Höstmammorna 2009 #2- Fortsättningen!

Sv: Höstmammorna 2009 #2- Fortsättningen!

Hur är det med lillskruttan?? Hoppas hon har börjat bli sig själv igen nu! :love:

Chelsea update: reste sig upp utan stöd idag och vinglade ett par sekunder! :banana: Detta gjorde hon efter 3 min på öppna förskolan, tror hon ville stajla för sin grannkompis Elias :D

nu går det bara utför ;)

Moa kryper typ ingenting längre, vetinte ens om hon gjort det idag.. bara gå och gå, ...och SPRINGA!! Jag fattar inte hur man kan springa när man just lärt sig gå,men hon kan! ett tag iallafall, sen trillar hon och blir ledsen, kollar å mig om jag bryr mig och sen upp och gå igen:D

Allting ska gömmas överallt, favoriten är nallen ska under sätet på gå-bilen, eller napparna bakom digitalmottagaren. och vilken stenkoll hon har, undrar man efter en stund vart nappen är går hon och hämtar den, eller nån annan napp som hon gömt på nåt annat ställe:love:
Och så pratas det heeeela tiden, både sånt man förstår, (mycet lite) och sen dögulligt bebisspråk.

Det roligaste är när man frågar vad kossan säger, och hon muuuuar och sen skrattar åt sig själv, säger muuu och skrattar igen!

Häromdagen fick jag reda på att min kompis 3 ½ åriga son har cancer, men han ska opereras på tisdag så hoppas det går bra.

Det går sådär.
Pencillin kuren är slut nu. Febern kommer och går. Hon är mycket tröttare och gnälligare än vanligt har liksom ingen ork.

I torsdags var det en heldag på sjukhuset med nya prover och röntgen. Hon var helt otroligt duktig. Gnällde lite när de försökte hitta en ven och sätta in en "slang" i. Svar på den röntgen kommer om 3 veckor sa de, så det är bara att vänta.

Heja Moa vad det går undan :)

Vad tråkigt med din kompis son, är min fasa att något sådant ska ske. Min kusin fick levercancer som lite ca 2½ år. Var många turer fram o tillbaka för dem. Nu är hon en 19 årig glad tjej som lever livet.
Håller tummarna för lillkillen

Vad alla barnen växer och utvecklas.
Tindra har iaf börjat krypa baklänges nu :grin: Är väl bättre än inget iaf. Men betyder destå mer jobb för mamma för man fastnar ju hela tiden överallt när man inte ser vart man kryper åt :)

kl
Här var det allt för dött tycker jag! hur mår alla höstbarn nu (för inte är de väl bebisar fortfarande?) :D

Chelsea blev lycklig i morse när jag hittade hennes favvo leksak som försvann fför flera månader sedan!

63062_435786034339_749659339_5189206_4939181_n.jpg

Ja det är mycket dött i denna tråd :( Lite synd då det var roligt att följa bebbarna åt.

Här är skruttan fortfarande sjuk... inte ett dugg kul med en konstant kinkig dotter.. Men hon är ju underbar ändå :love:

Hur stora är allas barn nu?
Går de?

Molly har vuxit rejält, är en stor tjej :laugh:.
Väger 9700 g och är 76 cm lång :eek:
Vart tog lilltjejen vägen :crazy:

Hon går sedan några veckor tillbaka och är jättemallig när hon gör det, sötpropp :love:.

Säger titta, kisse, mamma, pappa, hej, hejdå.
Älskar böcker, kommer hela tiden fram med en bok som hon vill att man ska läsa för henne och favoriterna är "vad kör Molly" och "Mollys brandbil".

Hon har en massa vinylbilar som hon leker med och låter brrrrrr brrrrr när hon kör med dem på golvet.
Har önskat en bilmatta åt henne i födelsedagspresent :).
På måndag fyller hon år och på söndag har vi kalas för henne.

Jag vet att hon kommer att få en vinteroverall från coop och tillbehör av sin farmor och pengar från mormorsmor.
Praktiskt med höstbarn så man kan önska vinterkläder :D

Fy vad trist att hon fortfarande är dålig... inget roligt slut på första året :(.
Men hur är det annars, med prat och sådant?

Nisse: Molly är ju stoora flickan nu! Pratar, går och fyller ett år!! :banana:

Chelsea säger inte så mkt, alltså inga riktiga ord, låter det gör hon hehe. Titta och däää är väl de "orden" vi uppfattat. Mamammamaaaa säger hon om hon är trött eller kinkig. Jo! När hon ser en katt säger hon tisstiss! :love: Hon älskar verkligen djur, speciellt katter. Men tjuter lyckligt av både hundar, hästar, fåglar och sånt...
Har i dagarna tagit sina första steg, längs med möbler ;). Men släpper gärna taget när hon står upp, och står och vinglar en stund.

Snart är det ettårskalas här med, håller på att hitta på önskelistor åt släktingarna hehe. Inte heller bestämt om vi ska ha en dag för alla gäster eller dela upp det. :p

på 10 månaderskollen vägde Moa 9700g och var 74 cm lång

Här gås det inte mycket, hon springer mest:p kryper aldrig längre, det är bara för småbarn;)

Igårkväll gjorde jag kasslergratäng, det är en av hennes favoriter. Det blev 2 8-månadersburkar + en 1årsburk (som kusinen lämnat kvar) av resterna. Nu åt hon precis upp HELA 1årsburken!! Matvrak.... själv sitter jag och dricker naturdiet..:cry:

säger titta, tutte, mamma, pappa, tacktack, gröt och kisse
härmar häst, hund, katt och kossa

hennes morfar lärde henne en grej häromdan.
-Moa vad säger mammas rumpa?
pfffttttt

:p

glömde det värsta. hon drar till med falettskrik när jag ointe tittar på henne. När jag då blänger till på henne börar hon skratta. sadistbarn

*kl*

Vi håller på med Dagisinskolning, inne på andra veckan, kommer vara med tredje också. Snäckan är envis som en röd gris (nähäääää) och tycker att alla som inte är jag kan dra åt skogen. De lyckas inte trösta henne när hon kommer på att vi inte är där. Första evckan vägrade hon äta öht, men det har börjat funka bra nu. Går inte själv, men springer utmed saker, och börjar släppa taget mer och mer. Vi ska väga/mäta/ta spruta så fort dagis funkar, varit mycket sjukhus ett tag. Drar 86 i kläder, och gissar på 11-12 kilo.
Inväntar nu röntgensvar, så vi vet om operation krävs eller inte.
Busar massor, och gör tokiga miner och ljud hela tiden.

KL.
Idag fyller min lilla tjej 1 år :bump:.
Har fått massor av välbehövliga presenter främst kläder då hon håller på att växa ur alla 74:or.

Detta har hon fått:
1 klänning i strlk 80
2 klänningar i strlk 86
4 st bodys i strlk 80
4 st bodys i strlk 86
3 par byxor i strlk 80
2 par byxor i strlk 86
1 vinteroverall i strlk 86 (Hon drunknar i den :rofl:)
Mössa
Fuskpolo
Vinterstövlar
Maraccas
Tamburin
Leksakstrumpet
2 st kuddar
1 bok
1 rosa buss med gubbar som spelar musik från little people
Pengar.

Jag har säkert glömt något nu och jag lär ju behöva fylla på listan för hon kommer att få fler presenter ikväll :D.

Hon fick smaka tårta igår också det tyckte hon var smaskens :d!

Ni ullaredsfantaster, nästa vecka ska jag åka till ullared och vara där måndag till onsdag, vad är ett måste att köpa?
Har de billiga leksaker typ fischer price?
Funderar på om Molly ska få ett garage och en bondgård i julklapp och jag tänkte köpa alla julklappar där :).
Har de bra barnkläder och typ galonställ där?

Tusen frågor, men jag vet att iallafall Comfort och Voltis har vart där :laugh:

jävlar vad grejer:eek trevlig födelsedag för molly! :D

jadu, vad ska man inte köpa på ullared:D

nu sist vi var där köpte jag ett ofodrat abeko galonställ för 150 spänn.
Coop tog 500 för exakt samma.

Fisher price är billigt där.

hårda haklappar med uppsamlingsficka kostar 12 kr där.
majskrokar 25 kr /paket (kostar 35 här)

:antecknar:
Galonställ
Fischer price

Hur är det med övriga kläder då?'
Skor, finns det några bra?

det finns skoaffärer utanför varuhuset, allt från ecco till pax, och Flax, som moas heter därifrån :D

Comfort. Visst var det du som hade haft nattbekymmer med din bebis? Har det löst sig och hur löste ni det isf?

löst sig eller inte, det beror på hur man ser det:)

Just nu är jag hyfsat nöjd med sovandet. senaste veckan har det bara varit att lägga henne med vällingflaskan och gå ut ur rummet så har hon somnat själv.Hoppas att det håller i sig. Hon vaknar oftast inom 1 ½ timme, och oftast tar jag över henne i vår säng direkt då, och efter det vaknar hon en 4-5 gånger och har tappat nappen. Ibland (ett par gånger/vecka i snitt) är hon lite ängslig runt 04 och är vaken nån timme eller mer.

Vi har inte gjort nåt annat n att hon bara sover 1 gång per dag nu, om hon inte somnar i bilen när vi är iväg, då får hon sova. Hon trappade själv ner till 1 dagsovning när hon var 10 månader.
men största delen tror jag ändå är att hon har börjat på dagis. Hon går bara 3 timmar/3dagar i veckan med det verkar göra åt. Visserligen sover hon bättre de nättärna hon inte varit där också oftast..

Så med tanke på hur det varit förut känns detta som rena lyxen, och häromdagen sov hon nästan 5 timmar i sträck :eek::bump:

Liknande trådar

Islandshäst Nu när förra tråden fått 2000 inlägg tänker jag att det är dags att starta en del 2! :bump:🥳
33 34 35
Svar
681
· Visningar
45 939
Senast: Human
·
Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
1 922
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 593
Hästmänniskan Hej! Lånar nick från en kompis, jag har inte skrivit här förut men läser ibland trådar och tycker många får bra tips. Har hästar i ett...
Svar
10
· Visningar
2 524
Senast: Spike
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama