Hunduppdateringstråden del 17

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag är en person som lever i hundförarbyxor men nu har jag beställt en del klänningar. Så här års är det ju lugnt när man har massa fickor i jacka och termobyxor men till sommaren, hur gör man för att få med sig mobil, nycklar, bajspåsar, hundgodis osv på promenad? Jag är ingen handväskmänniska och har problem med axlarna så snedbelastning i form av axelremsväska är rena döden. Jag har addpocket, träningskjol och midjeväskor men det är ju så fult. Är det nån klurig hundmännoska som har världens smartaste lösning som jag bara ont ställt på?

Jag har alltid väst :p

Jag är en person som lever i hundförarbyxor men nu har jag beställt en del klänningar. Så här års är det ju lugnt när man har massa fickor i jacka och termobyxor men till sommaren, hur gör man för att få med sig mobil, nycklar, bajspåsar, hundgodis osv på promenad? Jag är ingen handväskmänniska och har problem med axlarna så snedbelastning i form av axelremsväska är rena döden. Jag har addpocket, träningskjol och midjeväskor men det är ju så fult. Är det nån klurig hundmännoska som har världens smartaste lösning som jag bara ont ställt på?
Jag kör alltid väst eller adpocket . Har även en som marknadsfördes mot löpning, som en typ tub som man pillar in nycklarna och mobil i. Kommer såklart inte på vad den heter just nu :p

Tankar om att bli veterinär har börjat smyga sig på mer och mer senaste året. Tidigare har jag alltid sagt att det här med operationer och sjuka djur inte är min grej, men nu börjar jag helt plötsligt inse att yrket nog skulle passa mig. Skit bara att det är så mycket som måste läsas upp innan man ens har behörighet nog att söka in, sen är det ju det där med den höga intagningsnivån. :o

@dobbis det är ju så praktiskt men det bär mig emot.
@AraSlei har träningsvästar men gillar inte att ha dem på promenad.
@bollen__ jag vet vad du menar, har nån sån variant jag också.

Har varit inne på samma tankar och lösningar som er. Hoppas på nån ny fantastisk idé, annars får det bli nån av de här lösningarna, alternativt en liten snyggare ryggsäck.

Knör ner i fickor.. Har inte så mycket med mig på bara promenad :)

Tankar om att bli veterinär har börjat smyga sig på mer och mer senaste året. Tidigare har jag alltid sagt att det här med operationer och sjuka djur inte är min grej, men nu börjar jag helt plötsligt inse att yrket nog skulle passa mig. Skit bara att det är så mycket som måste läsas upp innan man ens har behörighet nog att söka in, sen är det ju det där med den höga intagningsnivån. :o
Förstår att det känns jobbigt om du har mkt att komplettera innan du kan söka in, men kom ihåg att arbetslivet faktiskt är lång så på det stora hela kommer kompletteringsstudierna bara utgöra en bråkdel. :)

Mina kom igår och fick sova hemma hos oss då jag skulle ta henne till veterinären för att fixa tänderna. Hon kändes lite låg på kvällen, tror hon saknade svärmor. Svärmor följde med och hämtade Mina från veterinären och hon var såå glad. Känns skönt att hon verkar ha funnit sig tillrätta hos henne :love:.

Passade på att packa in alla vovvarna i bilen imorse för efter att jag lämnat Mina hos veterinären så åkte jag och tränade agility i hundsporthallen. Idag var valpen lugnare, småskällde lite men inte alls som sist och hon lugnade sig och låg lugnt för det mesta. Nu ligger alla vovvarna omkring här hemma och sover gott, de är ju inte vana att behöva gå upp så tidigt på morgonen :p.

Såhär pigg är Nessie efter dagens agilityträning:
29356758_10214446145501663_7800946656285010903_n.jpg

Förstår att det känns jobbigt om du har mkt att komplettera innan du kan söka in, men kom ihåg att arbetslivet faktiskt är lång så på det stora hela kommer kompletteringsstudierna bara utgöra en bråkdel. :)

Jag försöker att se det så! Men sen ska man komma in också och det är väl det som är svårt. Jag har inte jättedåligt meritvärde från gymnasiet men långt ifrån tillräckligt bra för veterinär. Så högskoleprovet är min vän (”vän”) antar jag :angel:

Vi fick åka in akut igår med hunden då han visade alla tecken på att inte må bra. Han fick stanna kvar över natten vilket gjorde att jag sovit oroligt och vi var iväg på förmiddagen för att skingra tankarna. Verkligen en lång väntan tills de ringde idag och sa att det troligtvis bara är reaktion över något han ätit. Finns inga tecken på att något sitter fast, och han äter igen efter 2 liter vätskedropp :love:. Han blir kvar ytterligare en natt på mitt önskemål då han inte har bajsat på över 1 dygn, jag vill gärna att magen kommer igång så han slipper riskera att bli inlagd igen.

Fick veta igår att vi har otur med honom. Han köptes förra sommaren; undersöktes i januari för hälta och nu misstanke om något olämpligt i magen. Är inte det rätt vanliga saker som kan hända en hundägare speciellt med en aktiv och matglad unghund? :confused:

Min lösning på fickproblemet har varit hubdbajspåsar på kopplet, mobil, nyckel och betalkort i bh-n :o :D @snorp (har oftast inte med mig godis men kan ibland knyta en påse i kopplet)

Annars finns det ju löparmband för mobilen där det går att pilla ner en nyckel och några sedlar/ett kort. Inte världens snyggaste lösning men det har ju helt klart sina fördelar :)

Fick veta igår att vi har otur med honom. Han köptes förra sommaren; undersöktes i januari för hälta och nu misstanke om något olämpligt i magen. Är inte det rätt vanliga saker som kan hända en hundägare speciellt med en aktiv och matglad unghund? :confused:

Det är absolut sånt som händer. Ser inte varför det skulle vara någon oturshund för det.

Vi fick åka in akut igår med hunden då han visade alla tecken på att inte må bra. Han fick stanna kvar över natten vilket gjorde att jag sovit oroligt och vi var iväg på förmiddagen för att skingra tankarna. Verkligen en lång väntan tills de ringde idag och sa att det troligtvis bara är reaktion över något han ätit. Finns inga tecken på att något sitter fast, och han äter igen efter 2 liter vätskedropp :love:. Han blir kvar ytterligare en natt på mitt önskemål då han inte har bajsat på över 1 dygn, jag vill gärna att magen kommer igång så han slipper riskera att bli inlagd igen.

Första året med min hund hade hon kennelhosta, oklar allergireaktion och blev stucken av en geting i munnen.

Min lösning på fickproblemet har varit hubdbajspåsar på kopplet, mobil, nyckel och betalkort i bh-n :o :D @snorp (har oftast inte med mig godis men kan ibland knyta en påse i kopplet)

Annars finns det ju löparmband för mobilen där det går att pilla ner en nyckel och några sedlar/ett kort. Inte världens snyggaste lösning men det har ju helt klart sina fördelar :)

Bajspåsar på kopplet funkar absolut. Grejer i bh-n blir nog svårare, inte mycket som får plats i den lilla bh jag har :D

Löparmband för mobilen kan vara ett alternativ men nycklarna är en knippa, inte bara en nyckel de gånger jag behöver ha med mig nycklarna. Men det går nog att lösa med nyckelband runt halsen i värsta fall, även om jag hatar att ha så.

Har alltid med mig godis och i jackan finns alltid minst en leksak. Belönar mycket på promenad och stannar och tränar och kör uppletande ibland.

Såg att Ruffwear kommit med en lite väska att ha på kopplet men jag tyckte den var rätt dyr och är tveksam till om mobilen får plats.

Kul med så mycket tips och idéer på olika lösningar.

Första året med min hund hade hon kennelhosta, oklar allergireaktion och blev stucken av en geting i munnen.

Det är väl bara att jämföra med Otis som @AraSlei har, då låter det där inte som något alls :p

Vi ser inte honom som oturshund, tvärtom att han klarat sig så länge utan att behöva åka in för undersökning då han äter allt möjligt när man inte ser är ett under.
Har missat historien om Otis, men det låter som om det är en lång novell :o

Så ledsen. Daud har OCD i båda bogarna :( Syns inget när han rör sig men jag har sett nått hälsteg då och då i några dgar så ville ha det kontrollerat. Prognosen för honom är väldigt god, men nu börjar istället ångesten för syskonen och så ska allt klaffa tidsmässigt med operationer innan Norgeresan...

Röntgade Joel också eftersom han ändå var med som resesällskap, och han ser iaf jättefin ut.

Det är verkligen inte kul nu.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Funderar allvarligt på att köpa regntäcke till hundarna nu! Den här hösten men framför allt vintern tycker jag det regnar mer eller...
Svar
19
· Visningar
817
Senast: TantAgda
·
Övr. Hund Min storpudelhane är 2,5 år och lättstressad. Vi har nyligen flyttat från landet där det mest fanns katter rådjur och harar att nosa...
Svar
1
· Visningar
366
Senast: chimichanga
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 924
Övr. Hund Hundägare nuförtiden ringer veterinären för hunden ätit några tomater, riskakor eller chips och åker raka vägen och kräker hunden om den...
4 5 6
Svar
104
· Visningar
5 494
Senast: monster1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar