Hunduppdateringstråden del 17

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu har hundarna haft lajbans igen när pappa "morfar" och min bror varit här på tårta. :laugh:
Idag var det specialutställning i Eskilstuna och Zeppes dotter debuterade på officiell utställning med att bli BIM m cert och senare BIS-2 junior/unghund! :love: Vilken present till "farmor" :D

Såg att SBKs förbundsstyrelse har beslutat att tillsätta en grupp för att utarbeta förslag för regler och utförande av en meriterande tävlingsform i specialsök. Detta ska likna det som görs i tjänst mer än den klassiska noseworken.
Skitkul tycker jag som gillar sökbitarna bäst men inte fastnat för noseworken pga dess utformning.

Nu MÅSTE jag ha en ny hund :p

Alltså. Är det vanligt att hundar drar in svansen mellan benen när de koncentrerar sig på något? :cautious:
Jag har inte tänkt så mycket på att Aysu gör det, men efter en kommentar från annan hundägare om det så tänker jag på det desto mer, och i den lilla filmen från när vi tränade igår syns det tydligt:
https://www.instagram.com/p/BgbyPxJB5WM/?taken-by=ninniosterholm
I början, när det är lätt och hon inte behöver tänka, då har hon svansen som vanligt, men så fort hon måste fundera lite så blir det ju extremt :p

Min Zala var likadan, det var därför jag slutade titta på vad svansen hittar på när vi tränar :p

Japp, vi har det tom som koncentrations"indikator" på arbetande BCs ;)

Ammo gör det när han har korn på kanin :angel:

Rost är som en glad flagga med en hund i ena änden 99.9% av tiden, men hos fåren får han typiskt koncentrerad "gömd" svans.
23905651_10155292331968666_1956384793467155578_n.jpg

Vallkurs idag och det är så roligt att se hur fort han förstår vad som lönar sig. :love: Men jag känner att det är lite för mycket Ferrari för mig, jag hade nog behövt något lite mindre... mycket, att börja med. :o Så lärorikt att se andra hundar av en helt annan typ också!

Men viss skitunge tyckte att det var djurplågeri att sitta i bilen och lyssna på när andra får valla och skrek som en jäkla gris så att hela området fick höra :turd:. Det var mer ok att sitta och vänta på sin tur där han kunde både se och lyssna istället. På alla andra ställen är han tyst, men när han inser att vi svänger av motorvägen för att valla så börjar han skrika. Och så säger folk att dom inte behöver valla/tycker annat är lika roligt. :laugh:

Bifogade filer

• IMG_5309.webp
    IMG_5309.webp
    261,8 KB · Visningar: 130
Senast ändrad:
Vallkurs idag och det är så roligt att se hur fort han förstår vad som lönar sig. :love: Men jag känner att det är lite för mycket Ferrari för mig, jag hade nog behövt något lite mindre... mycket, att börja med. :o Så lärorikt att se andra hundar av en helt annan typ också!

Men viss skitunge tyckte att det var djurplågeri att sitta i bilen och lyssna på när andra får valla och skrek som en jäkla gris så att hela området fick höra :turd:. Det var mer ok att sitta och vänta på sin tur där han kunde både se och lyssna istället. På alla andra ställen är han tyst, men när han inser att vi svänger av motorvägen för att valla så börjar han skrika. Och så säger folk att dom inte behöver valla/tycker annat är lika roligt. :laugh:
Du kommer uppskatta den där motorn ska du se!

Tage fick massage idag för första gången i sitt liv :) Han var ovanligt snäll för att vara där på första besöket sa massören (inte oväntat, Tage är alltid för snäll) och han kändes jättefin med bara en liiiten liten spänning fram på vänster skuldra. Skönt att få en liten koll på honom såhär innan vårens agilitykurs drar igång :up: särskilt iom att han har en C-höft och en B-höft.

Jag säger detsamma. Vilken dag och vilket väder det varit de senaste dagarna generellt!

Träffade som sagt Luna för första gången på ett tag och jag är allt annat än besviken. Hon är helt underbar den hunden. Märks att hon är lite annan typ än de utställningsavlade samojeder jag träffat. Hon är lite speciell och väldigt rolig den här damen.

Och den här staden jag bor i slutar jag aldrig att förälska mig i. Stadspromenaderna är underbara och likaså när man kommer utanför staden. Idag blev det en promenad i stan dock. Underbart här med :love:
qnOCMzt.jpg

Jag säger detsamma. Vilken dag och vilket väder det varit de senaste dagarna generellt!

Träffade som sagt Luna för första gången på ett tag och jag är allt annat än besviken. Hon är helt underbar den hunden. Märks att hon är lite annan typ än de utställningsavlade samojeder jag träffat. Hon är lite speciell och väldigt rolig den här damen.

Och den här staden jag bor i slutar jag aldrig att förälska mig i. Stadspromenaderna är underbara och likaså när man kommer utanför staden. Idag blev det en promenad i stan dock. Underbart här med :love:
qnOCMzt.jpg

Det var ju helt fantastiskt där vi gick. Det området ska absolut utforskas mer och gå ffa längre när det blir varmare. När vi gick var det ju istid :meh:

Benjis ena öga har basically bytt färg.
05FDAAA3-A089-4066-8506-7798762A8DED.webp

Han är jätteröd och irriterad, det verkar klia väldigt. Kletar gör der också.
Inte första gången han får problem med ögoninfektioner :(

Tinja undrar mest varför hon inte blir fotad :cautious:

Jag är en person som lever i hundförarbyxor men nu har jag beställt en del klänningar. Så här års är det ju lugnt när man har massa fickor i jacka och termobyxor men till sommaren, hur gör man för att få med sig mobil, nycklar, bajspåsar, hundgodis osv på promenad? Jag är ingen handväskmänniska och har problem med axlarna så snedbelastning i form av axelremsväska är rena döden. Jag har addpocket, träningskjol och midjeväskor men det är ju så fult. Är det nån klurig hundmännoska som har världens smartaste lösning som jag bara ont ställt på?

Jag är en person som lever i hundförarbyxor men nu har jag beställt en del klänningar. Så här års är det ju lugnt när man har massa fickor i jacka och termobyxor men till sommaren, hur gör man för att få med sig mobil, nycklar, bajspåsar, hundgodis osv på promenad? Jag är ingen handväskmänniska och har problem med axlarna så snedbelastning i form av axelremsväska är rena döden. Jag har addpocket, träningskjol och midjeväskor men det är ju så fult. Är det nån klurig hundmännoska som har världens smartaste lösning som jag bara ont ställt på?
Jag har en sådan där ful magväska.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Funderar allvarligt på att köpa regntäcke till hundarna nu! Den här hösten men framför allt vintern tycker jag det regnar mer eller...
Svar
19
· Visningar
817
Senast: TantAgda
·
Övr. Hund Min storpudelhane är 2,5 år och lättstressad. Vi har nyligen flyttat från landet där det mest fanns katter rådjur och harar att nosa...
Svar
1
· Visningar
366
Senast: chimichanga
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 924
Övr. Hund Hundägare nuförtiden ringer veterinären för hunden ätit några tomater, riskakor eller chips och åker raka vägen och kräker hunden om den...
4 5 6
Svar
104
· Visningar
5 494
Senast: monster1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar