Sv: Höstmammorna 2009 #2- Fortsättningen!
Kom på att jag aldrig varit på offentlig toalett ensam med lilla c ännu, så kan inte komma med några bra tips här
Men jag är som kpist, har vant av mig behovet att gå på toaletten när jag är på språng
kl.
Idag startade operation: bebis somna/somna om utan amning + ligga i egen säng.
Orsaker; bebis är klätterapa, dvs kryper omkring för mkt. nu för att kunna ligga för fritt. Och mitt ena bröt har sinat. Det kommer liite mjölk i bland och jag har försökt amma mer på det bröstet, men det händer ingenting = ena bröstet ca stl D och ena en liten B
Ok att jag inte är särskilt fåfäng, men det ser absurt ut. Och hon är inte hungrig på nätterna, det är bara snutta sig till sömns som gäller. Och så ska jag ju börja jobba i september och då kan ju inte direkt sambon amma henne till sömns
Tänkte ta det successivt.
Så idag, dag 1: skruvat tillbaka långsidan på spjälsängen och ställt sängen i en egen vrå i sovrummet, men så hon fortfarande kan se oss.
Ammade sittande i vår säng, försökte lite med det jag läst som kallas "proppen ur", att dra ut bröstvårtan när hon slutat äta men ännu ej somnat. Det gick direkt, men misstänker att hon redan hade somnat
. Försökte leta efter bröstet en-två gånger, men jag lät henne inte hitta den och hon somnade om!
Sen lade jag henne i spjälsängen, och nu har hon sovit i 30 min.. får se när första uppvaket kommer och hur det kommer att gå. Kommer inte låta henne amma sig till sömns iaf. *håller tummarna*