Höstmammorna 2009 #2- Fortsättningen!

Sv: Höstmammorna 2009 #2- Fortsättningen!

Jag spanade in kulturhuset idag, var på tre olika utställningar, jens Assur, som sög fett:D, tatueringar som var riktigt kul, och Lars Jonsson/Brutus Östling som var 5/10. Rum för Barn var stängt (är på Strömparterren denna vecka, riktigt kul om ungarna var lite äldre), men öppnar igen på måndag. Finns ju fikahak inne på kulturhuset om inte annat, så det vore toppen.

Börjar inte Breccia plugga i veckan? Jag kan tisdag och onsdag och fredag.

Senast ändrad:

Ja men det låter ju jättebra med kulturhuset! Nu får vi se när utbölingarna kan komma då :D

Minns inte när B skulle börja plugga men tror hon kunde fika denna veckan iaf? Hoppas! :banana:

Jag tror hon börjar plugga på måndag, men jag kan ha snurrat till det.
Vi kan ju hålla tiden flytande, så får vi se om hon kan klämma in oss!

pluggar,så vitt jag vet (har tydligen kastat alla skolpapper) måndag o onsdag heldagar, får reda på mer på måndag...

Kl. Vad säger ni om 9-10 september?
Sambon ska förmodligen åka close up-båten då så han och jag kan ju samåka ner till stockholm och sen hem :).
Jag och Molly kan kanske ta in på hotell över natten.
Vad tycker ni andra?

kl
Oj vad ni har skrivit på dessa dagar jag inte har hunnit varit inne.
Tråkigt att läsa om snäckan. Hoppas att hon är helt frisk nu.

Här har vi fått 2 st tandebissar i överkäken. Dreglar som bara den just nu. Men älskar att ge mamsen massor med pussar för det. Inte så mysigt med massa dregel men vad gör det när skruttan kommer och är go :love:
Pratar hela tiden, kommer nya ord hela tiden :love:

Uffa för tandsprickning :crazy:.
Fast framtänderna är enklast, hörntänderna var inte lika roliga att få.
Hoppas hon inte får ont av det, lilla Tindra.

Vad roligt att hon är duktig på att prata! :laugh:
För Molly går det i perioder, just nu har hon en mer fysisk period och ska bara gå och gå och gå, fast hon är inte riktigt haj på det än, tar bara halva steg och sätter sig sen.
Hon har inte lärt sig några nya ord på typ en månad, utan det är det vanliga: Titta, Mamma, Pappa, Kisse, pippi osv.
Men jag är inte orolig, man kan ju inte lära sig allt på en och samma gång :laugh:

Vad bra! Hoppas att alla andra kan då också :bump:.
Fast isf kan jag bara på eftermiddagen, för vi åker ju från sundsvall på morgonen.
Jag ska planera vidare lite med sambon :).

Såg nu att jag har hovis den dagen, så jag kan inte heller för tidigt ändå (typ efter 12 kan jag).
Fredagen jobbar jag.

Men vi får planera vidare och se vad resten av "gänget" säger.
Xandoor du har inte möjlighet att komma du med? :banana:

Om vi åker så är vi väl kanske framme vid 12-tiden och då ska väl jag checka in på nåt hotell också (kanske scandic alvik igen, jag trivdes där) om ingen av er vill hysa in mig? För en femhundring? ;)

Så vi kan väl planera en sen lunch då kanske?
Och tårta efter det :D.

Nionde har vi röntgen vid 7 på morgonen, fick kallelse idag. Har ingen aning om hur hon mår efter det, s¨å jag är ett osäkert kort.

Nej det vet man ju aldrig... hur de reagerar de små liven :crazy:

Nisse, du kan inte komma tidigare den veckan? Jag är helt ledig på onsdagen också :idea:

Idag hämtade vi ut Chelseas nya vagn på posten :banana: Hittade en sida på nätet som hade hela 200kr billigare vagn (och ingen fraktkostnad) och det tog 2 arb dagar att få hem den!
Provkört den hemma i vardagsrummet och tror Chelsea gav den högsta betyg, skrattade i alla fall :D Det blev samma som stallvagnen, men årets modell, en Teutonia Timmy.
Jättenöjd!

Vi är trångbodda i stockholm vet du väl. ;)
Jag hoppas jag kan, det vore kul! Det enda som kan stå ivägen är storebrors inskolning, men den börjar på torsdag så den borde väl vara avklarad då.

Btw, jag köpte smaragden... ;)

Härligt! Alltid bra när det blir billigare. :D
Tänkte på dig idag, om det blev nån ny vagn. Du tittade inte på brio spin? Snubblade över flera såna idag bara här i mina kvarter.

Nja sambon ville ha fyra fasta hjul, gillade stallvagnen och eftersom det var jag som valde Brion (som visade sig ha allt för många nackdelar tillslut) så fick han välja :D

Nej det vet man ju aldrig... hur de reagerar de små liven :crazy:

Nisse, du kan inte komma tidigare den veckan? Jag är helt ledig på onsdagen också :idea:

Kan, kan jag väl, men då måste jag ta egen bil eller tåget ner och det känns så onödigt när sambon ska till stockholm på torsdagen.
Vi ska prata om det jag och sambon, kanske att han vill åka ner och och sova på hotell en natt innan han åker båt, jag får återkomma. :)

Liknande trådar

Islandshäst Nu när förra tråden fått 2000 inlägg tänker jag att det är dags att starta en del 2! :bump:🥳
33 34 35
Svar
681
· Visningar
45 941
Senast: Human
·
Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
1 922
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 593
Hästmänniskan Hej! Lånar nick från en kompis, jag har inte skrivit här förut men läser ibland trådar och tycker många får bra tips. Har hästar i ett...
Svar
10
· Visningar
2 524
Senast: Spike
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama