Höstmammorna 2009 #2- Fortsättningen!

Sv: Höstmammorna 2009 #2- Fortsättningen!

Så härligt att se de där första stegen.
Snygg pyjamas, köpte en exakt likadan till Tindra i dag :)

Var till bvc idag. Har glömt vad det var för siffror, får återkomma med det.

I allafall så pratade jag om hennes sömnproblem och bvc tyckte att jag skulle ställa in hennes säng i vårt sovrum för att se om det blir bättre av att vi sover i samma rum :confused: Vad tror ni om det ?

Om inte det hjälper så tyckte bvc att jag ska ge henne smärtstillande till kvällen för att se om hon sover bättre av det. Känns ju inte riktigt ok att ge smärtstillande, för hon verkar ju inte ha ont någonstans. Åter igen, vad tror ni ?

Din unge är väl fortfarande liten och hyfsat stilla? Då har jag kissat med barnet i sjalen, lättare än med barnet bara i famnen tycker jag. Funkar med ungar på ryggen också men då får man luta sig lite längre fram. :D Ärligt talat går jag inte så mycket på toa, det har jag vant mig av med för länge sen. :p

En sjaltråd låter bra, eller bärtråd kanske, finns väl ett ännu större gäng med bärselar? :)

Jag har henne i selen och har uträttat både det ena och det andra med henne hängande där. Lättare än att ha henne i famnen tycker jag.

Kom på en gång när jag haft problem ändå! :p Med 9månadersungen på ryggen i selen på utedass! Hon nådde ner med fötterna till bänken och kunde hoppa upp och ner. :rofl: Fridfullare besök har jag haft... Ja jag hade 2½åringen bredvid förstås. Nä det var kanske inte såå smart att vara ensam med två ungar i stugan med utedass. :cool:

Kom på att jag aldrig varit på offentlig toalett ensam med lilla c ännu, så kan inte komma med några bra tips här :D Men jag är som kpist, har vant av mig behovet att gå på toaletten när jag är på språng ;)

kl.
Idag startade operation: bebis somna/somna om utan amning + ligga i egen säng.
Orsaker; bebis är klätterapa, dvs kryper omkring för mkt. nu för att kunna ligga för fritt. Och mitt ena bröt har sinat. Det kommer liite mjölk i bland och jag har försökt amma mer på det bröstet, men det händer ingenting = ena bröstet ca stl D och ena en liten B :p Ok att jag inte är särskilt fåfäng, men det ser absurt ut. Och hon är inte hungrig på nätterna, det är bara snutta sig till sömns som gäller. Och så ska jag ju börja jobba i september och då kan ju inte direkt sambon amma henne till sömns :grin:

Tänkte ta det successivt.
Så idag, dag 1: skruvat tillbaka långsidan på spjälsängen och ställt sängen i en egen vrå i sovrummet, men så hon fortfarande kan se oss.
Ammade sittande i vår säng, försökte lite med det jag läst som kallas "proppen ur", att dra ut bröstvårtan när hon slutat äta men ännu ej somnat. Det gick direkt, men misstänker att hon redan hade somnat ;). Försökte leta efter bröstet en-två gånger, men jag lät henne inte hitta den och hon somnade om! :eek:
Sen lade jag henne i spjälsängen, och nu har hon sovit i 30 min.. får se när första uppvaket kommer och hur det kommer att gå. Kommer inte låta henne amma sig till sömns iaf. *håller tummarna*

Bianca har nyligen lärt sig somna om utan bröstet helt själv. Helt crazy. :D

Med Frank använde jag ett trick, att trycka tummen mot hakan när man tar ut bröstet. Då stänger man liksom munnen så det inte känns tomt efter bröstet. :)

Hoppas det funkar bra för er.

Gud vad skönt!

Snäckan har feeeeber, 40,2 vid läggdags:( Stackars lilla hon! Och stackars lilla jag, sover inte hon sover ingen annan heller... Inatt vaknade hon kokhet vid 5, Alvedonpåfyllning och sedan fortsatte brottningsmatchen.

Ja hon vill ju fortfarande ha sällskap förstås. Men det är inte så jobbigt eftersom vi ändå samsover. :)

Stackars snäckan! :( Bara feber och inget annat? Och stackars dig också, sömnbrist är verkligen hemskt.

Bara feber, ingen snuva eller nåt.

Ligger din stilla? Snäckan roterar som en elvisp, så samsovningen går mot ett slut här... Vi har å andra sidan en 140 säng vi sover tre personer i :eek::D LAgom för två vuxna, men bebisar tar sjukt mycket plats har jag insett.

Ja de ligger hyfsat still båda två. Brottas mer med varandra än med mig. :D Vi sover just nu, i sommarstugan, 3 stycken i 140 säng. Jag och ungarna alltså, maken får sova i rummet bredvid. :p

ja pyjamasen är döfrän tycker jag, men rätt liten i storleken. Jag köpte 80, moa är 74 lång och den är definitivt inte för stor! sömmarna i grenen har töjts ut efter 3 nätters användning :crazy:

usch, lider med dig, så har vi också haft det!
inatt (första natten på 6? dagar) sov luckan faktiskt bra!
vi har ju sovit ihop i en 90 säng, inte kul... drypt av svett hela tiden!

Körde tummen mot hakan i går, funkade bra! (men som sagt inte säker på att hon inte hunnit somna iof hehe).

Hur gick då natten?
Jo: somnade 20.00, utan tutte tror jag. Lades i sängen.
Vaknade till vid 21.00, ingen tutte, men fick ta upp och gunga lite. Lades sovande i sängen.
Vaknade 00.30, vred vände sig och började gny. Vaggade sängen och greppade hennes hand. Hon somnade om!
Vaknade 03.40, först bök och gny, sen lite gråt. Varvade ta upp och gå, sitta och gunga... hon sökte bröstet litegrann men inte överdrivet så tror ej hon var hungrig. Tyvärr är hon så tung så jag fick sätta mig ibland, då blev hon arg, om jag gick omkring så somnade hon nästan direkt. Dock tog det en timme innan jag kunde lägga henne i sängen igen.
Sov till 7.10, då fick det vara morgon.

Så i det hela kändes det faktiskt helt ok! fast jag var dödstrött den där vakna timmen :p
Var alltså utan bröstet mellan 19.30-7.00 ca!

Du har inte tänkt erbjuda vatten istället? När jag och Frank slutade nattamma visade det sig att han var törstig på natten, men inte hundra gånger utan istället kanske 1 eller 2. Efter ett tag slutade han dricka vatten på natten också, utom i undantagsfall förstås.
Fast han var förstås rätt mycket större än C när vi slutade. Ja inte i kilo, där ligger han i lä! ;)

Usch, men Luckan är frisk nu?

Snäckan åt inte på hela natten, sen ½ dl välling på morgonen och sedan kaskadspya:(

Jag blev lite nojjig eftersom hon inte verkat bli bättre, så vi har varit först på vc, och hemma från akuten nu, hon har en njurinfektion (typ uvi) och har fått dunderantibiotika. Ska tillbaka för ultraljud av njurarna på måndag, och ev antibiotikabyte. Håll tummarna för att hon inte blir sämre under helgen, slipper gärna akuten en gång till.

Men lilla gumman då :cry: hoppas hon mår bättre snart, det där lät ju inte så roligt. Men bra att få en "diagnos" så man vet vad det är och vet att det snart blir bättre! :idea:

Stackars snäckan! Låter verkligen inte roligt. Hoppas hon blir bättre snabbt med medicin. :)

Liknande trådar

Islandshäst Nu när förra tråden fått 2000 inlägg tänker jag att det är dags att starta en del 2! :bump:🥳
33 34 35
Svar
681
· Visningar
45 943
Senast: Human
·
Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
1 922
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 593
Hästmänniskan Hej! Lånar nick från en kompis, jag har inte skrivit här förut men läser ibland trådar och tycker många får bra tips. Har hästar i ett...
Svar
10
· Visningar
2 524
Senast: Spike
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama