M
moe
Sv: Hund bet sin ägare i halsen
Du skaffar dig den kunskapen genom att studera dina egna. Hundar är individer precis som människor men har i det stora hela ett och samma språk. Jag har en skyldighet gentemot mina hundar att snabbt kunna läsa av lösa hundar vi möter. Det är jag som ska skydda hunden vid eventuell fara eftersom det är jag som är ledaren.
Snuffsan skrev:Nu missuppfattade du nog vad jag skrev. Jag har väl knappast sett ner på någon? Jag pratar om att det är hundägarens ansvar att se till att han har antingen egen kunskap eller hjälp till hands innan han köper hunden. Jag skrev en paralell om en unghäst som exempel, då kan jag väl knappast mena bara pitbull utan mera generellt?
Jag tycker inte alls att jag som hundägare har ansvar för att lära mig läsa och tolka alla andra hundar. Jag har ansvar för mina hundar. Du har ansvar för din. Var skulle jag skaffa mig kompetensen att läsa alla sorters hundar tycker du?
Du skaffar dig den kunskapen genom att studera dina egna. Hundar är individer precis som människor men har i det stora hela ett och samma språk. Jag har en skyldighet gentemot mina hundar att snabbt kunna läsa av lösa hundar vi möter. Det är jag som ska skydda hunden vid eventuell fara eftersom det är jag som är ledaren.