Hujeda mig vilken blandning...

Sv: Hujeda mig vilken blandning...

Definitivt för att inte vara elak eller dryg, eller så, men kan du utvecka ditt svar?

Jag har och egentligen är, väldigt nyfiken på rasen.
Men de som håller på med den (förra året när jag försökte plugga på rasen, men gav upp pga folks knepiga inställning till små hundar)
rasen, verkar själva inte ha riktig koll?
Jag vill ha; - Som dom säger, en liten tuff hund, men alla jag träffat är benrangel och mesar. :crazy::(
Som chihuahuan, den ska vara en tuff hund i lyxförpackning, men aveln har ju på senare år gått åt fanders... :(
Så jag vågar inte köpa en vavva, än mindre en prazky..:(

Det verkade vara rena sandlådan i rasklubben. Ohyggligt massa intern dramatik och bråk. Det verkade bestå av ett helt gäng ca 20 åriga tjejer och täcken,halsband och "väga minst" verkade stå i fokus.
Hade jag haft minsta intresse av rasen från början så hade jag lagt bena på ryggen.

Det verkade vara rena sandlådan i rasklubben. Ohyggligt massa intern dramatik och bråk. Det verkade bestå av ett helt gäng ca 20 åriga tjejer och täcken,halsband och "väga minst" verkade stå i fokus.
Hade jag haft minsta intresse av rasen från början så hade jag lagt bena på ryggen.

Det var ju precis så jag gjorde.. :crazy:

Men kanske jag inte borde gjort det, och iställer egagerat mig mer, och lärt flicksnärtorna ett och annat?:angel::D:o:(:crazy::(

Hundar överlever utan blingbling och fjomp...
Jag vill ha en hund, sen spelar storleken ingen roll.

ja tycker de verkar seriöst o e tiken tjuv parad e de humanare att tiken får föda dom då ,de finns mer risker o komplikationer med att spruta henne ,ja tycker att de e seriöst att ta de priset för dom då försvinner många oseriösa köpare vi vet ju inte om hon tar de priset elle om de bara står i annonsen för att solla bland folk men de e ju min tanke

Idag är det typ lika riskfyllt att låta en tik föda valpar som att spruta.

Bara en tanke, tänk om tiken inte kunnat få ut valparna, får snittas och kanske dör under snittet?(med tanke på fadern just nu)
Eller man sprutar och hunden får livmodersinflallation, åker på OP och kastreras och lever lycklig i alla sina dagar?
Eller kastrera med vappisarna i magen?

Priset i annonsen kanske inte alls är vad hon senare säljer dem för, jag har ingen aning, men jag tänker inte kontakta dito för att fråga om en sådan sak, den personen har nog viktigare saker att spendera sin tid med än att svara på mail från nyfiket folk...
De tar avd de tar men jag kommer inte köpa, även om jag fick betalt för det. :D

Edit, jag Funderar mest på hur i hela friden hundarna har löst parningen, för tiken är ju ûberliten i musen mot en Amstaffs pitt...
Och hur kroppen löst det med storleks skillnaden på de båda individerna, för valparna på bilden såg ut att vara rejält stora och trycka ur stora valpar ur en sån liten mus, måste vara svårt...
En helt annan femma om tiken varit Amstaff och hanen Prazky, då hade jag inte haft dessa funderingar.

Senast ändrad:

Edit, jag Funderar mest på hur i hela friden hundarna har löst parningen, för tiken är ju ûberliten i musen mot en Amstaffs pitt...

amstaffens pitt lär ju iallafall vara mindre än en normal valp av tikens egna ras... föd en egen unge och försök få in den tillbaka....k*ken är ju knappast som en nyfödd bebi..om man nu ska försöka ge en jämförelse.

Att ta 8 000 för en blandning när du får ge 8 000 för en bra hund med bra stam som är röntgad och ögonlyst med friska föräldrar med papper osv... de finns uppfödare som lägger ner hela sin själ på att få fram grymt bra hundar med grymt bra kombinationer som reser land och rike så kommer någon korkad brud och gör en Gatur korsning och vill ha 8 000 i fickan direkt..AMEN tjena säger jag där!!!

Inget illa mot blandraser MEN till rimliga pengar!!

Det är väl inte säljaren som är dum om hon säljer blandraser för 8000 kr, det är väl köparna som är dumma för att de köper blandraser för 8000 när man kan få en fin renrasig hund med stamtavla för samma pris?? :angel:

Får man inte fråga folk..Om jag hade varit en spekulant som ville köpa valp ..så skulle jag absolut INTE vilja få de mailet.

Om du varit en SERIÖS spekulant så hade du knappast ens ställt dessa frågor. Hur tänker du ? Vadå...skriver man så ?

amstaffens pitt lär ju iallafall vara mindre än en normal valp av tikens egna ras... föd en egen unge och försök få in den tillbaka....k*ken är ju knappast som en nyfödd bebi..om man nu ska försöka ge en jämförelse.

Mjo, men när tiken ska valpa har ju hormoner i kroppen gjort att någontning stort ska fara ut. :D

men det var ju inte det du sa, utan att pitten på amstaffen var för stor.

Ärsh, nu tolkar du vad jag skriver på ditt lilla vis igen.

Det vore som o skicka in en fot i min fitta storleksvis, som jämförelse. Det gör nog jävligt ont och jag går sönder, men ändå ät kroppen utformad att få ut ett barn genom det lilla hålet, men då med hjälp av hormoner som anpassar kroppen och gör den öht kapabel till o klämma ut en unge.
Men det kanske är normalt att kunna få upp en fot i fittan hursomhelst? För kroppen kan väl inte vara anpassad storleksmässigt för att föra in mindre saker?

fot-stort föremål-bara ett exempel.

Om någon annan fattar kanske de kan förklara bättre för dig.

men du kan nog få in en fot om du bara är tillräckligt tänd :angel:
Herrugud, jag har väl sett en del dildos :eek:

Såsom tikarna brukar vara när det skall till....Det är nog inte det största "problemet" .....

Hormonerna öppnar väl knappast upp det, utan ungen trycker ju på...gynekologen kan ju vara inne i gräva till ganska ordentligt om det skulle behövas

KL

Och det "sköna" är ju att de skriver att de säljs enligt SKK´s föreskrifter... Senast jag kollade var det emot alla SKK´s regler och stadgar att avla fram blandraser....

Ah, okej, jag tänkte det men jag är inte så jätteinsatt i blandraser. Har bara haft två hundar och de har varit renrasiga.

I hyreshuset vi bor så är det en missbrukargubbe som har en korsning med dobbermann och rottweiler och något annat, jag minns inte vad han sa. Hunden är oftast ute och motionerar gubben som inte har en chans att hålla den. Den har sprungit ner mig( eller försökt) men verkat snäll. De bor snett nedanför oss men jag har aldrig nånsin hört den skälla.
Men det oroar mig ändå med tanke på min lilla dotter. 20 kilo 7åring håller knappast emot den där bjässehunden.
Men den måste ju vara cirka 1 år, kan de bli aggressiva om de fortfarande inte är det trots hur de bor? Eller alltså, vem de bor med? Det är mycket gap och skrik och bråk i deras lägenhet jämt, men jag har ju aldrig upplevt att något drabbat hunden, de brukar slåss med varann. Tycker synd om hunden bara.
Kanske OT men de bråkade hela natten och som vanligt släppte de ut hunden för nattkissning på vår gård och den stack all världens väg, som VARJE gång. Och två överfulla efter vrålandes på den kl 2 på natten. *suck*

Herregud i min låda :(
En vecka sen sprack det..

Alltså, brukar man inte försöka kolla upp om allergin innan man skaffar ett djur?

Det är just det här som gör att jag gråter blod över dylika annonser på Blocket. Diskussionen går hög och låg ang. sållning av valpköpare och att det visst finns seriösa spekulanter osv, och så är djuren ute på annons en vecka efter att första köparen köpte dem. Verkligen seriöst.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej, Vi är en barnfamilj som planerar att köpa en hund och skulle vilja ha tips på raser att titta på. Jag har själv växt upp med...
2 3
Svar
53
· Visningar
3 626
Senast: Sel
·
Övr. Hund Har en bekant som äger en hund. Men när jag söker på ägarens namn på tex mr koll så står det att personen inte äger ngn hund? Kan man...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
3 900
Senast: Lobelia
·
Övr. Hund Det verkar enligt hundstallet som om antalet hemlösa hundar fortsätter att öka: Länk Förra året hade hundstallet en ökning med 50% och...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
5 270
Övr. Hund Vi passar ibland en äldre hund (11 år troligen korsning bichon havanais och terrier av något slag) som alltid haft svårt att vara ensam...
Svar
2
· Visningar
402

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka