Hunduppdateringstråden del 17

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vi har varit på kurs idag så Svansson har apporterat, ätit godis, varit med och fikat samt apporterat lite mer. Han har varit så glad, så duktig och jag är så jäkla stolt över honom :love: Älskar de här dagarna eftersom Svansson så lycklig samt blir sådär nöjd att han ligger i soffan och snarkar hela kvällen :D

DACC3F6F-0353-4D25-803B-1EFDE2B70904.webp

Vad tråkigt med Mamma Mu @Voff :( hos hanar kan ju prostatan ge liknande symptom, men jag vet inte om det finns något som kan ge motsvarande för tikar?

Vad tråkigt med Mamma Mu @Voff :( hos hanar kan ju prostatan ge liknande symptom, men jag vet inte om det finns något som kan ge motsvarande för tikar?

Inte jag heller. Men jag funderar på om ryggen spökar. 7 år i skyddet och 3 kullar med 23 avkommor sätter nog sina spår.
Hon är verkligen inte hunden som klagar.
Har googlat lite i kväll men hittar mest saker om förstoppning men det känns inte aktuellt. Hon motioneras som innan och äter samma torrfoder med undantag för färskfodret.

Inte jag heller. Men jag funderar på om ryggen spökar. 7 år i skyddet och 3 kullar med 23 avkommor sätter nog sina spår.
Hon är verkligen inte hunden som klagar.
Har googlat lite i kväll men hittar mest saker om förstoppning men det känns inte aktuellt. Hon motioneras som innan och äter samma torrfoder med undantag för färskfodret.

Det låter ju inte otroligt att det skulle kunna vara ryggen.

Hon har inte hittat någon godisgömma som ni inte vet om? Mina föräldrars gamla hane gick upp i vikt en vinter - han hade hittat en spann med talgbollar som stod i lämplig höjd i garaget, som han stal friskt ur.. Som tur var blev han inte helt igenkorkad av det.

Det låter ju inte otroligt att det skulle kunna vara ryggen.

Hon har inte hittat någon godisgömma som ni inte vet om? Mina föräldrars gamla hane gick upp i vikt en vinter - han hade hittat en spann med talgbollar som stod i lämplig höjd i garaget, som han stal friskt ur.. Som tur var blev han inte helt igenkorkad av det.

Nä det känner jag mig tvärsäker på. De är aldrig ute utan uppsikt. Nu när vi har 4 hundar ihop är livet väldigt minimalistiskt med leksaker, godsaker och luffsa i trädgård. Det är stenkoll för att inget tjaffs ska uppstå.

Såg att hon försökte tömma analsäckarna här om dagen så vår fysio får gå igenom henne och tömma dessa. Fortsätter det efter det så får det bli veterinären.

Effie har haft en intensiv dag idag.

Först träff med bror mins hund Chico en blandras pappillon/chiuvava (eller hur det stavas) gapig liten herre. Effie tyckte han var lite jobbig. Slutade med att jag fick jobba med honom och inkallning. Otroligt lättlärd liten krabat. Bror min har jätteproblem med inkallning. Jag har aldrig haft det. Inte min hund inte mitt problem.

Vi åkte vidare till en vän som är uppfödare på tibetansk spaniel och det tog ca 2 sek sen var det fullt ös medvetslös på dem. Mitt i värsta leken kunde jag ändå få Effies uppmärksamhet vilket var riktigt roligt.

Något av det jag gör måste ju vara rätt. :D

Perfekt att ha en utslagen hund när jag storstädade idag.

Sista promenixen för i dag. -12,7 grader :nailbiting:
Det var lite otippat.

Nä. Detta har pågått av och till ett litet tag. Men vi är ju tre i hushållet som rastar och sköter hundarna så det är först nu när jag tagit rubbet som det blev tydligt. Det har också ökat sista två dagarna.

Hugger ett inlägg och inflikar. Du ser inget konstigt i analområdet?
Circumanalfistlar är inte helt ovanligt hos schäfer och kan ge dessa symtom (svårt att bajsa, inte övriga symtom). Det kan också va ett bråck eller liknande på grovtarmen som gör att avföringen fastnar i det innan den ska ut. Med detta sagt, ett besök till veterinären som känner igenom den delen är nog inte fel, tillsammans med en smärtutredning hos vet eller fysio då med tanke på övriga symtom.
Hoppas ni hittar nåt lättfixat snabbt! :heart

Hugger ett inlägg och inflikar. Du ser inget konstigt i analområdet?
Circumanalfistlar är inte helt ovanligt hos schäfer och kan ge dessa symtom (svårt att bajsa, inte övriga symtom). Det kan också va ett bråck eller liknande på grovtarmen som gör att avföringen fastnar i det innan den ska ut. Med detta sagt, ett besök till veterinären som känner igenom den delen är nog inte fel, tillsammans med en smärtutredning hos vet eller fysio då med tanke på övriga symtom.
Hoppas ni hittar nåt lättfixat snabbt! :heart

Har kikat och ser inget konstigt. Men det är rejäl päls på damen.

Alltså. Är det vanligt att hundar drar in svansen mellan benen när de koncentrerar sig på något? :cautious:
Jag har inte tänkt så mycket på att Aysu gör det, men efter en kommentar från annan hundägare om det så tänker jag på det desto mer, och i den lilla filmen från när vi tränade igår syns det tydligt:
https://www.instagram.com/p/BgbyPxJB5WM/?taken-by=ninniosterholm
I början, när det är lätt och hon inte behöver tänka, då har hon svansen som vanligt, men så fort hon måste fundera lite så blir det ju extremt :p

Min Zala var likadan, det var därför jag slutade titta på vad svansen hittar på när vi tränar :p

Fördelen med att vara dagmatte/hundrastare är att jag hunnit lära känna väldigt många trevliga individer under alla år.

Att få återbesök av hundar man tidigare haft hand om är så otroligt mysigt. Idag har jag kärt återbesök av ingen mindre än den här fluffisen, Luna. :love:

GYeILpS.jpg

Vi var inte snabba på promenaden ute idag. Jag hatar att vara sjuk. Men solen sken och Aysu var jätteglad :D I 1 1/2 timme lufsade vi runt. Damerna fick nosa på allt överallt och när vi kom hem var de nöjda ändå. Ska se om vi kan ta oss till ridhuset om en stund, och ikväll blir det nog lite enklare trickträning igen. Klorna måste klippas också och Aysu borde kammas...

Hundhuset under vårstädning,båda rummen står nu o drar i virkon,dags att samla ihop alla uteleksaker o lägga dom i klorinbad.
Sen gå en promenad med Gissa o Boston,prövar o se om fralla damen vill följa med men tvivlar på det.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Funderar allvarligt på att köpa regntäcke till hundarna nu! Den här hösten men framför allt vintern tycker jag det regnar mer eller...
Svar
19
· Visningar
817
Senast: TantAgda
·
Övr. Hund Min storpudelhane är 2,5 år och lättstressad. Vi har nyligen flyttat från landet där det mest fanns katter rådjur och harar att nosa...
Svar
1
· Visningar
366
Senast: chimichanga
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 924
Övr. Hund Hundägare nuförtiden ringer veterinären för hunden ätit några tomater, riskakor eller chips och åker raka vägen och kräker hunden om den...
4 5 6
Svar
104
· Visningar
5 494
Senast: monster1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar