Höstmammorna 2009 #2- Fortsättningen!

Sv: Höstmammorna 2009 #2- Fortsättningen!

kl
Vilken dag detta har varit.
Tindra har inte varit på humör idag. Gnällig och skrikig. Vill inte ha mat och vill knappt bli ammad.
Mitt upp i allt så vid två tiden började min perserhona få värkar. Ettan kom utan problem men tvåan kom med rumpan först och fastnade med huvudet. Efter att ha lirkat i en ½ timma så ringde jag veterinären. Bara att åka in. Men först med T hem till mamma.

Tvåan dog men det kom en tredje oxå som var svag. satt hos vet med bebbarna i kuvös och försökte massera igång mjöken på mamman. kl 21 ringer mamma och undrar när jag kommer då har T 39,5 i temp :cry:

Panik.... vad gör jag svårt att dela på sig...

Nu är vi hemma dottern sover, dock mycket oroligt. Tempen var nu 39 med ipren.

Kattbebbarna flaskmatas i väntan på att mamman mjölk ska komma igång, så det kommer bli en jobbig natt här :(

Ja läste just om din dag/natt på feacebook! :crazy: Typiskt att allt ska hända på samma gång.... hoppas både kattungar och barnungar mår bra snart!

åh, stackars alla dina bebisar!
Hoppas de kryar på sig allihopa!

Jag är så less så jag kan spy :(.
Har skjutsat en kompis och hennes häst på tävling och varit borta hela dagen för att jag är så jävla snäll och aldrig kan säga nej.
Skulle bara vara borta typ halva dagen, men hela dagen gick åt för att lämna tillbaka släpet och skjutsa hit och skjutsa dit osv...
Fick dock höra flera gånger att jag är så hiiiimla snäll och guuuud vad snällt gjort av mig.
Jag hatar att vara snäll :devil:.

Dessutom ringde en av Tomas kompisar på dörren inatt och skulle hälsa på för att han hade vägarna förbi. Jag bad honom inte rätt ut att fara åt helvete men nästan.
Han har barn själv och borde fatta att man inte ringer på hos barnfamiljer klockan 4 på natten.
Sa till Tomas att jag skulle berätta för fettot vilken jävla idiot han är nästa gång jag träffar honom och då blev Tomas arg.
Men wtf, det är inte ens hans kompis egentligen. Han har inte umgåtts med honom på 3 år....

När jag kom hem efter att ha skjutsat kompisen och hennes häst så ser det förjävligt ut hemma, ölburkar överallt som Tomas och hans bror drack igårkväll, stökigt och skitigt.
Tur att jag återigen var snäll och köpte med thaimat, så han slapp laga mat.
För det tycker jag är det minsta man kan begära att han gör när han varit hemma och inte gjort ett skit på hela dagen.

När vi hade ätit satte han sig vid datorn och nu är han ute i garaget.
Jag har lust att be han fara åt helvete.

Kul födelsedag man fick :cry:

*kraaaaam* känns som att du behöver en sådan just nu!
Det är väl det värsta med att man alltid vill vara så snäll och till lags, och så känns det så ouppskattat (menar mest din sambo då..). Och som han "kompisen" betedde sig, det är ju helgalet så gör man ju bara inte, speciellt om folk har barn :crazy:

Nä usch, bättre födelsedag var du allt värd!! Kram igen! :love:

Idag har Chelsea haft barnvakt för första gången! :idea:
Mina föräldrar har tjatat och tjatat om att få passa henne ensamma en stund, så idag kom de över och var hemma hos oss medans jag och sambon åkte iväg och tvättade bilen, handlade lite och tittade till hästen i stallet. Vi var borta 2h.

Det hade gått suuperbra! De har träffats ca 1g i veckan, men har väl inte hunnit blivit supertighta ännu, dock har hon alltid trivts med dom.
Hon hade röjt rejält här hemma, krypit runt, rest sig mot allt, grejat med sina saker, fikat mm. Hela tiden på strålande humör!
Sen mot slutet var hon jättetrött och somnade i mammas famn! :love:

Så stolt över lillfisan!!

I går natt hade hon det dock jobbigt, vaknade vid 21 tiden och grät och grät, fick ingen kontakt med henne på ett bra tag och hon drog tillslut efter andan, som en panikattack. Tror hon drömde ngt hemskt stackarn :cry:. När vi tänt i taket och suttit och pratat med henne en stund så lugnade hon sig, fick då amma och mysa en stund innan hon somnade om igen.
Då sov hon 7h i sträck :eek::p

En stor KRAAAAAAAAAAAAAAM kommer det här.:love: Låter verkligen som att du behöver en.
Ge gubben en spark där bak från mig:cool:

nej men fy nu blev jag pist på din gubbe:devil: Givetvis hade du förtjänat städat och middag åtminstone på din dag!

att känna sig osynlig/otillräcklig/ouppskattad är bland de värsta som finns, så att bli lite uppassad på är behövligt ibland

hade det vart min sambo hade han fått veta att han levde kan jag säga!
fast då hade han bara kontrat med
-men det var ju ditt val att åka iväg...
han är skitrolig på det viset.

lite uppdatering.

Lillskruttan mår fortfarande inte bra,äter dåligt, feber och gnällig. Börjar fundera på uvi. Tycker det luktar lite skarpare än vanligt i blöjan. Har ni nån erfarenhet av det?

Kissebebbarna lever ännu, flaskmatas fortfarande. Hoppas att maten vill komma igång på mamman så jag slipper mata.

Kändes väl skönt att det gick bra :)
Är gott att ha någon att lämna till om man behöver hjälp. För dessa småstunder man får själv är guld värda.

wow redan;) ahha nä bara skoja:p
Skönt att det gick bra iaf!

moa har också haft barnvakt idag, hon har varit hos sin farmor/farfar + fastrar och röjt gärnet, och gått några steg igen!
det har varit rätt lugnt på den fronten nu, har varit mellan två språng men nu är det på G igen! Hon har gått lite varje dag nu igen, 4 steg i rad som längst.
Idag lärde hon sig också peka med pekfingret, mest tycker hon det är döfränt och spanar in fingret dunderpaff:D

Igår var vi på konfirmation, och som vanligt kunde hon inte vara tyst.. hon pratade heeela tiden, och varje gång orgeln spelade sjöng hon för fulla muggar:rofl: hon är inne i värsta vinknings-fasen, vinkar till ALLT! Så där i kyrkan tog hon min hand, la dit nappen - och vinkade till den:love:
Det gick förbi en man som klappade mig på axeln (ja, jag känner honom:p) och två sekunder efter klappade hon mig med på axeln! hahha halva kyrkan skrattade lät de som!

nätterna funkar bra nu, hon vaknar runt 02 och vill komma över till mig, antingen somnar hon om då eller så får hon välling, somnar hon direkt vill hon ha välling runt 06. Idag klev hon upp vid 09!

Åk till vc och be dem kolla om du misstänker uvi, viktigt att göra! Vi har trasslat med det där ett tag nu, och väntar på röntgen mm.

Kl. Tack alla.
Ibland behöver man bara skriva av sig all skit och det känns mycket bättre nu.
Sen var det väl extremt idag också, sambon hade väl lite söndagsångest och har sin sista pappalediga dag idag och imorgon går han tillbaka till arbetet så jag förstår ju att han inte vill göra så många knop.

Men å andra sidan tar det väl högst en halvtimme att röja undan och städa här, jag förväntar mig ju ingen storstädning.
Och jag förväntar mig ingen lyxmiddag heller, det är ju inte så svårt att fixa hämtmat från grannrestaurangen t.ex :grin:.

Vilken tur att kissebäsarna mår bättre och hoppas mamman får igång mjölken.

Hoppas Tindra också blir bättre, du kanske kan åka till vc och ta en u-sticka imorgon?
Om det skulle vara uvi så är det ju jättejobbigt om det går så långt att det blir njurbäckeninflammation.
Och är det inte uvi så är det ju skönt att slippa oroa sig :)

Ja, började med feber (hög, efter 5 dagar och kontakt med sjukvårdsupplysningen ringde jag vc eftersom jag inte tyckte hon blev bättre trots alvedon), sen 2 turer till akuten, ytterligare 2 till sjukhuset för prover och ultraljud, nu misstänker de fel på njurarna så vi väntar på röntgen som ska tala om i fall operation är nödvändigt eller inte. Nu står hon på antibiotika i minst en månad, för att ev inflammationer ska ge med sig, och nya infektioner inte ska uppkomma.

Ska till barnakuten med Tindra. Fortfarande feber. Bvc kunde inte göra nåt. Hänvisade till vc. Som hänvisa till kd.

Hoppas att det händer något så ni inte bara blir runtskickade mellan olika mottagningar och akuter nu då.
Skickar en massa krya på kramar till Tindra och hoppas att ni får svar på vad det är.

Liknande trådar

Islandshäst Nu när förra tråden fått 2000 inlägg tänker jag att det är dags att starta en del 2! :bump:🥳
33 34 35
Svar
681
· Visningar
45 941
Senast: Human
·
Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
1 922
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 593
Hästmänniskan Hej! Lånar nick från en kompis, jag har inte skrivit här förut men läser ibland trådar och tycker många får bra tips. Har hästar i ett...
Svar
10
· Visningar
2 524
Senast: Spike
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama