Höstmammorna 2009 #2- Fortsättningen!

Sv: Höstmammorna 2009 #2- Fortsättningen!

Nä, inte kul alls. Trodde jag skulle få åka in igen i eftermiddags, hon var helt slö och ville bara ligga på sängen peka lojt på taklampan, men hon piggnade till efter ett par timmar och eftersom hon drack ordentligt så kändes det bättre att vänta lite än att dra ut henne i taxi och sitta upp till 6 timmar på akuten. Sen sov hon typ 2 timmar och sen var hon betydligt piggare.

Sover nu sen ett par timmar, och ta i trä, än har hon inte vaknat.

Tycker så synd om lilla snäckan! Vi var på kolmården idag och tänkte faktiskt på henne då, hade gillat alla roliga djuren! :love:

Måste också berätta om vår himmelska natt vi hade i natt!
Chelsea somnade 19.30 och sov i sin egen säng heeela natten fram till 07.10!! Vaknade två gånger på hela natten, och då räckte en hand på ryggen ena gången och lite gung på sängen andra! Jag är i chock fortfarande.. men vet att det kommer komma bakslag.. men ändå!! :banana:

WOHOOOOOOOO GRATTIS!!

här klarar hon sig också utan mat hela natten, somnar i sin säng mellan 21.30-222.30 nån gång där, vaknar runt 02 och får komma över till mig och så lgger vi och håller hand hela natten, och så vill hon ligga sked:D Vaknar 3-4 gånger och vänder sig, dricker lite vatten, klättrar på mig och sen kliver vi upp runt 08 - 08.30

himmelsk natt har helt klart fått ny innebörd:D

Haha ja, innan man fick barn så var det ju ngt helt annat när man hade en himmelsk natt ;). Nu är det så mkt sömn som möjligt som gäller!

I natt hade vi en lika bra natt igen, två uppvak men behövde ej ta upp ur sängen!
Sen vaknar hon för morgon exakt 7.10 varje morgon, men det tycker jag är överkomligt. Då får hon komma över till vår säng, ammas lite sen rumla runt så går vi upp ngn gång efter 8. :love:

Ska vi byta bebis:cool:

Hur ser nästa vecka ut?
JAg misstänker stark att snäckan är frisk då, ska vi försöka fika på onsdag?

Jaa det tycker jag vi ska! Hoppas hon blir bättre snart! :banana: = kryapå banan!

Hon har varit odräglig hela dagen, men det känns ju positivt att hon orkar gnälla:D

Sen VÄGRAR hon välling, sen tre dagar, och äter ynkligt lite av vanlig mat. Nojjig jag.
Har nu köpt gröt, vilket förut inte funkat, och häpp, en halv portion slank ner.
Funderar på magont, eller nåt tjafs typ blåsor i munnen, eller så är hon bara mogen att flytta hemifrån nu. Då kan man ju inte äta välling. Alla tips om bra mutmat mottages tacksamt, måste hålla oss över 10 kg, annars blir hon inlagd på måndag.

Jag fixar så jag tar mig tid o träffa er! Jag börjar skolan nästa vecka så jag behöver ta igen massa social skit nu!

Jag brukar blanda ut gröt med typ fruktpuré då går det prima enkelt att få i Luckan det!

Chelsea slukar ju det mesta, men en storfavorit är naturell yoghurt blandat med mosad banan eller annan frukt :idea:

Projekt sova i egen säng utan att äta har fungerat fortsatt bra här, men har stött på ett "problem" :p
Hon somnar vid 19.30-20.30 någongång.
Hon sover längre i sträck nu, men det medför att hon då vaknar tidigare på morgonen och tycker att det är dags att gå upp! Typ mellan 4-5.30 kan det vara.
Gissar att hon sovit så länge i sträck och när hon sen vaknar är hon hungrig? I går langade jag fram tutten och hon fick äta och somnade då om till 8.30.
I natt vaknade hon 5.30 igen, fick mat men blev då ännu piggare!
Prova söva om ett tag men gick ej, Då fick hon lägga sig mellan oss och äta lite igen = somnade. Just det vi ville undvika men kände att det var alldeles för tidigt att gå upp då... dessutom mår Sambon dåligt just nu så även han behövde sova mer. Hoppas det inte förstört allt nu :p

Aja ska ju inte klaga egentligen, hon sover ju riktigt bra och kan somna om utan tutte under natten = första målet :D

Jag gör typ så också. Nattmat slutade vi med nu när hon var sjuk, eftersom hon matvägrade och ratar framför allt välling.
Ger gröt vid halv åtta ungefär, sen sova vid åtta. Läggs i egen säng, sover oftast hyfsat till midnatt, orkar jag nattar jag om henne i egen säng, orkar jag inte hamnar hon hos mig.
Det känns viktigare för mig att sluta med maten än att hon sover hela natten i egen säng.
Hon har börjat äta igen dagtid i alla fall, stor lättnad. Varit på sjukhuset igen idag, ska tillbaka onsdag morgon för ytterligare test och träffa njurläkare. Allt rutinprylar tydligen.

Ska vi ses ett som vanligt i Liljeholmen? Eller någon som vill göra något annat?
Jag kan kanske baka en kaka:D
Plan B om det regnar?

Senast ändrad:

Skönt att hon börjar må bättre!

Hinner du på onsdag om ni ska till sjukan? Jag kan på torsdag också annars.
Plats spelar ingen roll men liljeholmen är ju bra, ute vid sol annars kan vi väl käka ngt inne i centrumet?
Annars är jag öppen för förslag :laugh:

Jajamen, ska till sjukan vid 9 på morgonen, kan ta max två timmar, och sen är det skönt att göra något kul istället:)

Breccia och Luckan?

Kpist antar jag lattjar på landet fortfarande?

Ja men då så :D
Jag är ledig hela dagen så säg tid och plats som passar er bäst. Eller se vad B och Luckan säger :laugh:

Ja tror kpist är ute på vishan fortfarande...

jaaa imorgon klockan... brukar vi ses ett? haha! dåligt minne... gud jag skriver upp det gör påminnelse nu för annars kommer jag aldrig komma ihåg det...

Jag ses gärna tidigare, men inget måste. Liite mindre trafik när man ska hem sen bara om det inte är lika sent :p

Ja men på söndag kommer jag hem! :laugh: Nästa vecka ses jag gärna! Sen börjar inskolningen för storebror så då vet jag inte när jag kan igen...

Ja men då får vi se till att ses nästa vecka med! Jag kan alla dagar utom tisdag, då ska lillbilen in på verkstad!

Bullen och Bräkan: ska vi säga 12 då? Vanliga platsen, ute vid sol inne vid regn? :idea: Jag hade kunnat baka, men haft fullt upp och glömt. Men gör gärna det till nästa vecka! :idea:

Liknande trådar

Islandshäst Nu när förra tråden fått 2000 inlägg tänker jag att det är dags att starta en del 2! :bump:🥳
33 34 35
Svar
681
· Visningar
45 943
Senast: Human
·
Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
1 922
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 593
Hästmänniskan Hej! Lånar nick från en kompis, jag har inte skrivit här förut men läser ibland trådar och tycker många får bra tips. Har hästar i ett...
Svar
10
· Visningar
2 524
Senast: Spike
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama