Höstmammorna 2009 #2- Fortsättningen!

Sv: Höstmammorna 2009 #2- Fortsättningen!

Jag skulle cykla till märsta om så krävdes:D

Får man önska datum önskar jag första helgen, tror jag är bortrest andra.

Jo jag lutar åt första nu faktiskt för först hade jag tänkt att jag kanske skulle tävla den söndagen men det känns ännu lite osäkert... Men vi får se! Jag återkommer med aaaallaaaa detaljer!
(jag lovar iaf två olika tårtor ;))

MEN. tror ni inte luckan är dålig igen. samma jävla grej IGEN! hur länge var hon frisk? knappt en vecka!

Usch! Bara feber, eller nåt annat?

VI fick order att alltid åka in om det bara är feber utan andra symptom.

Stackars Luckan! Jobbigt att ha feber när det redan är varmt, dessutom.

Här är det någon som fyller 10 månader idag... :bump:

Grattis på 10 mån dagen!! :bump:
Lärt sig ngt nytt dagen till ära??

Kl
Stackars lilla luckan att bli dålig igen och så i denna värmen... :(

Heeej nisse hur var resan??! :banana:

Den var jättebra!
Här kommer alla detaljer:

Måndag: Vi åker 7.40 och möter upp sambons bror + tjej på donken och käkar lite frukost, sen far vi vidare och M sover nästan hela vägen förutom 2 stopp för bensträckning + mat åt henne.
Vi är incheckade på scandic kl 15 och får ett helt ok rum på 9:onde våningen.
Vi tar tunnelbanan in till hötorget och shoppar lite kläder åt grabbarna och sedan går vi ner en sväng på gamla stan.
Jag går in på zapata och hittar en addpockets-kopia för en hundring och en thaiväska i hampa för 120, jag är jättenöjd med det köpet .
Sen äter vi middag på nåt stekhus med en halvtaskig vegetarisk rätt, men den slank ner för jag var så hungrig.
På kvällen åker grabbarna till fridhemsplan och tar några öl medans vi tjejer myser med godis och film på hotellet.

Tisdag: Äter en sjysst hotellfrukost och tar sedan tunnelbanan till slussen.
Jag och Molly möter upp bullen och snäckan och shoppar dyra barnkläder på rea på söder.
Sen köper vi såna där lunchlådor med bulgur och sätter oss på gräset i en park och äter.
Småtjejerna kryper omkring i gräset och pekar på varann och säger "TITTA" typ 300 gånger.
Efter några timmar på söder tar jag och M djurgårdsfärjan till grönan och möter upp resten av sällskapet.
Oj vad glad jag är att jag inte följde med dem från början för shit vad mycket folk det var där .
Och det var tur att jag tog med vagnen också för annars hade vi inte fått med alla vinster de kammat hem, nallar och choklad och godis .
Sen avnjuter vi en middag på hotellet och går och lägger oss tidigt som värsta pensionärerna

OnsdagVi checkar ut och åker till kista galleria för att döda lite tid innan färjan går.
Fyndar lite rea-kläder till mig själv och det var banne mig på tiden för jag har gått i samma trasor som jag hade innan jag blev gravid .
Käkar lunch där och köper med oss vatten och ett par barnmatsburkar då vi inte vet hurdan mat de har för små barn på båten.
På eftermiddagen åker vi till hamnen och kliver på båten.
Får en jättebra hytt med 160-s dubbelsäng, alldeles lagomt för två vuxna och en bebis .
Bokar bord på en av båtens restauranger där jag får en såååå god kantarellpasta med pinjenötter .
Sen går vi till soldäck och dricker frozen mojitos.
Resten av kvällen tillbringar vi på en av båtens pubar och bara snackar och umgås. M sover gott i sjalen med hörselkåpor.

Torsdag: Vi kliver av i Tallin och går till ett av köpcentrumen då det spöregnar.
Jag köper ett paraply och då slutar det regna ( såklart:cool: ) så vi går ner till gamla stan.
Vid det här laget är alla så hungriga så vi rusar in på närmsta kinarestaurang, men oj vad vi ångrar oss sen.
Ca 50 meter bort finns en medeltidskrog där man får dricka mjöd ur lerkrus och äta från lerfat, det hade varit en häftigare upplevelse. Kinakrogar har vi ju gott om hemma .
Shoppar en stickad kofta med matchande mössa åt M och sen går vi till alko-shoppen och handlar lite drycker.
Barnvagnen kommer åter till användning då vi ska gå till båten då vi lastar på allt vi har handlat på den .
När vi är tillbaka i hytten tar vi en liten tupplur innan vi äter middag på en annan av båtens restauranger.
Utan att överdriva så är det en av de godaste middagar jag ätit: tagliatelle med soltorkade tomater och rostad getost (och grönsaker givetvis).
Jag hinner med en drink innan jag blir jättetrött och går till hytten och somnar sååå gott!

