Islandshästtråden 2 - bilder, snack & frågor om isisar!

Jag funderar lite på om jag ska köpa årskort på sävebanan/GHP. 500 kronor för året i jämförelse med 100 per enstaka tillfälle. Jag har 2 tillfällen jag funderar på att åka dit och träna nu under våren redan så det är ju inte orealistiskt att jag kan åka dit 5 gånger under året. Det skulle vara kul att komma iväg lite mer och träna.

Vilka fler ovaler finns i storgöteborg/västsverige som man kan åka till och träna enstaka tillfällen? Jag tänker att miljöträningen att åka till nytt ställe och rida även har sina poänger. Tofta går väl har jag för mig, Halvegården kanske?, Klevsvik har väl ett swish-nummer uppsatt vid ovalen för enstaka träningar, är Gauti-banan användbar och får man rida på den som icke-medlem? Får man rida på Eskilsbys oval för ersättning eller måste man boka ridlektion? Finns det någon lista? 😆

Kul! Det är alltid nyttigt att åka ut och göra saker. Och att ha kul är alltid ett mål utöver hur det går med eventuell programridning.

Ja det är ju det :) Dottern var med på påskshow ihop med en kompis i måndags och dom gjorde en liten uppvisning i tölt och efteråt var båda med på den efterföljande hopptävlingen och hoppade en 50 cm bara med sina islandshästar. Kul att visa andra hur mångsidig vår ras är också plus otroligt bra träning att variera mellan allt möjligt :)

Ska testrida programmet här hemma så tror jag nog att vi faktiskt ska våga testa att vara med 🤭 Jag har varit med på mycket annat med honom under alla år men just programridning i vanlig dressyr har vi aldrig gjort.

Så glad idag efter dagens ridpass. Svalt ute och pigg häst!
Vi började ju lite smått med framdelsvändningar och skänkelvikning för några dagar sedan och fortsatte med det efter uppvärmning och serpentiner och kliva över bommar i skritt. Och några övergångar skritt och tölt.
Gjorde bara ett par vändningar och kunde konstatera att han har förstått. Flyttade sedan ett par steg innanför spåret och tillbaka och det gör han med lätthet. Flyttade sedan på sista delen av halvt igenom och bad om tölt när vi kom till spåret. Och fick den bästa tölt jag någonsin ridit med ordentligt höjd manke. Bröt av innan hörnet och upprepade i andra varvet och fick samma tölt! Berömde massor och avslutade för dagen. Älskade lilla häst!

Liknande trådar

Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar... 17 18 19
Svar
376
· Visningar
8 519
  • Låst
Islandshäst Jag har sökt men tror inte det finns en dedikerad islandshästtråd, och många ämnen har trådar som är väldigt gamla, så tänkte vi som... 99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
118 358
Senast: Fazeem
·
Mat Jag kunde inte hitta någon tråd om vad vi ska laga för julmat? Så dags att starta en tänker jag. För kallt, varmt, efterrätt och godis... 2 3 4
Svar
75
· Visningar
2 225
Senast: Halcyon
·
Gnägg Kunde inte se någon tråd så tänker jag startar en. Hur förbereder/firar ny in nyår med hästarna? Inne i stall, ute i lösdrift? Vi har... 3 4 5
Svar
94
· Visningar
5 485
Senast: WildHorse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka