Höstmammorna 2009 #2- Fortsättningen!

Sv: Höstmammorna 2009 #2- Fortsättningen!

Alltså jag har värsta flytet nu!
Har en mobil som legat typ oanvänd efter att skärmen sprack, för typ 6mån sen. Ingen garanti kvar. Testade ringa försäkringsbolaget och jag fick ut pengar på drulleförsäkringen som räckte till en ny mobil, just den jag tittat på! :love:

Sen så lämnade jag in Chelseas vagn för däcken sviktar inåt och blivit jätteslitna redan + skramligt chassi. I går hämtade jag ut ett helt nytt chassi + nya hjul runtom! :banana:
Beslutade faktiskt att sälja vagnen nu när vi fått nya delar, då är ju andrahandsvärdet mkt högre.. och ska ändå sälja babyskyddet som hör till. Så köper vi en vanlig sittvagn istället (+ får pengar över hihi).
Tror vi ska köpa vagnen jag har som stallvagn nu, fast en ny då. Gillar den!
Enda negativa är att hon sitter ifrån oss, men hon stormtrivs i stallvagnen och kan även somna fint i den... så blir nog den ändå...
Ni får se den i morgon, så tänk er den vagnen men inte lika gammal och sliten haha.

En teutonia timmy. Om du menar stallvagnen? Ja, min andra vagn som jag ska sälja har du ju sett redan :p en Brio sing.

Nu inväntar vi bara svar från kära breccia_ och Luckan om tid, men hör vi inget förutsätter jag klockan ett.
Annars får ni messa mig imorgon, är inte hemma och kan kolla.

Japp vi hörs via mobilerna ska ut till stallet på förmiddagen och pyssla.

Så Breccia: sms:a ngn av oss vilken tid som passar dig bäst! Hör vi inget så ses vi kl ett! :D

Ja förstås. Timmyn har jag hört gott om. Får komma ihåg det om det blir aktuellt med sulky i framtiden. Jag gillar inte framåtvänt nu, de är ju så små... Ja stora ungen menar jag då också. :D

Ja min begagnade har några år på nacken och funkar finfint fortfarande :idea: Så blir nog en sådan. Försökt hitta bakåtvänd vagn men alla är så klumpiga eller dyra.
Skulle kunna behålla den vi har, eftersom den är som ny nu, men pga alla fel den haft känns det inte så roligt, då det troligen kommer bli likadant igen.
Köper jag Timmyn kan vi ha den så länge hon behöver åka vagn :idea:

Fick 9 mail i går om Brion så den blir nog såld idag :p

Lite sovuppdatering då (mest för min skull, lite som en dagbok här hehe).

I gårkväll var pappan med under nattningen. Han läste sagan (jag kunde nästan inte hålla mig för skratt, liite mer inlevelse tack hehe. Men jag lägger mig inte i..) och sen försökte jag natta henne utan tutte helt, men hon började gny och gnälla vilket snart eskalerade till gråt.
Då tog jag henne i famnen och gick över golvet några varv och gungade henne. DÅ slockande hon direkt! Satte mig bredvid pappan i sängen tills vi var säkra på att hon sov djupt, då lade jag henne i hennes säng. Klockan var d 19.15- rekord!
Hon hade ett miniuppvak kl 22, somnade om på 2 min. Sen sov hon heeeeela natten till 6.30. Tyckte det var en överkomlig tid så då fick hon komma upp och fick lite tutte och vi mös i stora sängen. :love::banana:

KL

Hej alla erfarna mammor, som fick tillökning under förra hösten. Jag kikar in från höstmamma tråden 2010 med en liten barnvagnsfråga som jag tänkte någon här inne kanske hade lite mer hum om än jag som är helt grön på området:

Vi har bestämt oss för en EL City Cross, men funderar lite på vad man ska ha "i". Funderade först på en quadrolift för det kändes smidigt att kunna lyfta ur hela liften och bebisen om den sover. Men nu när vi kikat lite i butik så känns den väldigt liten i jämförelse med en hel liggkorg som man fäster på vagnen. Vår bebis kommer i slutet av oktober så det är ju vinterkläder som gäller och då kanske inte en lift räcker till särskilt länge??

Hoppas någon kan svara :)

Jag stoppade i åkpåse, fårskinn och bebis i fleecedräkt när det var som kallast.
Du kan ju alltid köpa en vindtät overall, så behöver du inte en lika varm åkpåse. Jag gillade påsen för att den var lätt att öppna när man kom in i värmen och bebisen sov.

Min vagn var ett riktigt fynd, love it! :love:
Nu funderar jag på åkpåse till vintern... Får se när jag kommer hem till vagnen om lillan har lust att åka bara...

Jag skulle antingen ta en citykorg eller inget alls.
Det går ju att ha pyttebebis i sittdelen med fullt liggläge + åkpåse också.

Quadroliftarna tycker jag inte verkar vara bra.

Inget om höstbebisarna men en annan fråga som ngn kanske har svar på.. försökt googla.

Har plötsligt fått en massa blåmärken på båda vaderna! Lite mer på ena vaden. Det är alltså många och spridda över hela vaden. Så inte så att jag stött till någonting.
Har mkt lätt att få blåmärken men detta är ngt extremt.. och som sagt har jag inte slagit i någonting... Några idér??

Och så har jag haft magknip och ömmat i magen hela dagen.. så ingen rolig dag :p Hoppas jag har fel när jag misstänker att mensen är på väg tillbaka.

åhhhhh vad jag hatar min bil ibland!
jag sov hos min kompis i tisdags, drack lite vin och vi hade typ allmänt trevligt. skulle åka tidigt så jag skulle hinna med allt. så börjar oljelampan tokblinka, lånar kompisens bil och åker o köper olja, vilket inte fanns i närheten och sen lät vi den gå ett tag. men det är något skumt.
låter som ett helvete. suck.
har tid åt den först den 26e, SUCK O SUNK!!!
jag ska kolla mitt schema också och se när jag ska kunna vara med och fika :) tror bara jag går i skolen typ tre dagar eller något.
luckan tar igen allt hon missat när hon var sjuk, oh my god vad hon har energi! hon är tokig! hon far runt och vi har fått plocka bort allt som hon kanske kan komma åt i fönster etc, bytt vardagsrumsbord men hon är bra söt när hon sätter sig i sina backar med leksaker! :D
och snart är det ju 1årskalas! :eek:
jag vill ju jättegärna bjuda er men ni kanke tycker det är way to långt?

jag funderar på att ha det första eller andra helgen i september, men jag återkommer om det!

Liknande trådar

Islandshäst Nu när förra tråden fått 2000 inlägg tänker jag att det är dags att starta en del 2! :bump:🥳
33 34 35
Svar
681
· Visningar
45 943
Senast: Human
·
Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
1 922
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 593
Hästmänniskan Hej! Lånar nick från en kompis, jag har inte skrivit här förut men läser ibland trådar och tycker många får bra tips. Har hästar i ett...
Svar
10
· Visningar
2 524
Senast: Spike
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama