Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ser lite långa tofsar här och där - snajsigtLeran har kommit. Det betyder att Boss får byta om till vårkostymen!
Visst klipper jag snyggt?
Han sa att det var hemskt att få tassarna maskinklippta, så det blir handsaxen sen.
Alltså. Är det vanligt att hundar drar in svansen mellan benen när de koncentrerar sig på något?
Jag har inte tänkt så mycket på att Aysu gör det, men efter en kommentar från annan hundägare om det så tänker jag på det desto mer, och i den lilla filmen från när vi tränade igår syns det tydligt:
https://www.instagram.com/p/BgbyPxJB5WM/?taken-by=ninniosterholm
I början, när det är lätt och hon inte behöver tänka, då har hon svansen som vanligt, men så fort hon måste fundera lite så blir det ju extremt
Min Zala var likadan, det var därför jag slutade titta på vad svansen hittar på när vi tränar
Ammo gör det när han har korn på kaninJapp, vi har det tom som koncentrations"indikator" på arbetande BCs
Ammo gör det när han har korn på kanin
Du kommer uppskatta den där motorn ska du se!Vallkurs idag och det är så roligt att se hur fort han förstår vad som lönar sig. Men jag känner att det är lite för mycket Ferrari för mig, jag hade nog behövt något lite mindre... mycket, att börja med. Så lärorikt att se andra hundar av en helt annan typ också!
Men viss skitunge tyckte att det var djurplågeri att sitta i bilen och lyssna på när andra får valla och skrek som en jäkla gris så att hela området fick höra . Det var mer ok att sitta och vänta på sin tur där han kunde både se och lyssna istället. På alla andra ställen är han tyst, men när han inser att vi svänger av motorvägen för att valla så börjar han skrika. Och så säger folk att dom inte behöver valla/tycker annat är lika roligt.
Du kommer uppskatta den där motorn ska du se!
Känner SÅ igen mig i den här känslan. Jag har samma när jag kör Ammo i skyddetMen jag känner att det är lite för mycket Ferrari för mig, jag hade nog behövt något lite mindre... mycket, att börja med.
Jag säger detsamma. Vilken dag och vilket väder det varit de senaste dagarna generellt!
Träffade som sagt Luna för första gången på ett tag och jag är allt annat än besviken. Hon är helt underbar den hunden. Märks att hon är lite annan typ än de utställningsavlade samojeder jag träffat. Hon är lite speciell och väldigt rolig den här damen.
Och den här staden jag bor i slutar jag aldrig att förälska mig i. Stadspromenaderna är underbara och likaså när man kommer utanför staden. Idag blev det en promenad i stan dock. Underbart här med
Det var ju helt fantastiskt där vi gick. Det området ska absolut utforskas mer och gå ffa längre när det blir varmare. När vi gick var det ju istid
Jag har en sådan där ful magväska.Jag är en person som lever i hundförarbyxor men nu har jag beställt en del klänningar. Så här års är det ju lugnt när man har massa fickor i jacka och termobyxor men till sommaren, hur gör man för att få med sig mobil, nycklar, bajspåsar, hundgodis osv på promenad? Jag är ingen handväskmänniska och har problem med axlarna så snedbelastning i form av axelremsväska är rena döden. Jag har addpocket, träningskjol och midjeväskor men det är ju så fult. Är det nån klurig hundmännoska som har världens smartaste lösning som jag bara ont ställt på?