, riskakor eller chips och åker raka vägen och kräker hunden om den...
4 5 6
Svar
104
· Visningar
5 494
Senast: monster1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar