Höstmammorna 2009 #2- Fortsättningen!

Sv: Höstmammorna 2009 #2- Fortsättningen!

Moa hade gått upp 400 g, så jag får väl va nöjd. Hon tyckte inte om barnläkaren, gjorde inte alls som hon ville och låg inte still en sekund. När hon skulle lyssna på lungorna (eller hjärtat eller nåt) slog hon på henne, så jag fick hålla i armarna. Då övergick moa till att sparka på henne nåt kopiöst men läkaren var så skön o bara flinade:D När läkaren tog tag i händerna så moa skulle sätta sig ställde hon sig upp istället, och läkaren typ
--åh jösses! ok då antar jag att hon kan sitta:p

Det var en bebis där som var född för två veckor sen, och så var den mulatt, :love::love::love:
Så jädra dunderdundersöt!!

Jag undrar om de kan vara tänder på g här, när jag kände i truten på henne (läs: jag fick händerna ditdragna) så var det som en kant på underkäken, typ som ett extra lager tandkött, kan det bli så? har inte varit så innan men jag har inte känt efter på ett tag.

Kan det säkert vara! Min krypvägrare har fyra gaddar nu, alla i underkäken, som en liten mops med underbett:love:

kl

Börjar med att skriva att lilla C just nu sitter i babysittern och är jättepigg och glad.
Men sent i går kväll hade hon en riktig pers.
Jag lägger henne vid 19 hon somnar snabbt, säkert trött av sprutorna och fikat. Hör vid 9 tiden att hon "hulkar" så går upp, då har hon spytt ner hela sig och hela sängen. Eller hon ligger på sitt babytäcke som är dubbelvikt (i vår säng) och hon har spytt igenom båda lagren! Och pyjamasen var totalt genomblöt! Alltså det måste ha varit hela maginnehållet!
Klär av henne, lägger henne åt sidan och tar bort blöta täcken och lakan. Hon är halvvaken och jag tänker: nu kommer hon bli pigg eller inte vilja somna om.
Lägger mig bredvid henne och tar fram tutten (enda som söver). Hon lägger kinden mot och somnar direkt.
Vågar inte gå ur rummet igen, kan inte vara kul att sova ensam om man mår dåligt...
Sen sov hon och åt under natten som vanligt ett par gånger, och som sagt nu mår hon bra som det verkar!

usch stackarn:( Moa la av såna spyor när hon var mindre och hon blev likadan, skittrött och gick i däck direkt. Kanske är grymt uttröttande såna kräkningar.

Kan de få feber av tänder på g? Inatt var hon kokhet, men jag visste inte om det berodde på att hon delade täcke med mig och ska ju givetvis ligga kloss intill. Hon var orolig samma tid inatt som igår, och runt 7 tiden tempade jag henne och visst, 38.3. Gav henne en alvedon och nu är hon fortfarande varm. Hon har inte varit minsta grinig iallafall - skönt!

Krya på sig Moa! Inge kul att vara dålig :cry:

Kanelbullen: jag vet vad vi ska göra på simmet på måndag, hahaaa...!

åhhhh jag vet inte vad som hänt, jag har blivit sjuk igen!!! mina luftrör och så hostar jag så det gör ont in i hjärtat, jag förstår inte varför! och jag måste rida och longera nu båda dagarna i helgen sen ska min tränare rida för vi ska göra film o jag måste helt enkelt rida. gud jag kommer dö!

låta tränaren rida? Luckan behöver sin kära moder.

Voltis; Fusk! Ni kommer smygträna i diskhon!

tränaren är i nybban denna helg så det går icke, jag red idag, imorgon får min bästa lilla 17åring rida ist!
jag har snart ingen röst, hej o hå vad bra de gååår!

Ajajaj! Hoppas det gick bra! Sen vill jag se film ju!!! Kamelen in action:D!
Se bara till att vara frisk på onsdag, så du kan träffas som vanligt. *ego*

Min lilla skrutt har somnat sött, efter att ha dunkat pannan hårt i golvet på eftermiddagen. Hon trodde helt plötsligt att hon kunde krypa, vilket var fel...

KL.
Vad alla höstbebisar har börjat krypa då!
Min kryper inte när jag är med.
Har krypit litegrann när hon är med pappa men inte med mig.
Hon säger inte mamma heller utan bara papapappappapapppapapa eller babababa, wawawawawa.
Känner mig lagomt dissad :grin:.

Hon har iaf börjat äta lite mer riktig mat nu och inte bara smakisar.
Favvon är Hipps Kyckling, ris och grönsaker.
Men min hemlagade torsk med dill går inte av för hackor den heller :D.
Och nu ha vi börjat träffa ett par mammor från babysimmet lite oftare, har bl.a varit på babysång och babylekis.
Måste säga att det är skitkul att träffa andra mammor med barn i samma ålder :laugh:.
Dessutom har Molly fått en pojkvän, kommer bild på dem sedan :love:.

Och nästa fredag ses vi allihopa :bump::bump::bump:

Ääääh här är det inte ens nära krypning, ligger mest och balanserar på tjockmagen :D
C har faktiskt gått från endast vegetarisk kost till att smaka på slottspure - alltså fläskkött :p gott gott tyckte hon, men så gillar hon allt som är ätbart! Skulle säkert kunna ge henne mkt mer än jag gör, men fortsätter med ett par skedar/dag ett tag till.
Under sommaren får hon börja äta riktig mat dock och börja trappa ner amningen, ska ju börja jobba i september :crazy:. Värst blir ju nattningen, ammas ju till sömns.. brrrr...

Jaaaa snart ses vi !! :banana:

Njaaa, vi ska dyka ner med simglasögon och titta på våra barn under vattnet, tror inte vi fixar det i diskhon :D

Ngn som sett bed of roses på länge förresten? Skulle hon komma till träffen?
Andra som vill komma med sina bebisar?? :idea::banana:

Men nattningsamma (och nattamma om du orkar) kan du ju fortfarande göra även om du jobbar? Om du vill alltså... Det går att fortsätta amma fritt när du är tillgänglig. Återigen, om du vill. :)

Mest nattnings-amningen jag tänkte på, alltså när hon ska lägga sig... för kommer få jobba till 22 några kvällar i mån kan jag tänka mig :p
Så det handlar om att vänja henne vid en ny typ av nattning...

Men då är du ju inte hemma alls... Det brukar funka bra då ändå. Att ha egna pappa-rutiner liksom. Hon vet väl att pappa inte är käk i tuttarna? ;)

Tillägg: Jag menar inte att pressa dig... Jag är bara själv så lat att jag fortsatte nattningsamma så länge det gick smidigt. Inga problem i onödan. ;)

tänkte på fika på onsdag - enklast är väl ngt relativt centralt, inte kul att åka massa kommunalt med vagn för er cityfolk?
Finns det ngt med gångavstånd från globen/gullmars kanske så kan man parkera där och sen promenera? Gäller ju att det är fint väder också, vid regn kör vi globen som vanligt?

Liknande trådar

Islandshäst Nu när förra tråden fått 2000 inlägg tänker jag att det är dags att starta en del 2! :bump:🥳
33 34 35
Svar
681
· Visningar
45 961
Senast: Human
·
Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
1 922
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 594
Hästmänniskan Hej! Lånar nick från en kompis, jag har inte skrivit här förut men läser ibland trådar och tycker många får bra tips. Har hästar i ett...
Svar
10
· Visningar
2 524
Senast: Spike
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama