Hujeda mig vilken blandning...

Sv: Hujeda mig vilken blandning...

Sjukt!!!

Man kan ju önska att de inte var planerat..dock ser annonsen *seriös ut*

Ojdå.. Den där Prazsky saken var inte stor! På rasföreningen står det, Idealvikt ca 2,6 kg..

Läskigt att hanen är såpass mycket större än tiken, och så ska hon ha 8.000 för valparna...

Usch! Hade varit mer logiskt om det var mamman som var amstaff! :crazy: Annonsen var dock seriöst utformad.

hmm a men ja tror nog att dom inte lät hanen komma in för de kan man väl göra me hundar också att man tar spermier från han-hunden och flyttar över de till tiken? för annars hade ju tiken inte överlevt parningsprossesen??

Det står ju att det var tjuvparning, och det verkar som om de är seriösa under omständigheterna.

Dock är jag djup chockad över priset, om de nu är så måna om vart valparna ska, VARFÖR i hela friden ta 8000kr för dem?

Det står ju att det var tjuvparning, och det verkar som om de är seriösa under omständigheterna.

Dock är jag djup chockad över priset, om de nu är så måna om vart valparna ska, VARFÖR i hela friden ta 8000kr för dem?

Kanske för att de vill att enbart de som verkligen är seriösa och vet vad de ger sig in på köper en valp från denna kull...?
Kan man alltid hoppas på i alla fall.

Jag tror det bara handlar om pengar. ..
Men jag kan bara säga tror, då jag inte vet svaret.

Men att ta så mycket för blandis valpar när mina egna renras ligger ute för lika mycket. :crazy:
Och jag är minst sagt noga med hemmen, har nekat ett dussintal... :o

Men att en liten Prazky ska föda fram valpar som måste varit rätt så stora i födelsevikt, tycker jag är sjukt...
På ena bilden är valparna rejält stora, och ser inte ut att vara så specellt gammla heller..
Hoppas innerligt att tiken inte fått ta skada, varken vid parning eller födsel... :(

Det handlar inte om välvilja om man tar 8000kr för blandrasvalpar.
Jag tror att tikägaren såg det som ett ypperligt tillfälle att tjäna lätta pengar på.

Visst att det kostar med foder, vacc, avmaskning etc under valparnas uppväxt och de pengarna kanske de vill ha igen, men då tycker jag att de kan räkna ut den summan och sätta det priset istället för att mer än dubbla.

Altså, per valp kan det omöjligt kosta mer än 2500-3500:- om alla varit friska o krya..
För dom kan ju inte vara så stora i maten, eller så kanske det är just det dom är... :D:angel::o

Alltså...naturen fixar nog det mesta, det är närmänniskan ska blanda sig i som problemen kommer.
Att ta 8 000 för dessa valpar ser jag som seriöst faktiskt...samma som att en del tar 500 för en bonnkatt..det rensar bort en hel del köpare faktiskt.
Att det sen svider i mångas ögon att dom "tjänar" 24 000 ska man knappt bry sig i. För när det gäller blandrasavel så skriker de flesta att dom är så billiga att vemsomhelstkanköpadestackarshundarna, eller så gördomdetbaraförpengarna...att tillfredsställa den svenska skaran "experter" går inte.

Jag tycler annonsen är ok, priset är ok och att tiken klarat sig 'r ju bra...för tjuvparningar KAN faktiskt ske...belive it or not.

Ibland kan jag inte hålla mig i skinnet utan måste fråga pg av min enorma nyfiken het..
Frågan till ägaren var,, Hur tänkte du?? och varför 8 000 ??

svaret:
För det första har jag tagit över tiken efter att hennes förra ägare fått veta att hon blivit dräktig med deras amstaff hane och inte ville ha kvar henne då det va för sent för abort och tänkte lämna henne på en hundgård.....
Och för det andra så tänker jag inte sälja nå valpar för 2000 kr eller nått sånt bara för att dem inte är renrasiga, och dra till sig oseriösa personer...
Va fan har du med mitt pris jag sätter o göra....

Jag har försökt göra det bästa av situationen jag hamnat i så Du kan ta reda på fakta först innan du yttrar dig om saker du inte vet ett skit om.

Så om de e nån som e dum i huvudet e de fan du, fy fan, ta o skaffa dig en riktig hobby istället för att kommentera andras annonser innan du vet va du snackar om.

..mitt svar..trevlig tjej!!!!:bump:

Att ta 8 000 för en blandning när du får ge 8 000 för en bra hund med bra stam som är röntgad och ögonlyst med friska föräldrar med papper osv... de finns uppfödare som lägger ner hela sin själ på att få fram grymt bra hundar med grymt bra kombinationer som reser land och rike så kommer någon korkad brud och gör en Gatur korsning och vill ha 8 000 i fickan direkt..AMEN tjena säger jag där!!!

Inget illa mot blandraser MEN till rimliga pengar!!

..precis, ibland undrar jag också om folk inte har nåt annat för sig än att kolla vilka anonnser på blocket dom ska "göra ner"...
Mitt svar: Skaffa er ett liv.

Fast det är fri prissättning i Sverige...efterfrågan styr prisläget och det är inte olagligt att ta betalt. FÅR man betalt....så varför skulle man inte ta betalt.
En hund är en hund för många, det spelar ingen roll om den har papper.

Göra ner??

Får man inte fråga folk..Om jag hade varit en spekulant som ville köpa valp ..så skulle jag absolut INTE vilja få de mailet.

Jag brukar inte precis ifrågasätta människors sätt att avla eller deras hundhållning men att låta en tik födda fram valpar av typen som nästan är dubbelt så stor som en själv anner inte JAG,,,som seriöst!

a/Va fan har du med mitt pris jag sätter o göra....

b/Så om de e nån som e dum i huvudet e de fan du, fy fan, ta o skaffa dig en riktig hobby istället för att kommentera andras annonser innan du vet va du snackar om.

Skulle inte handla av henne ens om hon sålde guldtackor....

Hon har i alla fall inte ett seriöst sätt att uttrycka sig!

/KT

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej, Vi är en barnfamilj som planerar att köpa en hund och skulle vilja ha tips på raser att titta på. Jag har själv växt upp med...
2 3
Svar
53
· Visningar
3 626
Senast: Sel
·
Övr. Hund Har en bekant som äger en hund. Men när jag söker på ägarens namn på tex mr koll så står det att personen inte äger ngn hund? Kan man...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
3 900
Senast: Lobelia
·
Övr. Hund Det verkar enligt hundstallet som om antalet hemlösa hundar fortsätter att öka: Länk Förra året hade hundstallet en ökning med 50% och...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
5 270
Övr. Hund Vi passar ibland en äldre hund (11 år troligen korsning bichon havanais och terrier av något slag) som alltid haft svårt att vara ensam...
Svar
2
· Visningar
402

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka