Hujeda mig vilken blandning...

Sv: Hujeda mig vilken blandning...

Jag köper häldre en hund som är frisk på papperna än tar en hund från en parning som är helt orimmlig.
De finns så klart inget som säger att en renrasig hund är bättre än en blandras men jag stödjer häldre en seriös person som älskar och verkligen jobbar för att göra någonting bättre än någon som bara gör de för pengarna..

enligt mig tar man 8 000 för dena korsning så ser man sin chans att tjäna pengar..

Ibland kan jag inte hålla mig i skinnet utan måste fråga pg av min enorma nyfiken het..
Frågan till ägaren var,, Hur tänkte du?? och varför 8 000 ??

svaret:
För det första har jag tagit över tiken efter att hennes förra ägare fått veta att hon blivit dräktig med deras amstaff hane och inte ville ha kvar henne då det va för sent för abort och tänkte lämna henne på en hundgård.....
Och för det andra så tänker jag inte sälja nå valpar för 2000 kr eller nått sånt bara för att dem inte är renrasiga, och dra till sig oseriösa personer...
Va fan har du med mitt pris jag sätter o göra....

Jag har försökt göra det bästa av situationen jag hamnat i så Du kan ta reda på fakta först innan du yttrar dig om saker du inte vet ett skit om.

Så om de e nån som e dum i huvudet e de fan du, fy fan, ta o skaffa dig en riktig hobby istället för att kommentera andras annonser innan du vet va du snackar om.

..mitt svar..trevlig tjej!!!!:bump:

Men helt ärligt, varför ska man envisas med att höra av sig och snäppa henne på näsan för att du tycker att det är fel att ta så mkt? Du är ändå inte intresserad av att köpa så jag tycker inte det är annat än fånigt.

Sen att henne språk inte var speciellt vårdat och höll låg nivå är en annan sak. Jag är inte för den här typen av idiotisk avel eller vad man nu vill kalla det men som jag förstått det så är det inte direkt hennes val.

Hur vet hon om jag är intresserad eller inte när jag ställer 2 frågor..
Men okej jag kan inte säga att jag är speciellt lockad att dena typen av korsning!

Frågan är fri är de inte så man säger de finns inga korkade frågor bara korkade svar vilket jag tyckte att deta var!!

kl

Hade jag fått mailet från Flo-Jo så som jag uppfattar här, med bara två frågor så skulle jag svarat ungefär likadant.

Intresserade valpköpare hade garanterat fått ett trevligt svar men när det hela bara går ut på att "gnälla" över valparna och priset på dem så undrar jag om man kanske inte ska skaffa sig ett bättre liv än att sitta och kolla annonser på blocket.

Tycker att denna korsning verkar helt otroligt ogenomtänkt (och uppenbarligen var den ju inte det heller eftersom det var en tjuvparning) och priset satt aningens för högt men hon har ett gott skäl.
Jag anser det fullständigt oseriöst att annonsera hundar för 1000-lappen bara för att det är blandraser eller omplaceringar, då drar man bara till sig oseriösa köpare. Bättre att sätta ett högre pris i annonsen som man faktiskt kan sänka (på eget bevåg, ej till prutare) om man hittar en bra köpare.

Jag har en Goldenhane hemma som ska omplaceras och jag har gjort precis som hon, satt ett pris som är i överkant (dock int elika i överkant, ligger 4000 under valppris) bara för att sålla bort oseriösa. Kan säga att jag fått miljoner med oseriösa svar iallafall. Har nog satt mitt pris för lågt ändå... :crazy:

Hur skulle hon gjort för att bukefolket skulle vara nöjda?
Slagit ihjäl valparna när de kom ut? Hade orsakat STORT ramaskri här
Annonserat dem billigt? Hade garanterat fått folk att tycka att det drar till sig oseriösa, ffa med rasen Amstaff inblandad..
Annonserat dem så som hon gör nu? Tydligen inte heller bra.

Vad är alltså ett bra tillvägagångssätt när hon nu fått hem en dräktig tik som var för sent att abortera på?
Bara lite nyfiken :angel:

Hur vet hon om jag är intresserad eller inte när jag ställer 2 frågor..
Men okej jag kan inte säga att jag är speciellt lockad att dena typen av korsning!

Frågan är fri är de inte så man säger de finns inga korkade frågor bara korkade svar vilket jag tyckte att deta var!!

Så du menar att du tycker att det låter som att man är intresserad av kullen om man skriver
"varför 8000" och "hur tänkte du"?

Jag försvarar som sagt inte den här typen av avel utan bara tycker att de låter som att man har för lite att göra om man letar fram annonser och mailar när man ändå bara vill kritisera. Det är min åsikt om det hela.

Jag tycker att det var helt otroligt korkade frågor och att du förtjänade det svar du fick.

Den som inte ser igenom att det där inte var frågor från en seriöst intresserad spekulant måste ju vara helt tappad bakom en vagn...

Jag köper häldre en hund som är frisk på papperna än tar en hund från en parning som är helt orimmlig.
De finns så klart inget som säger att en renrasig hund är bättre än en blandras men jag stödjer häldre en seriös person som älskar och verkligen jobbar för att göra någonting bättre än någon som bara gör de för pengarna..

enligt mig tar man 8 000 för dena korsning så ser man sin chans att tjäna pengar..

Ja du ja, men alla är inte som dig och alla har inte din syn på pengar. Jag tycker det är bra att hon tar betalt, för då får hon kunder som tänker efter före, att ge 8000 för en renrasig hund ger dig inga garantier för att den är frisk heller om man ska hårddra det.

Undrar hur hon skulle gjort för att alla skall vara nöjda. Billiga amstaff blandisar kan ju verkligen locka seriösa köpare :grin:

Kanske formulerade mig lite kort ja. Men jag hade ju dom två frågorna och jag ställde dem..Sen förstår jag inte ideen med att leta fram annonser och ställa frågor om dem kommer i från..Jag såg tråden skrev i tråden blev nyfiken mailade annonsören och fick svar.

Jag sitter liksom inte och spanar på blocket efter oseriösa annonser..då hade jag haft ett heltids arbete redan idag!'

saken är också den att de var ju smart av henne att ändra annonsen till att de faktiskt var en tjuvparning.
Tjuvparningar är kanske lätt hända tyvär inte i min värld.

Ja jag tycker att 8 000 är på tok för mycket för en blandras, och nej jag sa inte ATT alla renrasiga är mycket bättre eller friskare.
Men frohoppningsvis är dom de sen finns de så klart oseriösa uppfödare och seriösa dåliga och bra linjer osv osv..
MEn som jag sa innan 8 000 för en korsning när Svenska folkets seriösa uppfödare tar samma pris tycker jag är LÅGT!!

Alltså...naturen fixar nog det mesta, det är närmänniskan ska blanda sig i som problemen kommer.
Att ta 8 000 för dessa valpar ser jag som seriöst faktiskt...samma som att en del tar 500 för en bonnkatt..det rensar bort en hel del köpare faktiskt.
Att det sen svider i mångas ögon att dom "tjänar" 24 000 ska man knappt bry sig i. För när det gäller blandrasavel så skriker de flesta att dom är så billiga att vemsomhelstkanköpadestackarshundarna, eller så gördomdetbaraförpengarna...att tillfredsställa den svenska skaran "experter" går inte.

Jag tycler annonsen är ok, priset är ok och att tiken klarat sig 'r ju bra...för tjuvparningar KAN faktiskt ske...belive it or not.

Att någon annan tjänar en krona eller två struntar jag faktiskt i, utan jag menade korsningen mestadels.
(sen att det är överpris skiter jag i, jag tänkte inte köpa dem även om de kostade en krona)
Att folk tar betalt för bonnkatter är ju suveränt, för att höjja deras status! Men det hör inte till ämnet. ;)

Utan jag funderade mest på hur i hela friden en tik av rasen prazky, klarat av att föda ut valpar som har en amstaff som fader..
Jag är kunnig inom hästar, och det är ju som att betäcka en fallabella med en shire!:eek:
Jag vet att det går att betäcka med viss storleksskillnad, men en shire skulle ju spräcka ett fallabella sto med lemmen...
vad gör då inte en amstaff på en två kilos prazky.. :crazy::(

Men jag tänkte ah jag vill tjäna lite pengar så varför inte ta en kull med en av mina Sibbar med en St bernad och ta 9 000 per valp....

Oh andra sidan så hade de varit kul att se hur dom artar sig kanske blir de bra och värt att ta en kull till vid senare löp!!

Lika korkat tycker jag det är med mini trenden para en papillon med en vavva och ta 23 000 helt okej ju...

Kanske formulerade mig lite kort ja. Men jag hade ju dom två frågorna och jag ställde dem..Sen förstår jag inte ideen med att leta fram annonser och ställa frågor om dem kommer i från..Jag såg tråden skrev i tråden blev nyfiken mailade annonsören och fick svar.

Ja jag tycker att 8 000 är på tok för mycket för en blandras, och nej jag sa inte ATT alla renrasiga är mycket bättre eller friskare.
Men frohoppningsvis är dom de sen finns de så klart oseriösa uppfödare och seriösa dåliga och bra linjer osv osv..
MEn som jag sa innan 8 000 för en korsning när Svenska folkets seriösa uppfödare tar samma pris tycker jag är LÅGT!!

Om väldigt många har samma funderingar som du och envisas med att höra av sig trots uppenbart ointresse skulle jag också bli arg, speciellt om jag sitter i en oönskad situation som jag själv inte skapat och alla saltar. Jag skulle inte använda så ovårdat språk men det är en annan femma som sagt.

Men att hon tar 8000 för sina valpar och du inte skulle köpa en så är problemet enkelt löst, du köper ingen av dem och dem som vill köpa för 8000 gör det helt enkelt. Om du har en bra lösning för henne där hon kan undvika oseriösa köpare på bästa sätt så kan du ju höra av dig till henne för att var hjälpsam istället.

:eek: Jag ÄLSKAR att bli hängd på Buke :angel:

:eek: Jag ÄLSKAR att bli hängd på Buke :angel:
Jag har inte hängt dig, jag har sagt vad jag tycker om att kritisera andra och att jag anser att det var fånigt att skriva mailet. Anser du att det var ok så står ju det för dig.

Det finns både seriösa och oseriösa valpköpare i alla prisklasser, det är upp till uppfödaren att göra bedömningen innan h*n säljer, man måste faktiskt inte sälja till alla som kommer och viftar med lite sedlar så 2000:-/valp kan vara lika seriöst som något annat.
Vill man ta 8000:-/valp så gör man det, men att tro att man sållar (annat än fattiga/snåla då möjligen) är att lura sig själv, likadant om man tror att man sållar oseriösa genom att ta ut ett dyrare pris.

Vet inte om det blev KL där eller inte...

Det finns både seriösa och oseriösa valpköpare i alla prisklasser, det är upp till uppfödaren att göra bedömningen innan h*n säljer, man måste faktiskt inte sälja till alla som kommer och viftar med lite sedlar så 2000:-/valp kan vara lika seriöst som något annat.
Vill man ta 8000:-/valp så gör man det, men att tro att man sållar (annat än fattiga/snåla då möjligen) är att lura sig själv, likadant om man tror att man sållar oseriösa genom att ta ut ett dyrare pris.

Vet inte om det blev KL där eller inte...

Visst är det så, men amstaff korsningar tillhör inte riktigt dem som är okända som offer för oseriösa ägare och som framtida omplaceringar.

Jag förstår din tanke med att oseriösa förekommer i alla prisklasser men måste nog ändå säga att i vissa fall så är jag nog för ett högre pris och tror att det är svårare att det blir ett impulsköp. Även impulsköpare kan låta väldigt seriösa och som att det är genomtänkt.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej, Vi är en barnfamilj som planerar att köpa en hund och skulle vilja ha tips på raser att titta på. Jag har själv växt upp med...
2 3
Svar
53
· Visningar
3 626
Senast: Sel
·
Övr. Hund Har en bekant som äger en hund. Men när jag söker på ägarens namn på tex mr koll så står det att personen inte äger ngn hund? Kan man...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
3 900
Senast: Lobelia
·
Övr. Hund Det verkar enligt hundstallet som om antalet hemlösa hundar fortsätter att öka: Länk Förra året hade hundstallet en ökning med 50% och...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
5 270
Övr. Hund Vi passar ibland en äldre hund (11 år troligen korsning bichon havanais och terrier av något slag) som alltid haft svårt att vara ensam...
Svar
2
· Visningar
402

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Problemet med hundsmuggling!
  • Uppdateringstråd 31
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Tillbaka