Fredag: Vi kliver av färjan och resten av sällskapet inklusive min sambo beger sig hemmåt.
Jag och M åker till Edsbyn och hälsar på en barndomskompis till mig.
När vi kommer hem känns M kokhet. Tar tempen som visar 39,7.
Dreglar som tusan gör hon också så en ny tand är påväg upp.
Jag ger henne en alvedonsupp och sedan åker vi iväg på bilbingo, tantvarning jag vet :cool:, men det passade oss jättebra för då kunde vi sitta med bildörrarna öppna och ha det svalt för M som låg och sov i min famn + att vi blev sysselsatta med något annat än teven .

Lördag:
M är mycket piggare så hon far ta ett bad och blir jätteglad .
Vi åker och tittar på kompisens sambo som tävlar med cross och sen åker vi vidare mot sommarstugan i vigge.
Tar vägen förbi järvsö och hassela och den är ju typ 1000 gånger mysigare än E4:an.
Väl hemma står maten på bordet och så fort M har somnat så erbjuder sig svärmor att vara barnvakt så att vi får ta båten ut på sjön och fiska.
Ett par timmar senare utan fisk så hämtar vi M som sover mellan sin farmor och farfar och går ut till vårt eget krypin i ladugårn.
Åh vad gott man somnade i sin egen säng .

Är mer än nöjd med semestern :laugh:

Usch, hoppas hon kryar på sig till födelsedagen iallafall, det är inte roligt när småttingarna är sjuka :(.

10 månader redan :eek:.
Fasen vad snabbt det går!
Och min skrutta blir 11 månader nästa helg, shit alltså!

När ska vi ha gemensamt 1-årskalas då? I september?
Hoppas alla höstbebisar och mammor kan komma då, det skulle vara jättekul!

jo men hon är faktiskt redan bättre. de e välling som gäller men det är ju okej. hon äter liiiiite mat o frukt men inte direkt mycket. dock e hon på grymt humör.

hahaha va fan voltis, ska vi tappa bort alla utbölingar?:p

Vad roligt att läsa om er resa! :idea: Ni hann ju med en hel del! Men Mollsan verkar ju vara en himla enkel unge att ha med sig :love:

Vi var sugna på en båtresa vi med, men det blev aldrig av av olika anledningar... men du rekommenderar tallin?

Nä det är inga större bekymmer att ha med sig henne :laugh:.
Jag kan varmt rekomendera tallin, det är en himla mysig stad :).

Å vi kan väl ha höstbebiskalas nånstans dit man hittar? ;)

Det är ju så varmt också, inte konstigt att de tappar aptiten!

Var 17 ska vi ha stormöte då? Kulturhuset?

Ja kanske det? Hur ser det ut i Rum för barn, vet någon? Jag har aldrig varit där.

Lite aptit ja, lillfisen ammar nästan bara nu. Energin används till annat, t ex lära sig klättra upp på soffbordet... :cool:

Aldrig testat kulturhuset, men det kan vi ju kolla upp ! Får man ha med sig egen tårta dit? ;):D

Kpist: klättrar upp på bordet?? Ej förvånad ;) Ses vi på fika i veckan?? Hon måste ha vuxit en massa, det hade iaf Snäckan gjort! :banana:

Vi kanske ska undersöka det innan?

Nej hon är galen... Hoppar jämfota också. Men går gör hon iaf inte än! ;) Hon känns jättestor! Ska bli spännande att komma till bvc nästa gång (när vi nu ska dit...) och att se hur stora de andra höstungarna blivit! :laugh: Snäckan växer väl ikapp vår storebror när som helst. ;)
Fika - definitivt! Imorgon åker vi hem och jag kan fika måndag, tisdag och onsdag. Sen börjar storebrors inskolning och jag vet inte när jag kan fika igen.

Liknande trådar

Islandshäst Nu när förra tråden fått 2000 inlägg tänker jag att det är dags att starta en del 2! :bump:🥳
33 34 35
Svar
681
· Visningar
45 941
Senast: Human
·
Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
1 922
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 593
Hästmänniskan Hej! Lånar nick från en kompis, jag har inte skrivit här förut men läser ibland trådar och tycker många får bra tips. Har hästar i ett...
Svar
10
· Visningar
2 524
Senast: Spike
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama