Hund som inte vill följa med in

Sv: Hund som inte vill följa med in

Kanske man måste ha anmält sig för deras e-kurs (som är gratis) för att se filmerna? I alla fall finns kortvarianterna på filmerna som en enda film här!

Sv: Hund som inte vill följa med in

Men snälla? :crazy: Det är ju inte så att jag står och proppar i henne godis när hon står still. Jag vet hur man tränar inkallning ;) så jag förstår inte varför du dömer mig som helt okunnig. Men vissa hundar behöver man motivera mer eller på annat sätt. Min hund behöver man motivera med lek eller godis för annars ser hon ingen större anledning att komma på inkallning.

Du har alltså kunskap om hur man lär en hund komma på inkallning, du vet vad som motiverare din hund, då är det ju en fråga om varför du inte är motiverad att träna din hund?
Att säga, den är självständig och svårtränad borde ju egentligen motivera dig mer. Så i stället för att säga "Den vill inte följa med in, vad ska jag göra" Tänk istället, jag har kunskapen, hur ska jag göra för att träna inkallning på min hund.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Ny på forumet så har inte koll på hur detta funkar men jag ger det ett försök. Jag och sambon planerar att skaffa en till hund framöver...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
5 177
Senast: Kajsalisa
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 815
Senast: Maniac123
·
Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
1 010
Senast: inverterad
·
Hundträning Jag funderar mycket just nu. Jag har bestämt att alltid ha 2 hundar. Jag har trivts med det men bestämt att inte skaffa mer pälsvård för...
Svar
13
· Visningar
596
Senast: Lillefrun
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka